2006-01-10, 00:27
Awaiting Email Confirmation
Hej, tränar regelbundet och dricker regelbundet, fredag och lördag. Alla säger att jag blivit större hela tiden utan att jag behöver fråga (inte fetare), jag blir även starkare. Jag har hört en massa skit om att tränar man och dricker man på helgen så förstör man hela veckans träning. Det kan ju inte stämma eftersom jag blir bitigare för varje månad som går. Vad ska man göra för att minimera skadan av alkoholen? dricka mycket vatten.. vad mer? Hur är det med att droga då? Förstör tyngre droger träningen? tex amfetamin, kola och exctasy?

MVH
Citera
2006-01-10, 00:43
Bannlyst
Klart du ökar som fasen, du är ju newbie, då ökar man så fort man ollar hantlarna..
Men dina ökningar hade varit ännu bättre om du inte supit skallen av dig varje helg och ja alkohol och droger bryter ner musklerna.
Citera
2006-01-10, 06:11
Medlem
crowbars avatar
Alkohol och cannabis sabbar konditionen som fan.
Citera
2006-01-10, 08:00
Medlem
Nickels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styralf
Hur är det med att droga då? Förstör tyngre droger träningen? tex amfetamin, kola och exctasy?

Hmm.. undra varför droger är förbjudna om de nu inte skulle vara skadliga?
Citera
2006-01-10, 11:15
Medlem
crowbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickel

Alkohol är skadligt .

Det beror helt på hur man brukar drogen...
Citera
2006-01-10, 12:08
Medlem
Citat:

De är förbjudna för att de är "skattebefriade"
Citera
2006-01-10, 14:42
Medlem
Citat:

undrar varför alkohol är en drog som är laglig, den måste ju helt enkelt vara hälsosam...
Citera
2006-01-10, 15:16
Medlem
Deleriums avatar
Prova dricka max 1-2 ggr/månad i ett par tre månader. Jämför sedan resultaten mot om du skulle druckit två ggr i veckan. Alkohol är allt annat än anabolt, och att det resulterar i brist på vätska och viktiga mineraler dagen/dagarna efteråt, gör knappast det bättre.
Då man dricker (förhoppningsvis inte allt för ofta) är en vitamineral på morgonen, och vettig mat samt vila väl behövt för att återhämta sin stackars misshandlade kropp. En extra vitamineral innan sänggående skadar förmodligen inte heller.

Amfetamin och X, men speciellt amfetamin är nästan värre jämfört med alkohol ur muskelbyggande synpunkt. Hur mycket sover och äter du då du är amfetaminpåverkad?

Cannabis är väl mildare, om det påverkar muskeltillväxten nämnvärt vet jag inte.

Har tidigare varit tablettmissbrukare samt använt mängder av andra droger och alkohol. Och enligt min erfarenhet är det stor skillnad på resultaten nu och då. Dessutom har jag inte varit sjuk på hela hösten, trots hård regelbunden träning.

PS. Paulun har skrivit en del intressant om hur kroppen och träningen påverkas av alkohol
Citera
2006-01-10, 15:22
Medlem
Alkoholen är rena döden för musklerna under ruset och fram tills kroppen är
återställd, men din träning är inte förgäves. Dock hade du fått helt andra
resultat om du varit nykter 24/7.
Citera
2006-01-10, 16:08
Tack för alla svar! Jag tänker absolut inte sluta dricka/droga för att träna, man använder ju sin flashiga kropp till att fixa lite finare slynor på kvällarna... kondition spelar ingen roll, bara man har muskler, men vilken drog kan man använda utan att skada biffandet? Cannabis gör så man inte orkar göra ett piss på dagarna så det skadar gymmandet deffinitivt! Kokain då? Då kan man väl äta mat?
Citera
2006-01-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styralf
Tack för alla svar! Jag tänker absolut inte sluta dricka/droga för att träna, man använder ju sin flashiga kropp till att fixa lite finare slynor på kvällarna... kondition spelar ingen roll, bara man har muskler, men vilken drog kan man använda utan att skada biffandet? Cannabis gör så man inte orkar göra ett piss på dagarna så det skadar gymmandet deffinitivt! Kokain då? Då kan man väl äta mat?

Kokain är väl bättre ur ett muskelbyggande perspektiv. Fast när vi kommer till den ekonomiska biten så rekommenderar jag absolut inte kokain.
Skulle jag vara 'tvungen' att ta någon drog och ändå träna på en hög nivå så skulle det bli Hasch, just p.g.a att man äter som en häst när man får matnoja (som jag får varje gång)
Citera
2006-01-10, 17:24
Citat:
Ursprungligen postat av Avator
Kokain är väl bättre ur ett muskelbyggande perspektiv. Fast när vi kommer till den ekonomiska biten så rekommenderar jag absolut inte kokain.
Skulle jag vara 'tvungen' att ta någon drog och ändå träna på en hög nivå så skulle det bli Hasch, just p.g.a att man äter som en häst när man får matnoja (som jag får varje gång)
Kosta vad det vill! själv tränar man enbart för att få dessa feta teknoarmar som man vevar med på dansgolvet...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in