2017-08-28, 18:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det var i kyrkans regi.

Du menar att de hade en präst med sig när de campade och då ska inte polisen få ingripa? Om de hade haft en imam med sig gäller samma sak då? Eller om de hade en illegal papperslös migrant som påstår sig vara imam, då ska inte polisen få ingripa? Är du inte riktigt vid dina sinnens fulla bruk?

Får sådana som du bestämma kommer alla i Hells Angels utbilda sig till präster, eller det räcker med en.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2017-08-28 kl. 18:05.
Citera
2017-08-28, 18:05
Medlem
Att lager ska följas anser jag vara rätt, men det ska ständigt vara undantag, vilket jag motsätter mig, Sverige kan inte rädda alla.
Citera
2017-08-28, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du menar att de hade en präst med sig när de campade och då ska inte polisen få ingripa? Om de hade haft en imam med sig gäller samma sak då? Eller om de hade en illegal papperslös migrant som påstår sig vara imam, då ska inte polisen få ingripa? Är du inte riktigt vid dina sinnens fulla bruk?

Får sådana som du bestämma kommer alla i Hells Angels utbilda sig till präster, eller det räcker med en.

De får sitt ingripa enligt lag men frågan är om det är moraliskt riktigt. Den enskilde polismannen kan visa civilkurage genom att vägra delta i sådana insatser.
Citera
2017-08-28, 20:39
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Snart kyrkoval, vet var min röst hamnar.

Jag vet var min röst hamnar - i soptunnan. Vem vid sina fulla vätskor betalar för muslimkramare?

Gå ut ur Svenska Kyrkan. Svält ut packet..
Citera
2017-08-28, 20:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
De får sitt ingripa enligt lag men frågan är om det är moraliskt riktigt. Den enskilde polismannen kan visa civilkurage genom att vägra delta i sådana insatser.

Nej den enskilde polismannen ska följa lagen, eller säga upp sig.

Givetvis, om det går att vara smidig och inte störa t.ex. en begravning kan polisen vänta med gripande men inte under någon längre tid.
Citera
2017-08-28, 21:22
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:

I sådana fall skall den enskilde polismannen avskedas, med omedelbar verkan. En polis som inte följer lagen är anarkist, varken mer eller mindre.
Citera
2017-08-28, 21:29
Medlem
Rollinghands avatar
Biskop emerita Caroline Krook framträder i SVT:s Aktuellt. Hon hänvisar till "landskapslagarna från 1200-talet" när hon fördömer polisens agerande.
Citera
2017-08-28, 21:46
Avslutad
Det är bra att kyrkan granskas också finns säkert många barn som utnyttjas där av dessa människor som tror dom står över lagen.
Citera
2017-08-28, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Biskop emerita Caroline Krook framträder i SVT:s Aktuellt. Hon hänvisar till "landskapslagarna från 1200-talet" när hon fördömer polisens agerande.

Jag är så nöjd med att ha postat mitt utträde ur svenska kyrkan idag!
Citera
2017-08-28, 23:02
Medlem
Jadulillalurings avatar
Det enda som rasar är kyrkans medlemsantal och trovärdighet. Tyvärr har den kristna kyrkan under lång tid blivit infiltrerad av krafter som har en helt annan agenda för kyrkan än vad den egentligen står för.

När påven är pro-abort då vet man att något är allvarligt fel inom kyrkan. George Soros bragged that he “is the Pope’s boss, now.”
Citera
2017-08-28, 23:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Det enda som rasar är kyrkans medlemsantal och trovärdighet. Tyvärr har den kristna kyrkan under lång tid blivit infiltrerad av krafter som har en helt annan agenda för kyrkan än vad den egentligen står för.

När påven är pro-abort då vet man att något är allvarligt fel inom kyrkan. George Soros bragged that he “is the Pope’s boss, now.”

Jo. Kyrkan borde ju vara en motvikt emot abort, homosexualitet, lösa förbindelser, islams utbredning o.sv.. Det blir ju väldigt galet när en kyrka tar över hela vänsterliberalpackets idéer. Vart ska dom gå då, som VILL att kyrkan ska stödja dem i fasta normer och höga ideal? Eller ska något sådant inte få finnas längre i Sverige överhuvudtaget?
Citera
2017-08-28, 23:13
Bannlyst
Citat:

Jag tycker det är moraliskt inkorrekt att gripa högerextremister och tycker att polisen kan göra undantag i lagstiftningen för de som kämpar för Sverige.

Håller du med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in