2017-08-26, 20:08
Medlem
Kan inte någon ordna att flygblad med denna information sprids runt "demonstrationen"?
Skulle ju kunna försöka göra det själv men känns riskabelt om våldsvänstern kanske följer efter en.

Sverige är verkligen strypt, ingen diskussion, ingen kamp, ingen som försvarar oss känns det som. SD är ett jävla skämt, vi behöver ett sansatt mittenparti som vill bevara Sverige svenskt(utan att vara rasistiska) och har lite personlighet och genomslag som tex Trump!
Citera
2017-08-26, 22:07
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyclad
Kan inte någon ordna att flygblad med denna information sprids runt "demonstrationen"?
Skulle ju kunna försöka göra det själv men känns riskabelt om våldsvänstern kanske följer efter en.

Sverige är verkligen strypt, ingen diskussion, ingen kamp, ingen som försvarar oss känns det som. SD är ett jävla skämt, vi behöver ett sansatt mittenparti som vill bevara Sverige svenskt(utan att vara rasistiska) och har lite personlighet och genomslag som tex Trump!

Dela provokatörs inlägg på sociala medier där folk mest är. Vågar du dela på vistårinteuts egna Facebooksida
Citera
2017-08-27, 08:00
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Dela provokatörs inlägg på sociala medier där folk mest är. Vågar du dela på vistårinteuts egna Facebooksida
Den sidan kan man utgå från att den är hårdmodererad och censurerad, om det ens går att bli medlem i den gruppen för att posta om man inte bevisat att man är lönnfet pedofilbatikhäxa i klimakteriet med 14-årigt skäggbarnhazar hemma i sängen.

För den som vill försöka är länken här: https://www.facebook.com/vistarinteut/
Citera
2017-08-27, 09:06
Medlem
Wow vilket arbete du lagt ner. Otroligt. Jag är själv bra på att lägga ner tid och arbete på fakta och siffror men detta hade jag aldrig klarat.

I ett vettigt land, såsom Danmark, Norge, Finland, England, Italien, USA (och många fler) hade en sådan här artikel kunnat tryckas i en tidning. Men vi vet att i Sverige går det inte.
Denna skillnad slog mig nyligen igen då jag läste danska Weekendavisen i helgen och de hade ännu ett reportage om Sverige där de faktiskt pratade med några afghanska skäggbarn, t.o.m. nämnde begreppet skäggbarn, och frågade neutrala frågor om vad skäggbarnen ville i framtiden. Inga snyfthistorier, bara neutral och objektiv sanningssökande. Begreppet finns inte ens i svensk journalistik när det gäller invandring.

Om svensk media händelsevis skulle skriva om denna trådstart skulle det vara med det uttalade syftet att motbevisa den... gärna med falska belägg , anekdotisk information osv. Läsarna vet inte bättre heller.

Eller som jag brukar påpeka: det dör fler civila i trafiken i Afghanistan än vad det dör pga krig. Kan leta fram statistiken igen för den som är intresserad.

Sen kan det påpekas att Afghanistan är till ytan cirka 50% större än Sverige.
Citera
2017-08-28, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Tänk om media kunde upplysa något som detta.

Allt handlar om okunskap.

Att Afghanistan är sönderbombat, ruiner överallt, ISIS kör runt i hela landet med pickups och maskingevär.

Det är den bilden jag har av hela Mellanöstern om jag tänker som medelsvensson. Okunskap.

Håller med.

För övrigt ligger inte Afganistan i Mellanöstern utan i Centralasien
Citera
2017-08-28, 14:19
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
DN har panik

Thord Eriksson: Så blev en Norgehistoria en svensk sanning
http://archive.is/MwAV2
Citera
2017-08-28, 14:48
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
DN har panik

Thord Eriksson: Så blev en Norgehistoria en svensk sanning
http://archive.is/MwAV2

Ja hela debattartikeln andas ju 'guilt by association', den kommer inte med några nya uppgifter och pekar precis som jag i min trådstart ut två provinser som otrygga, den där IS härjar och den där talibanerna finns.

Det vore intressant att få höra Thords genmäle på min trådstart.

Thord var tidigare skribent på Dagens Samhälle men fick lämna det uppdraget, han har även fått öknamnet 'Caremamannen'.

"Vi har fattat beslut om att inleda en juridisk process mot Thord Eriksson. Han är tills vidare avstängd från arbetsplatsen och får inte vistas i våra lokaler." Skrev den dåvarande chefredaktören i ett mejl 2015.

https://www.journalisten.se/nyheter/thord-eriksson-avstangd-efter-intervju-i-journalisten

/Provokatör
Citera
2017-08-28, 15:01
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Dom flesta hazarerna bor i det som kallas för Hazarajat eller Hazaristan som ligger mitt i landet där Hazarerna är i majoritet (85%) i alla provinser utom i Ghor där det endast bor 35-40000. Hazaristan utgörs av 14 provinser: Bamyan, Maidan, Ghazni, Daykundi men även delar av Ghor, Oruzgan, Parwan, Samangan, Baghlan, Balkh, Badghis, Logar, Sar-e Pol och Herat ingår. Området har några av Afghanistans bästa betesmarker. I FN's halvårsrapport så kallas provinserna Bayman, Daykundi, Oruzgan och Ghor för CENTRAL HIGHLANDS. I vissa provinser utgör dom upp till 90% av befolkningen som t.ex Daykundi med 700.000 hazarer.
Källa: Wikipedia
Var/på vilken sida står detta (det fetade) i FNs halvårsrapport?
Citera
2017-08-28, 15:23
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Hittade det, i fotnot 46 på sidan 16:

Citat:
The southern region comprises Helmand, Kandahar, Nimroz, Uruzgan, and Zabul provinces; central highlands region comprises Bamyan and Daikundi provinces; and western region comprises Badghis, Farah, Ghor, and Herat provinces.

Så central highlands är endast Bayman och Daikundi, vilket också stämmer med kartan på sidan näst efter omslaget (saknar sidnummer).

Bayman, Maidan (Wardak), Ghazni och Daikundi, vilka enligt Wikipedia utgör huvudparten av Hazarijat, hade första halvåret 2017 1, 43, 165 respektive 21 dödade och skadade, sammanlagt 230 (FNs rapport, tabell annex III).

Har jag läst rätt?
Citera
2017-08-28, 15:28
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:

I tabellen på sidan 10.

/Provokatör
Citera
2017-08-28, 15:57
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
I tabellen på sidan 10.

/Provokatör
I tabellen på sidan 10 ser jag namnen på regionerna, men inte vilka provinser som ingår i dem. Missar jag någonting?
Citera
2017-08-28, 16:03
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
I tabellen på sidan 10 ser jag namnen på regionerna, men inte vilka provinser som ingår i dem. Missar jag någonting?

Kolla kartan där är regionerna markerade och där står även namnen på provinserna.

https://minfil.org/W02fo1cdb9/karta.png

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in