2017-08-25, 16:20
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Vad förväntas man få i lön i Stockholm eller Göteborg om man jobbat inom branschen i 7 år?

Har arbetat som bartender i 4 år och servitör 3 år, blir även klar med min sommelier utbildning nästa år.

Ligger på runt 180 spänn i timmen i Norge just nu men är sugen på att flytta hem igen.
Citera
2017-08-25, 16:23
Medlem
Mackan52s avatar
Stanna i Norge eller flytta till Australien. Du vill inte vara här.
Citera
2017-08-25, 16:43
Avslutad
flyttade själv hem . bästa jag gjort och det är lite billigare här . man blir inte rik på sin lön utan sina utgifter
Citera
2017-08-25, 17:30
Medlem
flaskborstes avatar
Beror på typ av restaurang mellan 0 och 200 är en rimlig gissning..På en bättre som har kollektivavtal kan du nog få samma pröjs som i Norge om du är färdig sommelier Viktigast borde vara fast tjänst..och en skaplig ingångslön.. Förhandla..
Citera
2017-08-26, 03:01
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
flyttade själv hem . bästa jag gjort och det är lite billigare här . man blir inte rik på sin lön utan sina utgifter

Ja jag tycker inte äns om norrmän så valet är ju ganska givet. Utgifterna halveras i princip men om utvecklingspotentialen är lika stor i Sverige som i Norge är en annan femma.

Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Beror på typ av restaurang mellan 0 och 200 är en rimlig gissning..På en bättre som har kollektivavtal kan du nog få samma pröjs som i Norge om du är färdig sommelier Viktigast borde vara fast tjänst..och en skaplig ingångslön.. Förhandla..
No shit att 0 till 200 är en rimlig gissning, de flesta av mina vänner säger att lönerna ligger nästan 20 spänn mindre i lön på grund av att fackavtalen i Sverige är piss jämfört med Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in