• 4
  • 5
2017-08-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Köp något och hyr ut är mitt tips. Billig sommarstuga, något slitet men användbart och som du kan enkelt rusta upp med lite nya färger bara. Vart fan som helst i södra Sverige får du uthyrd för 3-7k / vecka 10 veckor om året plus minus nån vecka.
Du menar till utländska "baaarn", via kommunen?
Citera
2017-08-21, 16:35
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Du menar till utländska "baaarn", via kommunen?

Nejfan dom kan dra åt helvete. Hyr ut till studenter, tillfälligt boende, sommargäster. Den sistnämnda kategorien är de där 10 veckorna jag skrev i första inlägget, de är typ alltid garanterade.
Citera
2017-08-21, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Nejfan dom kan dra åt helvete. Hyr ut till studenter, tillfälligt boende, sommargäster. Den sistnämnda kategorien är de där 10 veckorna jag skrev i första inlägget, de är typ alltid garanterade.
Haha jag håller med. Det finns vissa saker man bara inte gör. även om det går att tjäna pengar på det. En brasklapp dock, det är en del jobb med en fastighet, och man bör ju gilla att fixa
Citera
2017-08-21, 21:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
Lägg en 3e del av pengarna på fysiskt guld. Köp via t.ex tavex eller libertysilver. Det är momsfritt och du kan sälja tillbaka skattefritt när du vill.
Börsen är gambling efterssom den är på en all time high och räntorna rekordlåga. Det kan krasha när som helst. Guld däremot är säkrare efterssom vi är långt under toppen som var 2012.

Antar att du med de argumenten då också köprekar eniro?
Citera
2017-08-21, 22:58
Medlem
Köp teflonfilm och vira runt huvudet och en massa konservburkar att bunkra i gömmor i skogen. Kan vara bra om 3:e världskriget med tillhörande zombieapokalyps kommer på torsdag.
Citera
2017-08-22, 11:55
Medlem
Glajjans avatar
Vad står ISK för? Edit: Insvesteringssparkonto.
Citera
2017-09-17, 10:43
Medlem
Tack för all input!
Sparpengarna jag har nu motsvarar mina lån så jag är på noll och vill inte riska för mycket då jag vill pensionera mig tidigt och vara skyddad mot räntehöjningar och skit som kommer att komma.

Jag flyttade ut 50% och satt dessa på bankboken - (Collector på Avanza)
Valutarisken borde väl inte vara så stor då mina tillgångar och lån är i samma valuta.
Sedan köpte jag en hög fysisk silver i form av mynt.
(Köpte lite Nobina också av nån anledning..)
20% likvid på ISK fortfarande som jag inte vet vad jag skall göra med - flyttar inte ut eftersom det är beskattning när man flyttar in igen - det visste jag inte innan denna tråd, antagligen en räntefond av något slag.

Nästa löning är första gången jag ligger totalt plus på 25 år och det överskjutande skall satsas i Bear-certifikat på OMX30 som någon skrev
Citera
2017-09-17, 10:45
Medlem
RostigHinks avatar
Du kan flytta ut likvid från ISK om du inte sätter in dem igen förrän efter 6 månader eller 2 kvartalsskiften för att undvika extra avkastningsskatt.
Citera
2017-09-17, 11:14
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Sedan du sålde (antar det var i veckan innan du startade tråden) har börsen stigit ca 3%. Är du fortfarande övertygad att börsen kommer "krascha" ?
Citera
2017-09-17, 12:16
Medlem
Vill inte säga övertygad men risken är för stor för mig.
Med mina BitCoin, aktier & fonder har jag kommit ikapp mina skulder -
Med det jag har nu är jag inte speciellt riskbenägen och som sagt tror jag inte på den närmare framtiden.

Jag tror börsen är övervärderad och jag tror Korea kommer att spåra ur. Jag tror oxå att räntorna stiger och att räntesubventioner minskas snart , händer inte det blir det ett par år till i gröngräset men krisen blir hårdare - jag kommer inte chansa.

Det som numera blir över i framtiden kommer jag investera efter någon modell, bear certificates, kanske följa någon Shareville eller kanske köpa solpaneler på huset - får se vad det blir

Jag är dyster i om framtiden men jag hoppas jag har fel för alla och envar som sparar i aktier utan realistiska marginaler.

Glöm inte - idag är pengar gratis - klart som fan börsen är bull!
Jag är nöjd med mina år sedan sekelskiftet- 'den som ropar efter mycket' - filosofin har jag tagit till mig.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in