2017-08-19, 18:57
Medlem
Hej!

Jag har återigen fått tillbaka smaken för musiken och skulle vilja ha ett litet kit för hemmabruk. Jag har tidigare spelat ganska seriöst i band, då spelade jag bas så har vissa kriterier när det kommer till att saker och ting ska låta i alla fall okej.

Det jag nu är på jakt efter är ett kitt för hemmabruk som funkar att ha i lägenhet, fördelaktigt med hörlurar. Det enda jag för tillfället har är en Epiphone les paul custom och vad sladdar man kan tänkas behöva. Loop-pedal och diverse saker att leka med är vad jag är på jakt efter. Jag kommer mest jamma för mig själv där blues/jazz och en del rock n roll är genren. Saker som tar lite plats är en fördel!

Vad kan jag tänkas behöva?
Citera
2017-08-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeeben
Hej!

Jag har återigen fått tillbaka smaken för musiken och skulle vilja ha ett litet kit för hemmabruk. Jag har tidigare spelat ganska seriöst i band, då spelade jag bas så har vissa kriterier när det kommer till att saker och ting ska låta i alla fall okej.

Det jag nu är på jakt efter är ett kitt för hemmabruk som funkar att ha i lägenhet, fördelaktigt med hörlurar. Det enda jag för tillfället har är en Epiphone les paul custom och vad sladdar man kan tänkas behöva. Loop-pedal och diverse saker att leka med är vad jag är på jakt efter. Jag kommer mest jamma för mig själv där blues/jazz och en del rock n roll är genren. Saker som tar lite plats är en fördel!

Skaffa ett ljudkort/interface till datorn istället så har du alla förstärkare du kan drömma om...även inspelningsmöjligheter.
Citera
2017-08-19, 19:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeeben
Hej!

Är "utan att spränga plånboken" 10.000 eller 100.000:-?
Lite svårt att tipsa utan budget, och plånboken är högst subjektiv.
Citera
2017-08-23, 18:14
Medlem
Du kan överväga en liten digital förstärkare med simulering av kända stärkarmodeller och inbyggda effekter, hörlursuttag (och stämapparat). En sådan kan du för en dryg tusenlapp, t ex Roland MicroCube, Vox VX I, Vox Mini m fl.
Eller en multieffekt.
Citera
2017-08-25, 09:00
Bannlyst
Min erfarenhet är att om du har en bra gura som känns skön att spela med, så går det bra att sitta framför tv:n och plinka un-plugged.

Det är poängen! Det är du och din gitarr som betyder allt!

Nu är jag en gammal man, men sitter man inte och plinkar gitarr framför tv:n så kommer man inte bli en bra gitarrist.

Det kan jag garantera!
Citera
2017-08-28, 07:17
Medlem
Du kan ju prova en Yamaha THR-C. Jag har en och tycker att den går att få till riktigt bra. Nackdelen är det burkiga ljudet men den låter bra i lurar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in