2017-08-15, 22:45
Medlem
Citat:
Kevin, 14, fick se hur ett gäng slog en annan 14-åring vid ett bråk mellan två grupperingar i Vänersborg på måndagskvällen. – Han konfronterade gärningsmännen och blev själv nedslagen.

http://www.expressen.se/gt/kevin-14-hjalpte-van-slogs-ned-av-gang/

Någon som har mer information om dessa "två grupperingar" ?
Våra journalister gör sina djuplodande reportage.
Citera
2017-08-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausererik
http://www.expressen.se/gt/kevin-14-hjalpte-van-slogs-ned-av-gang/

Någon som har mer information om dessa "två grupperingar" ?
Våra journalister gör sina djuplodande reportage.
Inget signalement är också ett signalement Kevin är f ö en hjälte och en förebild
Citera
2017-08-15, 22:55
Medlem
Namnet Kevin antyder att det handlar om socialgrupp långt ner på stegen. Nu är jag fördomsfull. Men socioekonomiska faktorer har stor betydelse har jag fått lära mig i Aftonbladet.
Citera
2017-08-15, 23:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Namnet Kevin antyder att det handlar om socialgrupp långt ner på stegen. Nu är jag fördomsfull. Men socioekonomiska faktorer har stor betydelse har jag fått lära mig i Aftonbladet.

Och reggar man ett konto på flashback så är man rasist. Lika korkat påstående som ditt.
Citera
2017-08-16, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Och reggar man ett konto på flashback så är man rasist. Lika korkat påstående som ditt.

Jamen jag är rasist. Så det stämmer. Jag tror helt uppriktigt inte att majoriteten av smutsfolk från MENA någonsin kommer att bli fungerande samhällsmedborgare i Sverige. Undantag finns, och dem respekterar jag, men de är i klar minoritet. Det finns anledningar till att det ser ut som det gör i deras länder, och dessa anledningar tar de med sig hit.
Citera
2017-08-16, 09:56
Medlem
Här finns mer info:
https://petterssonsblogg.se/2017/08/16/jag-ar-sa-javla-trott-o-forbannad-over-att-eftersom-forovarna-va-nyanlanda/
Citera
2017-08-16, 10:52
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Jamen jag är rasist. Så det stämmer. Jag tror helt uppriktigt inte att majoriteten av smutsfolk från MENA någonsin kommer att bli fungerande samhällsmedborgare i Sverige. Undantag finns, och dem respekterar jag, men de är i klar minoritet. Det finns anledningar till att det ser ut som det gör i deras länder, och dessa anledningar tar de med sig hit.

Nu ska jag inte säga åt dig vad du är, men det är bara uttrycket "smutsfolk" som är rasistiskt i sig. Om det är som du säger, att du respekterar människor som är fungerande samhällsmedborgare, oavsett hudfärg och härkomst, så är du enligt mig inte mer rasist än jag. Jag respekterar inte heller människor som inte förtjänar min respekt. Hudfärg och härkomst bekommer mig inte. Det är först när man hävdar att personer med en viss hudfärg och härkomst har större människovärde än andra, som vi kliver in på området rasism. Ungjävlar som inte kan sköta sig bör få en värstingresa till tukthuset, där de uppfostras genom sträng disciplin.
Citera
2017-08-16, 11:05
Medlem
tokidokis avatar
Citat:
Vad har det för bäring i fallet, menar du?
Är din infallsvinkel att socialgrupper "långt ner på stegen" är utrustade med betydligt mer civilkurage än din? Eller är din poäng att de är umbärliga och du inte bryr dig om de får stryk?
Citera
2017-08-16, 11:41
Medlem
Citat:

Visste inte att folk läste papperstidningar längre.
Citera
2017-08-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2bitarfisk
Visste inte att folk läste papperstidningar längre.

Jag läser inte AB på papper. Skulle aldrig falla mig in att betala för sån smörja.
Citera
2017-08-16, 11:47
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bo.Fomalsi
Här finns mer info:
https://petterssonsblogg.se/2017/08/16/jag-ar-sa-javla-trott-o-forbannad-over-att-eftersom-forovarna-va-nyanlanda/
Citat:
Han mår under omständigheterna bra men har ont i huvudet & har lite småsår.

Jag är så jävla trött o förbannad över att eftersom förövarna va nyanlända så ska detta va så jävla hysh hysh o det får man inte nämna.

Om det vore tvärt om att det varit svenskar som gett sej på ett gäng nyanlända så hade det blivit ett jävla liv & blivit kallat rasist dåd!

Försökte prata med killen som gav sej på min son men det slutade med att han försökte få ur min son ur bilen så dom kunde ”göra upp” detta finns film på.

Det är inte första gången detta gäng är på mina söner & deras kompisar & troligtvis inte sista heller men nu vågat jag fan inte släppa ut ungarna nått mer!!
Så då var det alltså fastslaget att det var invällare
Citera
2017-08-16, 19:33
Medlem
Citat:
Jag läser inte AB på papper. Skulle aldrig falla mig in att betala för sån smörja.

Trots detta skriver du "i Aftonbladet" ?

Skulle tro att vi hittat en till från socialgrupp "långt ner på stegen".

Citat:
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in