2017-08-19, 15:49
Medlem
Hotchics avatar
Hej!

Enligt Facebokk har jag skadligt programvara . Har avinstallerat Chrome jag tror den föjlde med. Nåt viirus från messenger sist. Trots detta försvann inte spionprogrammet WDC.EXE

Nu är jag lite nogrannare med vad som installeras o när och igår så insatallerades det "uppdateringar" när jag skulle stänga av datorn. Dessa finns dock inte i eventloggen. Den sneate är angivenn till 13:24.

Under installerade uppdatreingar står det att den senaste är gjord i JULI. ??

Dessuotm har jag i mina inställninghar angett" leta uppdsteringar men låt mig godkänna först" . Fick aldrig nån fråga igår. dessutom är jag numera ALDRIG PÅLOGGAD SOM ADMIN utan enbart som gäst utan behörighet.

Nån som kan reda ut detta? varför står det inte rätt i loggen?
Citera
2017-08-19, 15:58
Medlem
Docklands avatar
Vad är det som står fel i eventloggen? Vad säger Windows update-loggen?
Vad är det för problem du har? Vilket operativsystem? Du har alltså skadlig programvara enl Facebook? Hur menar du?
Har du testat ominstallera datorn? Vad har du för dator/Hårdvara?
Jag förstår inte frågan, vad eventloggen visar och hur, kan du googla dig till.
Citera
2017-08-19, 16:16
Medlem
Hotchics avatar
Hej,

Det står att nåt installerades 13:24.. ska se bilden på den..

o så gick jag in o kollade senaste Uppdateringar gjorda å då står det juli? varför inte 170818?
Kan inte klippa in biilder här i forumet??

har windows 7.

Ja, facebook säger att jag har en skadlig kod och vill att jag laddart ner Trend Micro innan jag kan få loggain in där igen. det går dock utmärkt som annan användare. finns en separat tråd om det.

MIN fråga är kort och gott varför en installering gjordes igår kväll på datorn som inte är loggad? spelar väl inte så stor roll vad den än installerat? eller? ska inte ALLA installeringar loggas ?
Senast redigerad av Hotchic 2017-08-19 kl. 16:21.
Citera
2017-08-25, 19:23
Medlem
Jag googlade runt lite och hittade den här sidan från Microsoft. https://social.technet.microsoft.com...-computer.aspx följ den och du kanske ser vad som har installerats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in