2006-01-09, 22:26
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_Steinbeck
Ja allt de kristna gjorde var att utrota halva världsbefolkningen av judar, råkade även förfölja dem under ett millennium, folk som du är anledningen till att lagarna finns (om det är sant, inte några trovärdiga källor du använder dig av). Att deras lagar har en negativ utformning mot muslimer kan förmodligen ha något att göra med att varenda muslim i mellanöstern hatar judar, förlåt - israeler.
Vänligen, redovisa de källor du anser trovärdiga...
Citera
2006-01-09, 22:27
Moderator
Sun Rulers avatar
Ok. Nu har jag varit lite frånvarande här.

One-liners och mer eller mindre smileys undanbedes och anser man att en källa är otillförlitliga bör man göra det med åtminstone ett belysande exempel. Tack för mig!
Citera
2006-01-09, 22:33
Medlem
Sorry, moderatorn.

Dock borde det vara självklart när man länkar till en källa av uppenbart konspiratorisk karaktär att den skulle komma att ifrågasättas. Exemplen belyser sig själva i detta fall.

Jag kanske har en övertro på folks förmåga att tänka själv...
Citera
2006-01-09, 22:34
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11204
Sorry, moderatorn.

Dock borde det vara självklart när man länkar till en källa av uppenbart konspiratorisk karaktär att den skulle komma att ifrågasättas. Exemplen belyser sig själva i detta fall.

Jag kanske har en övertro på folks förmåga att tänka själv...

Absolut, det är en balansgång det där men jag förstår din synpunkt och det finns onekligen många källor som i vissa fall förs fram som inte direkt står för saklighet.
Citera
2006-01-09, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Absolut, det är en balansgång det där men jag förstår din synpunkt och det finns onekligen många källor som i vissa fall förs fram som inte direkt står för saklighet.

Och det skall komma från dig . Som propagerar att svarta i Usa har det jobbigast i hela världen, och skall få astronomisk ersättning. Dessutom har kända svarta som Jesse Jackson som kritiserat judar blivit påhoppade utav judar.

Länkarna berättar sanningen om terrorn i Israel mot kristna och icke judar. Att galningar som bara tror på bbc och cnn inte tror på fakta om terrorn judarna i Israel begår mot kristna och icke judar är knappast förvånande.
Citera
2006-01-09, 22:40
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiJobbare
Och det skall komma från dig . Som propagerar att svarta i Usa har det jobbigast i hela världen, och skall få astronomisk ersättning. Länkarna berättar sanningen om terrorn i Israel mot kristna och icke judar. Att galningar som bara tror på bbc och cnn inte tror på fakta om terrorn judarna i Israel begår mot kristna och icke judar är knappast förvånande.

Off-topic: Ouch

On-topic: Jag talade inte om dina länkar utan i allmänna ordalag och jag är mycket väl medveten om det förtryck och diskriminering kristna utsätts för i Israel.
Citera
2006-01-09, 22:47
Medlem
Citat:
Typiskt projudiskt skitsnack. Judar har i alla tider kunnat jämföras med ohyra. Kristna ortodoxna har haft det mycket värre än judarna. Katoliker har jobbat för att utrota kristna ortodoxna. Judarna förtjänar allt ont. Är verkligen glad med all rätt, när skit händer judar och ej förglömma lika vidriga projudar.

Jag har dock inget intresse i att diskutera neo-nazistiskt svammel, och lyckligtvis känner de flesta annorlunda.
Citera
2006-01-09, 23:04
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag har dock inget intresse i att diskutera neo-nazistiskt svammel, och lyckligtvis känner de flesta annorlunda.
Men diskutera judeo-suprematism går bättre? Och jag är inte så säker på att "de flesta" tycker som du. Fler och fler undrar hur det kan komma sig att Israel får bära sig åt som de gör.
Citera
2006-01-10, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Vänligen, redovisa de källor du anser trovärdiga...

Jag försöker inte bevisa något, redovisa dem själv.
Citera
2006-01-10, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Men diskutera judeo-suprematism går bättre? Och jag är inte så säker på att "de flesta" tycker som du. Fler och fler undrar hur det kan komma sig att Israel får bära sig åt som de gör.

De flesta förstår varför Israel behöver ta till drastiska metoder för sin egen existens, för att slippa återuppleva ett nytt folkmord.
Citera
2006-01-10, 01:53
Medlem
Indians avatar
Citat:
förbud av giftermål mellan judar och kristna (samt andra icke-judar) är saker som Israel lagstiftat om.

Min frus kusin (tillhörde då svenska statskyrkan) blev kär i en jude när hon jobbade på kibbutz på 90-talet. De gifte sig i Israel och bodde några år + fick barn på Kibbutzen. Har inte hört att det var olagligt på något vis.

Jobbet på kollektivjordbruk gav inte så mycket pengar att resa till släkten här för, så nu bor/jobbar dem i Sverige sedan några år.
Senaste året har hon i o f s konverterat till judendomen, trots att de från början knappast var religiöst intresserade någon av dem - gissningsvis är det påverkan från nya judiska bekanta de fått där de bor här i Sverige, som gjorde att hon tog steget.
Citera
2006-01-10, 01:54
Medlem
Fruktpojkens avatar
Citat:
De flesta förstår varför Israel behöver ta till drastiska metoder för sin egen existens, för att slippa återuppleva ett nytt folkmord.

Man försökte ju det för ett tag sedan, det gick inte så bra men visst, det finns några arier kvar..
De borde vara tacksamma att de kristna jänkarna har hjälpt till så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in