Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-21, 19:35
Medlem
protectors avatar
Vill kunna köra Flash på min jobbdator men får "Adobe Flash blockerat av en företagspolicy"

Kan jag häva blockeringen om jag är localadmin på datorn som har förövrigt kör win 10
Citera
2017-08-21, 20:15
Medlem
Bara så att du vet om det. Flash har en massa säkerhetsluckor. Det är därför det är blockerat. Det handlar inte om att de vill stoppa dig från att se på film.
Citera
2017-08-21, 22:06
Medlem
Rent tekniskt är det möjligt om du är Lokal admin att ta bort spärren tillfälligt, men det är krångligt, och inget som kommer hålla i utan du kommer få upprepa ändringen c:a var 120 minut, beroende på företagets inställningar eventuellt oftare.

Enklare att hoppas på att företaget inte tänkt på att blockera Flash i alla webläsare utan att det fungerar i Chrome, firefox eller annan webbläsare. Så ladda hem någon annan och testa. istället för att köra IE/Edge

Men precis som RulleRivare skriver så finns det en väldigt stor anledning till att Flash är blockerat då det kryllar av säkerhetshål av allvarligare sort. Men visst vill du öppna dörren för eventuella hackare och liknande så kör på.
Citera
2017-08-21, 22:23
Medlem
salxars avatar
Ladda ner Portable Chrome
Kör det
Nu funkar det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto