2017-08-25, 21:12
Medlem
Expressen visar på Barhäll alltså just utanför Skägget.Visst bor det svenskar i skägget men det bor svenskar i Iran med bara inte så många😁
Citera
2017-08-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Skapligt vilda spekulationer då vi inte ens vet vilken del av stan det har skett.
"Norra delarna av Linköping" skulle kunna var Berg, Ljungsbro eller till och med Ekängen.
Det bor faktiskt pursvenskar i Skäggetorp med.

Ingen i Linköping skulle räkna vare sig Berg, Ljungsbro eller Linghem som "Norra delarna av Linköping". Det är separata orter.

Ekängen, Skäggetorp, Barhäll och Tallboda skulle nog kunna kvala in dock. Även Tornby om man inte behöver vara i ett bostadsområde.
Citera
2017-08-25, 22:29
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tony0682
Detta är sjätte anmälda våldtäkten på kort tid i Linköping, men polisen ser ingen koppling till de tidigare händelserna och den senaste
Väldigt märkligt att dom inte ser någon koppling? Brukar inte läsa om våldtäkter i Linköping särskilt ofta annars. Verkar ju ha exploderat med anmälningar de senaste veckorna.
Senast redigerad av Sheen999 2017-08-25 kl. 22:31.
Citera
2017-08-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugvard
Expressen visar på Barhäll alltså just utanför Skägget.Visst bor det svenskar i skägget men det bor svenskar i Iran med bara inte så många😁

Jag tycker inte att expressen visar på barhäll. Jag tolkar den mycket dåliga kartan så här:
1) Ryd, rydsvägen nära cykelväg till universitetet /märkesbacken.
2) Loftgatan, Tannefors
3) svårt att se, men skulle kunna vara typ vretagatan ungefär vid tornhagsskolan.
4) nya området vid industrigatan/östgötagatan.
5) troligen repslagargatan, men visar i så fall fel plats (borde visa ungefär mellan Åhléns och järnvägsstationen).
6) Rusthållaregården i skägget (nära barhäll, men tydligt inne på Skäggetorpssidan).
7) Håkans slemburgare. Eller i närheten, typ huset där zooaffären låg eller fotbollsplanen bakom.

Fast det är klart, har de lyckats sätta pricken på repslagargatan i fel ände av gatan kan det ju finnas fler fel.
Senast redigerad av Piggekott 2017-08-25 kl. 23:04.
Citera
2017-08-25, 23:24
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tycker inte att expressen visar på barhäll. Jag tolkar den mycket dåliga kartan så här:
2) Loftgatan, Tannefors
3) svårt att se, men skulle kunna vara typ vretagatan ungefär vid tornhagsskolan.
5) troligen repslagargatan, men visar i så fall fel plats (borde visa ungefär mellan Åhléns och järnvägsstationen).
6) Rusthållaregården i skägget (nära barhäll, men tydligt inne på Skäggetorpssidan).
7) Håkans slemburgare. Eller i närheten, typ huset där zooaffären låg eller fotbollsplanen bakom.

Fast det är klart, har de lyckats sätta pricken på repslagargatan i fel ände av gatan kan det ju finnas fler fel.

Vad jag kan se på googlemaps när du talar om Ryd så ligger ett universitet rätt nära där?
Citera
2017-08-26, 00:18
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
2) Loftgatan, Tannefors

Håkans har idag flyttat till samma byggnad där nya Priso ligger och i samma lokal där Håkans låg förr, dvs vid macken vid bergsrondellen, så är det idag något projekt för integration. Står jämt typ 20 mörkermän utanför och hänger sent på kvällarna även i veckorna. Jag är inte förvånad att det skedde en våldtäkt i det här området, det har blivit väldigt mörkt senaste året, även om man räknar bort just gamla Håkanslokalen.
Citera
2017-08-26, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ufomammut
Håkans har idag flyttat till samma byggnad där nya Priso ligger och i samma lokal där Håkans låg förr, dvs vid macken vid bergsrondellen, så är det idag något projekt för integration. Står jämt typ 20 mörkermän utanför och hänger sent på kvällarna även i veckorna. Jag är inte förvånad att det skedde en våldtäkt i det här området, det har blivit väldigt mörkt senaste året, även om man räknar bort just gamla Håkanslokalen.

Intressant med vad gamla Håkans har blivit. Sedan ligger/låg? det något hak med text på arabiska i gamla macken på andra sidan industrigatan precis där också kolgrill الطفيلي مساهمة eller något.
Citera
2017-08-26, 08:25
Medlem
Citat:
Av en person nära mig har jag fått reda på att man på ett hvb-hem i tannefors vet att en av dom boende ligger bakom en av våldtäkterna som skedde förra veckan eller när det nu var. Detta ska alltså tystas ner, det är därför man spritt det vidare till personal även utanför just det hemmet så att man kan dementera och låtsas som att det regnar, antagligen för att det drar negativ publicitet till deras hem och man vill inte mista jobben eller att det ska gå dåligt för kassakorna så att dom skickas hem eller bidrar till att folk får en allt mer negativ syn på dom vilket i längden resulterar i ja.. ni förstår. Personen som talat om det för mig jobbar själv på ett hem och det finns ingen anledning för honom att hitta på detta då han är en som gillar olika.

Men kära nån, förstår du inte hur korkat detta låter? Liknande dynga brukar en polare som är politiskt aktiv häva ur sig när han varit på väckelsemöte och suttit och blivit matad av en massa troll.
Citera
2017-08-26, 08:31
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Intressant med vad gamla Håkans har blivit. Sedan ligger/låg? det något hak med text på arabiska i gamla macken på andra sidan industrigatan precis där också kolgrill الطفيلي مساهمة eller något.

Tror det är iranier/iranska kurder som äger och stället serverar sjukt god shish kebab just det stället är inget tillhåll för "oroligheter". Men ligger väldigt nära snickaregatan där en blev mördad i fjol eller så... men offtopic.
Citera
2017-08-26, 13:09
Medlem
Citat:
Det är inget påhitt. Iaf inte från min sida. Det behövs liksom inte liknande lögner för att påverka folk längre, folk vet redan hur afghaner är. Jag säger bara att i just detta fall vet man att det är en av killarna från hemmet som ligger ca 100m från platsen där våldtäkten skedde, och dom hör inte av sig till polis utan pratar istället med personal på andra hem ifall ryktet skulle sprida sig så att dom kan hjälpa till att dementera och tysta ner istället för att bekräfta.

Men jag håller med, det låter galet. Men jag vidarebefordrar endast det som jag fått höra av en som arbetar på ett av hemmen, med just afghaner.

Har du ringt och tipsat polisen då?
Citera
2017-08-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrystaMera
Men kära nån, förstår du inte hur korkat detta låter? Liknande dynga brukar en polare som är politiskt aktiv häva ur sig när han varit på väckelsemöte och suttit och blivit matad av en massa troll.

En grundregel du kan applicera på det mesta; folk vill inte förlora pengar.
Tror man att man kan komma undan med skit och på så vis undvika att förlora pengar, då kommer många välja det.

Så det är nog snarare du som är något naiv när du är så säker på att det inte hänt.
Citera
2017-08-26, 13:33
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrystaMera
Har du ringt och tipsat polisen då?

Har du? Du vet lika mycket som jag nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto