2017-08-17, 23:45
Avslutad
Jag vill förstå mig på er som tycker att invandring gynnar Sverige. Jag välkomnar era argument samtidigt som jag välkomnar ni som anser varför invandring är en börda för Sverige. Ni får gärna länka artiklar om invandring om varför det skulle vara dåligt eller bra för att stärka era argument. Ända regeln är att det ska vara faktabaserat. KÖR
Citera
2017-08-18, 00:19
Medlem
4yoonlys avatar
Det är ju inte så enkelt dock...

Invandring har gynnat Sverige "enormt" förr i tiden... De som flydde krig men egentligen hatade allt och alla flydde till närliggande områden där vi kunde vara "snälla" och hjälpa dem så dom kunde åka tillbaka...

De som flydde pga av politiska skäl flydde mesta dels ifrån diktatur, islam osv. De välkomnade demokrati, jämställdhet osv osv. De var redan i sinnet som "oss" innan dom flydde, dessa har gjort mycket för Sverige tro det eller ej.

Idag har vi fått nästan 95% (OBS! rent uppskattade siffror ifrån min sida) som egentligen vill ha det som det var hemma fast utan krig... dvs de flydde inte av ideologiska skäl, politiska skäl osv...
Detta är helt nytt ett 2000 tals fenomen nästan...

Dessa invandrar tycker inte Sverige är bättre med jämställdhet, demokrati osv osv... dessa hade inte flytt pga av diktaturen osv...

Och hur integrerar man någon som absolut inte vill, har ingen lust, ser inte poängen (speciellt inte när dom många gånger hamnar/kommer/flyttar till ett område som faktiskt är nästan som hemma)...

Jag tror många idag i arbetslivet ser äldre invandrare (eller nya det finns ju dom som trots kriget hade velat flytt ändå) som de som kommer nu... det är tyvärr skillnad mellan en som faktiskt vill integrera sig och vill börja om från början i ett demokratiskt land som Sverige till en som bara bytt sängen och lever i ett något kallare land än förut...

Hur som helst...

Invandring är/var bra! givetvis... man skall alltid välkomna folk som vill lära sig språket, vill ta del av demokrati och kan hjälpa till att bygga Sverige.

Men vill man hjälpa någon som flytt kriget så hjälper man dom bäst i närområdet där dom fattiga flytt så dom kan återgå när kriget är över.
Citera
2017-08-18, 00:45
Medlem
Borgarbohemens avatar
Kort sammanfattat är det som så här:

Invandring har vi för att det BEHÖVS.

Flyktingmottagande har vi för att Sverige är rikt och att vi därför har ett ansvar att stå upp för de som har det svårt. Flyr människor från krig och förtryck så ska Sverige vara ett öppet land. Det är helt absurt egentligen hur människor i Sverige, som har det så bra(!), kan sitta och säga att andra människor inte ska få komma hit. Då finns det ingen sympati för alla dem som kämpar, något oerhört, för sin och deras familjers överlevnad.
Citera
2017-08-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen

Flyktingmottagande har vi för att Sverige är rikt och att vi därför har ett ansvar att stå upp för de som har det svårt. Flyr människor från krig och förtryck så ska Sverige vara ett öppet land. Det är helt absurt egentligen hur människor i Sverige, som har det så bra(!), kan sitta och säga att andra människor inte ska få komma hit. Då finns det ingen sympati för alla dem som kämpar, något oerhört, för sin och deras familjers överlevnad.

Jag antar att du trollar men för de som är unga här så kan jag säga att människor faktiskt tänkte så här på allvar förr i tiden. Det bara kom sådana här floskler ur munnen på vem som helst och många trodde verkligen på det.
Citera
2017-08-18, 01:06
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Jag antar att du trollar men för de som är unga här så kan jag säga att människor faktiskt tänkte så här på allvar förr i tiden. Det bara kom sådana här floskler ur munnen på vem som helst och många trodde verkligen på det.
Du är ju inte klok. Hur många är det egentligen som inte röstat på Sverigedemokraterna? Du lever i en fantasivärld, tyvärr.
Citera
2017-08-18, 01:11
Medlem
Citat:

Behöver vi terrordåd, Sexuella trakaserier, våldtäkter, gängskjutningar, misshandel, snyltare?
Citat:
Ska dom inte stanna och kämpa för sitt land då och bygga upp det istället för att lämna?

Sen vet vi ju också mycket väl att dom flesta inte alls flyr något förtryck eller krig utan bara vill höja sin materiella standard genom våra generösa bidrag som kommer ifrån svenskars arbete.

