2017-08-19, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Det kan man tycka, men man bör ju kika lite på vad han anser om Israel och judarna. Efter att man gjort det kan man lämna en ärlig analys kring Ekeroths yn på invandring.

Kollar snarare på vad han har motionerat i riksdagen
Citera
2017-08-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Själv ogillar jag religiös sionism.

Nu framställde du dig själv som riktigt, riktigt korkad. Du visar ganska tydligt att du inte har en aning om vad du diskuterar, även om din vilja säkert är god.
Citera
2017-08-19, 23:46
Medlem
Citat:
men jag ser ju tydligt SD:s agenda och den är inte den ni rasister tror på.
Vad är deras agenda då?
Citera
2017-08-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrilladKyckling
Vad är deras agenda då?

Att kika på trådstarten är väl ett tips....
Citera
2017-08-19, 23:48
Medlem
Citat:
Att kika på trådstarten är väl ett tips....

Att han är sionist? Then what? Utrota alla palestinier?
Citera
2017-08-19, 23:50
Medlem
Citat:
Det är vad vi vi gör i ditt tycke... Problemet är att du är förblindad av Jimmies klarblåa ögon och Jimmies prat om att stoppa invandringen.

Vänstern har under decenier bekämpat globalism och sionism... Som sagt är NMR det bättre valet om man tvunget var tvingad att välja.

Personligen tror jag att människor av olika ursprung kan leva sida vid sida, men jag ser ju tydligt SD:s agenda och den är inte den ni rasister tror på.

Nu har ju aldrig jag sagt att Sverige enbart behöver en vit befolkning? Men att vi ska kunna behålla världfärd och hyggliga villkor för arbetare med en fri-invandring eller utan gränser kan inte jag se iaf.

Men det känns väldigt olustigt om ni samarbetar med samma uppdragsgivare fast med två helt skilda infallsvinklar. Tycker inte du det?
Citera
2017-08-19, 23:53
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Nu framställde du dig själv som riktigt, riktigt korkad. Du visar ganska tydligt att du inte har en aning om vad du diskuterar, även om din vilja säkert är god.

Du visar inte upp din intelligens heller faktiskt tyvärr...

Det är ju så här att jag kan vilja att judarna skall ha ett eget land (Israel)... då kommer någon säga att jag är sionist för det är bara sionister som säger något sådant...

Jag är ateist och jag fullkomligt pissar på judendom som religion...

Sionism är den judiska tron om det förlovade landet Israel...

Så det jag sade står jag för...

Jag ogillar den religiösa sionismen. Om du inte vill förstå, eller inte kan förstå vad jag menar.
Du får välja något... inget är till din fördel...
Citera
2017-08-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Men det känns väldigt olustigt om ni samarbetar med samma uppdragsgivare fast med två helt skilda infallsvinklar. Tycker inte du det?

Vet inte om du är ironiskt, men jag väljer att tro att du fattat..
Citera
2017-08-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag ogillar den religiösa sionismen. Om du inte vill förstå, eller inte kan förstå vad jag menar.
Du får välja något... inget är till din fördel...

Att tro att det existerar en ickereligiös sionism känns enbart korkat. Religion och skriften är trots det enda som berättigar sionismens existens. Nu tycks du visserligen tro att sionism är att vara mot Palestina och för Israel, kanske skulle du öppna historieböckerna igen.
Citera
2017-08-20, 00:08
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Religion och skriften är trots det enda som berättigar sionismens existens.

Citat:
Att tro att det existerar en ickereligiös sionism känns enbart korkat.

Så nu kunde du helt plötsligt förstå...

Klart att sionism är en religiös grej, men även du måste erkänna att hade jag skrivit att judar har rätt till sitt eget land, i detta fallet Israel. Så hade du trott jag varit sionist... det är liksom hela grejen...
Det finns de som faktiskt tycker i princip samma som sionister men har inget som helst att göra med deras judiska tro... Det finns nog fler än jag också... jag hade alltid blivit kallad sionist om jag uttryckt detta. Men jag är ingen religiös sionist, jag kan bara hålla med om att det är deras land och dom har rätt att försvara det.

Citat:
Nu tycks du visserligen tro att sionism är att vara mot Palestina och för Israel, kanske skulle du öppna historieböckerna igen.

Nu verkar du tro något jag inte sagt, nämnt eller tyckt... frågan är om du någonsin öppnat någon historiebok?
Citera
2017-08-20, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Nej jag är tyvärr inte ironisk! Antagligen naiv och för opolitisk.
Så jag undrar hur det går ihop?

Som Sionist kan man inte vara ateist då man som sionist anser sig vara utvald av gud. Man står över "gojs" och man har enligt skriften rätt att behandla "gojs" sämre än gemene jude.

Nu är inte jag antisemit, jag tycker det är helt okej att människor får tro på vad de vill... Men det känns konstigt att så många i SD:s ledning ställer sig bakom sionismen trots att det synsättet enbart drabbar oss svenskar.
Citera
2017-08-20, 00:16
Medlem
Det vore väl annars hyckleri att tycka att Sverige ska fortsätta vara svenskt och samtidigt motsätta sig andra länders nationalism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in