2017-08-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Jag tycker det är moraliskt inkorrekt att gripa högerextremister och tycker att polisen kan göra undantag i lagstiftningen för de som kämpar för Sverige.

Håller du med?

Verkligen inte
Citera
2017-08-29, 11:07
Medlem
Var intressant att höra deras resonemang på Svt, helt uppenbart så lever dem kvar i någon världsbild ala 1800-talet där kyrkan har mer makt än staten. Dem lyckades även övertyga mig att det är dags och gå ur Svenska kyrkan, För att förebygga att mer av mina skattemedel går till asylcirkusen.
Citera
2017-08-29, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Verkligen inte

Märkligt. Hur lyder motiveringen till att du vill att polisen ska se mellan fingrarna när det gäller illegala invandrare, men inte för svenskar?
Citera
2017-08-29, 13:28
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Jag vet var min röst hamnar - i soptunnan. Vem vid sina fulla vätskor betalar för muslimkramare?

Gå ut ur Svenska Kyrkan. Svält ut packet..

Nejdå lägg sin röst med omsorg, endast med din röst kan du förändra.
Citera
2017-08-29, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Jag vet var min röst hamnar - i soptunnan. Vem vid sina fulla vätskor betalar för muslimkramare?

Gå ut ur Svenska Kyrkan. Svält ut packet..

Svenska kyrka är STENRIK! Går du ut så lämnar du åt infiltratörerna att plundra. Bättre att rösta rätt och om du har möjlighet engagera dig i kyrkan.
Citera
2017-08-29, 15:25
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Svenska kyrka är STENRIK! Går du ut så lämnar du åt infiltratörerna att plundra. Bättre att rösta rätt och om du har möjlighet engagera dig i kyrkan.

Men hur länge? Medlemstalen sjunker snabbt och de kan bli lika menlösa som Jehovas Vittnen inom en snar framtid. Och varför skall jag ekonomiskt stödja en verksamhet jag föraktar från djupet av hjärta - muslimkramare. Har ni glömt ärkebiskoppens ordspråk - Allah Akhbar!?

Det har hänt förr och det kan hända igen - låt staten beslagta varenda sekin de äger. Svält ut svartrockarna!
Senast redigerad av FarbrorBerit 2017-08-29 kl. 15:32.
Citera
2017-08-29, 16:14
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. Kyrkan borde ju vara en motvikt emot abort, homosexualitet, lösa förbindelser, islams utbredning o.sv.. Det blir ju väldigt galet när en kyrka tar över hela vänsterliberalpackets idéer. Vart ska dom gå då, som VILL att kyrkan ska stödja dem i fasta normer och höga ideal? Eller ska något sådant inte få finnas längre i Sverige överhuvudtaget?

Uppenbarligen har henvänstern sett att Kyrkan haft en bakdörr öppen och sedan har de lyckats ta sig in och besmitta alla mer traditionella och konservativa värden likt de du räknar upp.

Jämför med hur de lyckades ta sig in hos TV, tidningar och annan media och förvandla det till den propagandamegafon för henvänstervärderingar vi ser idag.

Citat:
Märkligt. Hur lyder motiveringen till att du vill att polisen ska se mellan fingrarna när det gäller illegala invandrare, men inte för svenskar?

Bry dig inte om den där pajasen. Ett trist och tråkigt troll som passerat bäst-före-datum här på Flashback för länge sedan.

Här är ett snabbt exempel på CaseyRybacks verkliga natur, innan han kom på att det gav mer uppmärksamhet att leka vänstertroll: https://www.flashback.org/sp55544463
Citera
2017-08-29, 16:22
Medlem
Citat:

Jag ser hellre att polisen bedriver hetsjakt mot högerextrema än mot papperslösa flyktingar. Nazismen är ett hot som måste bekämpas.
Citera
2017-08-29, 16:38
Medlem
Gyrks avatar
HD lyckades hitta ett barn, bakom betalvägg, vädjar till kungen:
https://www.hd.se/2017-08-29/snalla-ta-oss-inte-tillbaka-till-vart-land-vadjan-fran-elvaaring-pa-migrationsverkets-forvar

Har albaner asylskäl?
Citera
2017-08-29, 16:47
Medlem
RektNOUGATs avatar
Jag ser hellre att polisen bedriver hetsjakt mot vänsterrextrema än mot illegala flyktingar. Marxismen är ett hot som måste bekämpas
Citera
2017-08-29, 17:31
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrk
HD lyckades hitta ett barn, bakom betalvägg, vädjar till kungen:
https://www.hd.se/2017-08-29/snalla-ta-oss-inte-tillbaka-till-vart-land-vadjan-fran-elvaaring-pa-migrationsverkets-forvar

Har albaner asylskäl?
Uppenbarligen inte eftersom de har bedömts inte ha det i minst en instans, förmodligen två. De har dessutom befunnet sig i landet i flera år.

Citat:
I Asylgruppen i Malmö har vi under många år haft kontakt med flera av familjerna och många av oss känner dem som vänner.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-28/kommer-poliser-sta-utanfor-skolorna-och-folja-efter-papperslosa-barn-till-deras-hem
Citera
2017-08-29, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo. Kyrkan borde ju vara en motvikt emot abort, homosexualitet, lösa förbindelser, islams utbredning o.sv.. Det blir ju väldigt galet när en kyrka tar över hela vänsterliberalpackets idéer. Vart ska dom gå då, som VILL att kyrkan ska stödja dem i fasta normer och höga ideal? Eller ska något sådant inte få finnas längre i Sverige överhuvudtaget?
Självklart ska sådana åsikter få finnas, men jag ser inte varför just svenska kyrkan ska behöva stå för de värderingarna. Finns det inte gott om frikyrkor i så fall? Livets ord är väl exempelvis inte speciellt positivt inställda till det du nämner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in