Sverige är inget rikt land längre... Vi lånar just nu 30 miljoner om dagen för att hålla ihop skiten, när det var som värst lånade vi 100 miljoner om dagen, och då är det högkonjunktur just nu. Vänta bara tills det blir en dipp.
Citera
2017-08-18, 01:36
Medlem
Citat:

Men.....om du ser till allt elände som de ställer till med? Vad har hänt med Malmö? Är det bara tillfälligheter med alla dessa våldtäkter, gängkrig och uppbrända bilar? När jag var ung, för väldigt länge sedan, så hade vi en enda kille som inte var född i Sverige. Inte såg världen ut som den gör nu, det är mord mer eller mindre varje dag. Enligt statistik så är 80% av de som sitter i fängelse invandrare. Läste att bara Arbogafallet kostade två miljoner, hur mycket kostar då allt annat?

Det är så lätt att se det hela ur det enkla perspektivet om man ex. bor någonstans där det inte finns några invandrare. Men om du skulle bo mitt i Malmö, och få din bil uppeldad, skulle du då ha samma åsikt?
Vad finns det som väger upp detta med att mord och våldtäkter numera sker varje dag?
Senast redigerad av sabrina56 2017-08-18 kl. 01:48.
Citera
2017-08-18, 08:58
Medlem
Invandringen idag är vår tids kristna piska där vi piskar ut våra synder och därmed tror vi renar oss själva över historiska begångna synder.
Citera
2017-08-18, 09:15
Medlem
Det finns ett givet svar på varför vi måste importera kapital i form av människor:

Vårt ekonomiska system.

Våra pengar skapas som skulder av privata vinstdrivande banker. Dessa skulder är belagda med en räntekostnad.

För att tillgodose denna räntekostnad och sveriges ekonomiska systems expansion (det våra politiker kallar tillväxt) måste våra politiker importera nya möjliga lånetagare och räntebärare.

Det är alltså ett vinstmaximeringsprojekt snarare än ett humanitärt-stormaktsprojekt.
Detta måste ske i en högre takt över tid eftersom tillväxttakten i skulderna inte kan annat än öka.

Massinvandringen är ett sätt att upprätthålla detta ekonomiska system ett tag till från det oifrånkomliga totalhaveriet.

Tro aldrig att våra politiker arbetar för folket.
Citera
2017-08-18, 09:25
Medlem
rostigamazons avatar
Man har alltid kunnat invandra till Sverige och söka sig ett arbete, och göra rätt för sig. Men det vi nu ser är ingen vanlig invandring, när EU och vissa länder medvetet fraktar över invandrare till Europa. EU vill medvetet göra så Europa ska braka ihop av all invandring, du får fråga någon EU-politiker eller någon i den svenska regeringen, vad som är syftet med massinvandringen.
Citera
2017-08-18, 10:31
Medlem
cacas avatar
Invandring mycket bra! Att en person väljer flytta till Sverige för att den fått arbete osv, även den stora andel Svenskar som efter år av utlandsarbete väljer att åter invandra till Sverige också mycket bra!

Däremot invandring som söker asyl av olika orsaker kan man diskutera.
Har man flytt från krig kan jag förstå och kommer med klara id handlingar, söker asyl utan ljuga eller hitta på har jag inget mot.

Sen har vi de som kommer som rena lycksökare, saknar papper om identitet, ljuger om ålder, vem de är och hittar på, de som måste utredas hit och dit för ens kunna fatta beslut om de verkligen har asyl rätt osv, Inte bra!

Olagliga som kommer hit, gömmer sig, jobbar svart, kriminalitet osv förjävla dåligt!

Men det som kanske vore bättre diskutera är HUR vi hanterar invandring till Sverige. Nuvarande regler är gammalmodiga och baserade på god tro. Här tycker jag att det saknas stake hos våra beslutsfattare!
Citera
2017-08-18, 11:10
Medlem
Citat:

Ok så vi ska ha det dåligt innan vi kan säga att folk inte ska få komma hit? Hur dåligt mer exakt?
När vi inte har el och rinnande vatten längre och inte kan äta oss mätta? När vi ser terrordåd varenda vecka, varenda dag? Det vore kul att veta lite mer exakt var er moraliska gräns går? Jag har en känsla av att den går någonstans ungefär där Sverige som nation inte finns längre och inte vita människor längre existerar.
Senast redigerad av HitlersAnus 2017-08-18 kl. 11:13.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in