2017-08-23, 23:18
Medlem
Träffade nyligen en kille via en vän medan vi var på en resa ihop. Jag har kollat in honom förut och han är verkligen SJUKT FIN. Första kvällen ihop knarkade vi lite, knullade lite, och det va allt liksom.

Fjärde dagen friar han förlovning, självklart sa jag ja.

Tycker ni att vi gick för snabbt fram? Biggie Smalls gifte sig efter tre veckor, varför skulle vi inte kunna förlova oss efter 4 dagar när vi verkligen klickade? Hans vänner är helt i chock och mina vänner skrattar mest och tar mig oseriöst.

Vad tycker ni? Jag känner att det var kärlek vid första ögonkastet, och han säger detsamma.
Citera
2017-08-23, 23:19
Medlem
Vansinnigt.
Citera
2017-08-23, 23:24
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerpekka
Träffade nyligen en kille via en vän medan vi var på en resa ihop. Jag har kollat in honom förut och han är verkligen SJUKT FIN. Första kvällen ihop knarkade vi lite, knullade lite, och det va allt liksom.

Tycker ni att vi gick för snabbt fram? Biggie Smalls gifte sig efter tre veckor, varför skulle vi inte kunna förlova oss efter 4 dagar när vi verkligen klickade? Hans vänner är helt i chock och mina vänner skrattar mest och tar mig oseriöst.

Vad tycker ni? Jag känner att det var kärlek vid första ögonkastet, och han säger detsamma.

Kärlek vid första ögonkastet finns.
Jag personligen kan vidimera detta.
Återkom om fler än tre månader och ge en rapport.
Nyförälskelsen längd är ungefär tre månader sedan börjar arbetet med att hålla förbindelsen och passionen vid liv.
Låt oss höras i tråden om sex månader där du ger en statusuppdatering.
Gör ditt bästa och lycka till.

32 år med kärleken vid första ögonkastet och åren bara fortsätter att ticka på.
Där har du något att tävla emot.
Citera
2017-08-23, 23:25
Medlem
Troll eller bipolär / annan sjukdom?
Citera
2017-08-23, 23:29
Medlem
Såhär lite på rak arm så känns det som att du personligen har gjort ett förhastat val.
Om du nu verkligen tror på denna nyfunna kärlek så bör man inte anonymt gå ut på ett forum och ifrågasätta saken.
Citera
2017-08-23, 23:31
Medlem
Har ni börjat titta på lokaler ännu? Vill ni att första blir en pojke eller flicka? Vad heter svärmor?
Citera
2017-08-23, 23:31
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerpekka

Ok. Det fetade är noterat.

Vad tycker du själv? Varför frågar du ens?
Det bestämmer ju du och inte "vi på internet".
Citera
2017-08-23, 23:36
Medlem
Monopolis avatar
Kaka söker maka. Låter som ni passar varandra som handen i handsken.
Citera
2017-08-23, 23:58
Medlem
En sak att förlova sig... Men se för guds skull till att vänta med giftermål! Om ni gifter er se till att ha äktenskapsförord... En bekant gifte om sig för säkert 5 för säkert 5 gången och det är en tjej som därmed byter efternamn... Gick i där efter 2 månader ihop som gifta... Och sådär en 5 unge.... Gör inte det misstaget...
Citera
2017-08-24, 00:05
Medlem
Varför inte. En förlovning är väl romantiskt och kryddar nyförälskelsen lite extra. Den har ju ingen praktiskt betydelse så du riskerar ingenting.
Citera
2017-08-24, 00:29
Medlem
LuluBrooksies avatar
En förlovning innebär att man ska gifta sig ett år senare. Frågan om att du skulle förlova dig med honom är likvärdig "vill du gifta dig med mig?" Dvs ett frieri! Det är därför man BÄR RING, VILKET ÄR VAD FÖRLOVAD BETYDER. TROLOVAD = GIFT = SANNING OCH TRO LOVAD TILL NÅGON ANNAN. FÖRLOVAD = ETT FÖRSKOTT PÅ DETTA. EN BETÄNKETID PÅ ETT ÅR OM MAN VERKLIGEN VILL GIFTA SIG.

Så, TS,
1 vilken slags ring fick du? Har den inskriptioner?
2 firade ni förlovningen med champagne eller kokain?
3 har du börjat kolla brudklänning än?
4 har ni börjat prata om i vilken kyrka ni vill ha vigseln?
5 vad sa din mamma och pappa om detta?
6 vad sa HANS mamma och pappa om detta?
Citera
2017-08-24, 00:34
Medlem
SameOldStorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
En förlovning innebär att man ska gifta sig ett år senare. Frågan om att du skulle förlova dig med honom är likvärdig "vill du gifta dig med mig?" Dvs ett frieri! Det är därför man BÄR RING, VILKET ÄR VAD FÖRLOVAD BETYDER. TROLOVAD = GIFT = SANNING OCH TRO LOVAD TILL NÅGON ANNAN. FÖRLOVAD = ETT FÖRSKOTT PÅ DETTA. EN BETÄNKETID PÅ ETT ÅR OM MAN VERKLIGEN VILL GIFTA SIG.

Så, TS,
1 vilken slags ring fick du? Har den inskriptioner?
2 firade ni förlovningen med champagne eller kokain?
3 har du börjat kolla brudklänning än?
4 har ni börjat prata om i vilken kyrka ni vill ha vigseln?
5 vad sa din mamma och pappa om detta?
6 vad sa HANS mamma och pappa om detta?

Tjena stenålders-människa! Så var det för längesedan (finns naturligtvis vissa som kör efter detta).

TS, en förlovning är väl nästan samma sak som att bli tillsammans för dagens unga så ingen biggie alls.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in