Citat:
Ursprungligen postat av
Limma skinkbit
Lånar denna avsomnade tråden...
Är en kontinentalsäng så mycket bättre egentligen eller har det mest gått mode i att det är en sån man "ska ha"?
Det är ju fan sjuka mängder madrasser och fjädrar och grejer i en sån. Måste man inte typ vara Prinsessan på ärten för att ha glädje av en kontinentalsäng?
Anledningen till att jag frågar är att jag skulle vilja bygga en plattform att ställa sängen på för att få plats med förvaring undertill, men med min befintliga kontinentalsäng så skulle näsan i princip (något överdrivet) slå i taket om jag höjde den en halvmeter.
Puffar tråden.
Kontinentalsäng är det dummaste påfundet på länge och dummast är dom som går på det, som jag.
Vi köpte en 180 säng hatade den från första stund, vi tänkte man vänjer sig men icke.
Nackdelarna är att den är för hög.
Det går inte att ligga 2 personer i sängen, rör sig någon det minsta så ruskar madrassen för den andra.
Den är för mjuk med, det är bara mot mitten den känns fast, man liksom rullar av åt sidorna ( jag väger 85kg).
Det slöt med att vi slumpade bort den på FB annonserna efter ett halvår för en 6 del av priset.
FB annonserna är för övrigt fulla av annonser om relativt nya kontinentalsängar.
Vänner och bekanta som också köpt kontinentalsängar säger samma sak.
Dom enda som verkar nöjda har enkelsängar typ 105-120cm, så dubbelsängarna är sämst.
Nu har vi återgått till helt vanliga resårbottnar och en 200cm bred bäddmadrass, så skönt och mycket billigare med.