2017-08-25, 15:57
Medlem
motvalls avatar
Fredag 20:30
FC Köln – Hamburger SV

Lördag 15:30
Werder Bremen – FC Bayern
Eintracht Frankfurt – VfL Wolfsburg
Bayer Leverkusen – Hoffenheim
FC Augsburg – B Mönchengladbach
VfB Stuttgart – Mainz

18:30
BVB Dortmund – Hertha Berlin

Söndag 15:30
RB Leipzig – SC Freiburg

Hannover 96 – Schalke 04

Kommentar: Ännu har inget svensk bolag skaffat TV-rättigheterna, tycker det är dags för detta snarast. Tyvärr tror jag det mer beror på att tyskarna/DFL vill ha för mycket betalt än ovilja att sända. För även om vi här ser matcherna så är, märkligt nog, det allmänna svenska intresset ganska svagt. Visas så enormt mycket fotboll i TV/betalstream idag att man får prioritera. Och inte ens jag sätter BL först alla dagar nu när allsvenskan ännu är igång

Omgången är som alltid så här i inledningen av en säsong lite oklar och förväntningarna mer präglade av hur det såg ut den förra än vad som hände för en vecka sedan. Sen är det som vanligt några nya tränare med nya idéer och många nya spelare som ska hitta sina roller. Men det är klart, de lagen som förlorade förra veckan (8 st) vill nog gärna plocka minst en poäng så man slipper den press som så snabbt infinner sig i fotbollen.. Märkligt nog möts inte några av dem i helgen.

Zweite

Här har man hunnit lite längre, nollorna Ingolstadt och Fürth behöver verkligen få till något i kvällens möte. Mest givetvis Audistadens lag som ju ramlade ner till denna säsong och som tidigare visat att man kan spela bra fotboll. Som svensk och gammal gubbe hoppas jag givetvis på att det går bra för Braunschweig, men vi har ju svenskintressen i flera klubbar.

Citera
2017-08-25, 18:55
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Hannover 96 – Schalke 04

Kommentar: Ännu har inget svensk bolag skaffat TV-rättigheterna, tycker det är dags för detta snarast. Tyvärr tror jag det mer beror på att tyskarna/DFL vill ha för mycket betalt än ovilja att sända. För även om vi här ser matcherna så är, märkligt nog, det allmänna svenska intresset ganska svagt. Visas så enormt mycket fotboll i TV/betalstream idag att man får prioritera. Och inte ens jag sätter BL först alla dagar nu när allsvenskan ännu är igång

Hannovers match startar 18:00 på söndag. Ny tid i BL-sammanhang.

Ikväll visar tyska Eurosport Köln - HSV. Borde alltså funka med VPN...
Citera
2017-08-25, 19:28
Medlem
motvalls avatar
0-0 i Fürth och rätt tråkig match. Det mest noterbara är att Manuel Gräfe dömer. Darmstadt har dock gjort mål mot Duisburg samt fått ett tillbaka, så 1-1 vid Rhen/Ruhr.
Citera
2017-08-25, 20:44
Medlem
motvalls avatar
Varför sitter jag och hoppas mer på HSV än Köln? Tror det är mer sympati än Ekdal.?
Citera
2017-08-25, 20:59
Medlem
motvalls avatar
Han Hahn.
Citera
2017-08-25, 21:00
Medlem
xtroes avatar
Fint avslut av Hahn! Men rätt kassa hörnor av Hamburg, denna var ju mest flyt då det var en dålig nick av Kölnspelaren.
Citera
2017-08-25, 21:05
Medlem
xtroes avatar
Bobby Wood sätter 0-2, ska detta bli en säsong utan ett bottenkrigande HSV?
Citera
2017-08-25, 21:06
Medlem
motvalls avatar
Ta i trä Wood och 0-2.
Citera
2017-08-25, 21:28
Medlem
motvalls avatar
Kanske den bästa halvlek jag sett åratal av på HSV i säsongsinledningarna, de kunde leda med 0-3. Ekdal gör en kanonmatch denna halva, men skadar sig nog snart med en stolpe eller trappa.
Citera
2017-08-25, 21:44
Medlem
Germanofils avatar
Vad är det med domaren? Sjuk?
Citera
2017-08-25, 21:45
Medlem
motvalls avatar
Dr Felix Brych, den välkände domaren alltså, lämnar planen som skadad. Inte bara Köln som måste få in mer korrekta personer.
Citera
2017-08-25, 21:52
Medlem
Germanofils avatar
Rött på Mavraj. Nu blir det åka av!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto