2017-08-22, 06:57
Medlem
Aramidhearts avatar
Hej!

Jag skall i dagarna påbörja min ADHD utredning och min läkare har hintat om att Attentin och
Elvanse är populära och bra mediciner.

Så min fråga till er som använder er av dessa är, Hur påverkas sexlusten, förmågan att få orgasm?
Vad kan jag förvänta mig?
Citera
2017-08-22, 07:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Amfetamin kan både förstärka och försämra libido, sämre erektioner är inte ovanligt.
Citera
2017-08-22, 13:42
Medlem
xamfetamins avatar
Går på Elvanse och har inte märkt att det påverkat det alls.
Få inte för stora förhoppningar bara, det är ingen mirakelmedicin. Det är inte som amfetamin. Men det hjälper såklart.

Nästan alla får börja med att testa metylfenidat innan elvanse/attentin förresten, så det borde du förvänta dig. + att utredning och steget till att få medicin kan ta ett tag, flera månader ibland.
Ritalin är jävligt najs dock, mycket bättre "rus" /känsla än elvanse. Dock alldeles för mycket biverkningar.. :/
Citera
2017-08-23, 08:35
Medlem
Aramidhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xamfetamin
Går på Elvanse och har inte märkt att det påverkat det alls.
Få inte för stora förhoppningar bara, det är ingen mirakelmedicin. Det är inte som amfetamin. Men det hjälper såklart.

Nästan alla får börja med att testa metylfenidat innan elvanse/attentin förresten, så det borde du förvänta dig. + att utredning och steget till att få medicin kan ta ett tag, flera månader ibland.
Ritalin är jävligt najs dock, mycket bättre "rus" /känsla än elvanse. Dock alldeles för mycket biverkningar.. :/

Precis som du säger så ville min läkare att jag provar metylfenidat ritalin först.
Lust och erektionsstörningar blev nämnt som möjliga bieffekter, så vi får se helt enkelt.
Är dock inte ute efter någon ruseffekt, vill bara ha en medicin som får mig att fungera i vardagen.

Jag slapp dock strattera vilket jag är mycket glad för
Citera
2017-10-06, 07:49
Medlem
Scrapers avatar
Elvanse upplever jag som mycket snällare mot hjärta etc, och en viss stabil klarhet uppstår. Hört liknande omdömen från många. Bör ej påverka sex nämnvärt.
Citera
2017-10-23, 02:53
Medlem
Otroligt skönt att masturbera oftast på amfetaminpreparat!
Citera
2017-10-23, 20:37
Medlem
Går på 70mg och tror inte jag märkt någon skillnad, möjligtvis lite positiv.
Citera
2017-10-23, 20:52
Medlem
Har testat Elvanse tidigare och står nu på Attentin. Tycker inte heller att dessa mediciner påverkar sexlusten särskilt mycket, möjligtvis att den ökar något.

Jag har dock kroniskt nedsatt sexlust pga s.k. "Post SSRI Sexual Dysfunction" (PSSD) efter att jag slutade med Venlafaxin förra året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in