2006-01-09, 21:24
Medlem
Targenors avatar
Nån som har något bra tips på en bra och trevlig middag typ romantisk middag eller hur / vad man ska kalla det
Citera
2006-01-09, 21:31
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Här kommer mitt tips, då jag vill lyxa till det lite, romantiskt, ja det tycker jag!
Förrätt: Skagen toast alt. i en sån där korg man kan köpa.
Huvudrätt: Inbakad Oxfilé, potatisgratäng, kantarellsås, och en stor god sallad.
Efterrätt: Päronhalvor, med ett smält After Eight över. MUMS!
Till allt detta dricker ni något passande gott vin.
Citera
2006-01-09, 21:43
Medlem
Roger Pontares avatar
Skaldjursplatå med hummer, ostron havskräftor etc. Budgetvarianten är räkor med saffransaioli, vitlöksbaguette och ett gott vitt vin.
Citera
2006-01-09, 22:04
Medlem
Söndermarkens avatar
Ah,en sån här tråd har jag haft i tanken,vad ni lagar när ni verkligen ska imponera på någon,Jag ska fundera lite mera .
Citera
2006-01-10, 00:07
Medlem
jocke-abcs avatar
Det finns ingen perfekt middag, man kan alltid förfina och utveckla.

Beroende på sammanhang och hummöret för stunden får man anpassa sig.

Ett par saker jag tycker att man kan tänka på är att försöka göra maten förberedningsbar så man slipper ägna mer tid än nödvändigt framför spisen när det väl är middagsdags. Det är tex praktiskt att tillaga köttet och potatisen delvis i ugnen så det får göra sig klart medan man äter förrätt.

Jag är inte speciellt bra på förrätter men en toast skagen är väldigt enkelt och ofta uppskattat men kanske lite klichéartat. Som efterrätt gillar jag kalla saker, det är också ganska skönt för magen. Lite socker är också bra så man piggas upp lite efter en tung måltid.

Tänk också på dukningen, det är en rätt stor del av helheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in