• 1
  • 2
2017-08-20, 21:07
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314396
Så du använder dina 10 tkr för att ge smarta tips för oss som har 400 tkr? Mycket smart hörrö.
Ja, säga vad man vill om PPM rådgivare men det finns någon många av dem som inte har mer på fötterna än våran "vän" med 10K på kontot.
Citera
2017-08-20, 21:12
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
För PPM har jag flyttat allt från SÅFA till Carnegie Likviditetsfond (korträntefond med låg risk), men det finns flera andra som fungerar på samma sätt.

Är det av "säkerhetsskäl" du flyttat dit eller ser du det som den tillfälligt bästa placeringen?
Citera
2017-08-20, 21:16
Medlem
Zilvios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jag tillhör domedagsprofeterna och har placerat det mesta i räntefonder. Fan vet om det räddar min pension med tanke på hur urbota jävla dumma politikerna är med sitt kortsiktiga tänkande.

Hur länge har du haft placeringarna i räntefonder?

Alla tror/"vet" vi väl att det kommer ett ras men om det tar 1 dag, 1 månad eller ett par år är ju frågan ....
Citera
2017-08-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Är det av "säkerhetsskäl" du flyttat dit eller ser du det som den tillfälligt bästa placeringen?

Det är tillfälligt. Från nån vecka tillbaka och till att börja med ett par månader framåt då jag gör en omvärdering av läget.
Citera
2017-08-21, 02:17
Citat:
Ursprungligen postat av Zilvio
Hur länge har du haft placeringarna i räntefonder?

Alla tror/"vet" vi väl att det kommer ett ras men om det tar 1 dag, 1 månad eller ett par år är ju frågan ....

Ett par månader, började med 50%, ökade till 60 och nu sitter jag här och funderar på om jag ska ta det säkra före det osäkra och gå 100%.

Det du tror måste stämma, raset är ofrånkomligt.
Citera
2017-08-28, 08:19
Drömde om raset och det blev närmast samhällskollaps. Konkurser, massarbetslöshet, hyperinflation (med svenska mått mätt) och dåligt med varor i mataffärer.

Fick en riktigt dålig känsla så nu går jag all in i räntefonder.
Citera
2017-08-28, 20:41
.
Citera
2017-08-28, 20:41
Citat:
Så du använder dina 10 tkr för att ge smarta tips för oss som har 400 tkr? Mycket smart hörrö.

Antar att jag är äldre än du och slår dina 400.000 och är förstås jävligt mycket försiktigare i det här läget.

Hela jävla börsen lever på konstgjord andning idag.

Tror inte ens att mina placeringar på räntefonder räddar min pension. Den som jag har arbetat ihop till.

Men som sagt, jag är en domedagsprofet och tiden får visa om jag gör rätt.
Citera
2017-08-28, 23:04
Medlem
Varför inte placera X% av din ppm i SEB Asset Selection som försäkring mot ett ras?
Citera
2018-02-24, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shef
Varför inte placera X% av din ppm i SEB Asset Selection som försäkring mot ett ras?
därför att den fonden är totalt värdelös.

.
Citera
2018-02-24, 22:39
Medlem
Foruejsonlys avatar
Mitt avanza och ppm jobbar jag aktivt med och kommer vid lämpligt tillfälle växla över till räntefonder. När är oklart! Tjänstepensionen skiter jag i, jag åker med ner och upp igen! Enligt alla teorier kan man inte tajma börsen och då kör jag 50/50!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in