2006-01-09, 03:50
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nu så är det möjligen så att FB i teorin är utformat för att vara ett forum för alla möjliga, även obekväma, åsikter. Men som både du och jag vet så finns det många åsikter som inte är särskilt accepterade på detta forum och vars upphovsmän förringas, förlöjligas och förnedras så snart de dyker upp. Kommentarer såsom "du har fan i mig inget här att göra" eller "ta dina åsikter år helvete" etc är knappast ovanliga. Har man alltså inget här att göra om man har avvikande åsikter om något? Jag vet ju själv att jag uppenbarligen inte har något här att göra med tanke på alla som gapat just detta.

Jag tycker alltid det är tråkigt när man blir bemött av kommentarer som ovan. Det tyder på att motdebattören har slut på vettiga argument. Men det är till sådana kommentarer vi har RP funktionen.
Citera
2006-01-09, 03:51
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Nej, jag drar inte upp henne till debatt. Om jag gör något så försvarar jag henne, men det stämmer inte för jag vet inte något om henne. Det jag gör är att jag angriper mobbingkulturen här. Men tydligen är jag den ende som har något emot denna.

Jo det är klart du försvarare henne men du gör ändå så att mer debatt och mer uppmärksamhet riktas mot nämnda medlem.
Citera
2006-01-09, 03:53
Medlem
pastorns avatar
*återkommer lite kort*

Citat:
Nu så är det möjligen så att FB i teorin är utformat för att vara ett forum för alla möjliga, även obekväma, åsikter. Men som både du och jag vet så finns det många åsikter som inte är särskilt accepterade på detta forum och vars upphovsmän förringas, förlöjligas och förnedras så snart de dyker upp. Kommentarer såsom "du har fan i mig inget här att göra" eller "ta dina åsikter år helvete" etc är knappast ovanliga. Har man alltså inget här att göra om man har avvikande åsikter om något? Jag vet ju själv att jag uppenbarligen inte har något här att göra med tanke på alla som gapat just detta.

Ja, en del föringas, förlöjligas osv. Men det går nog inte att komma runt det problemet. Personer med väldigt konstiga åsikter gentemot den stora massan måste alltid räkna med att den stora massan tycker till. Jag kan inte se att jag ska tvingas hålla inne med min åsikt bara för att vara snäll mot vederbörande. Sticker någon här ut hakan och tycker till så måste vederbörande räkna med att få mothugg.
Citera
2006-01-09, 04:04
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Ett förtydligande

För att förtydliga så är jag inte motståndare till direktangrepp på användare som beter sig märkligt eller provocerande, eller vad fan som helst. Det jag vänder mig mot är att starta kampanjer mot enskilda användare - som bara kan göras just i detta underforum. I Loungen t ex är sådant förbjudet. Man måste fråga sig varför sådant är accepterat här. Det är därför jag vill att detta underforum ska stängas ner, alternativt att väldigt tydliga regler tillsammans med vaksamma moderatorer tar över för att förhindra sådant i fortsättningen.

Nu måste jag dessvärre somna. Men tackar för en trevlig pratstund med er alla, både flickor och pojkar.
Citera
2006-01-09, 04:20
Medlem
pastorns avatar
Citat:
För att förtydliga så är jag inte motståndare till direktangrepp på användare som beter sig märkligt eller provocerande, eller vad fan som helst. Det jag vänder mig mot är att starta kampanjer mot enskilda användare - som bara kan göras just i detta underforum. I Loungen t ex är sådant förbjudet. Man måste fråga sig varför sådant är accepterat här. Det är därför jag vill att detta underforum ska stängas ner, alternativt att väldigt tydliga regler tillsammans med vaksamma moderatorer tar över för att förhindra sådant i fortsättningen.

Jag ser fram emot en diskussion imorgon där du bevisar att en kampanj har förts. Själv ser jag bara att många flashbackanvändare tyckte illa om en viss person. I likhet med att många andra flashbackanvändare tycker illa om pluxor.

Citat:
Nu måste jag dessvärre somna. Men tackar för en trevlig pratstund med er alla, både flickor och pojkar.

Sov gott, själv ska jag inte vara sämre.
Citera
2006-01-09, 04:31
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Jag ser fram emot en diskussion imorgon där du bevisar att en kampanj har förts. Själv ser jag bara att många flashbackanvändare tyckte illa om en viss person. I likhet med att många andra flashbackanvändare tycker illa om pluxor.

Äntligen ngt vettigt i den här debatten, jag tycker hela grejen med mobbing är oförståeligt på ett debattforum. Vart drar man gränsen för mobbing och vart för individers lika åsikter...

kampanj? Ja, skit i att läsa då...eller försvara dig. Starta gärna en mobbingskampanj mot mig förresten, antingen svarar jag/ ignonerar eller trycker på knappen "logga ut" = As simple as that.
Citera
2006-01-09, 06:47
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Eftersom ett forum aldrig är bättre än sina medlemmar så tycker jag detta underforum är bra. Här kan medlemmarna med varandra diskutera förbättringar och regler. Samtidigt är det ett ställe där Admin kan svra på frågor och fråga medlemmarnas åsikter.

Jag tycker det behövs.

Word.
Samma åsikt som snövit...

Om detta skulle tas bort var ska dessa frågor som behandlas här tas upp nånstans?
Citera
2006-01-09, 08:10
Medlem
Subb[a]s avatar
Personligen tycker jag att delforumet 'flashback' ofta håller en väldigt hög nivå när det gäller debatt och det är nog en stor anledning till varför folk gillar att vara här och klaga och ha heta diskussioner. Det är ett ganska lätt ämne att diskutera, alla kan dessutom relatera till det och alla har lika mycket rätt att ha sina åsikter. Ja, kanske inte de som varit reggade i nån månad bara, men ändå. Samtidigt tycker jag att det är lite synd att man ska sitta och analysera sönder forumet, det har sina nackdelar helt klart. Hade jag inte läst så mycket här så hade jag garanterat betett mig på ett annorlunda sätt i resten av forumet. Känns som att en viss standard sätts här, "så här vill vi ha det" och det som inte följer den standarden får ingen vidare respons, och det bidrar ju inte till mångsidighet och utvecklandet av "forumprofiler".
Citera
2006-01-10, 15:52
Medlem
Spünkst˙rfens avatar
Nu vet jag inte riktigt var jag skola börja, men jag griper väl penis om bollarna och läxar upp dig en aning, antar jag.

Citat:
Är det kanske inte så att det snarare är detta underforum som står för det mesta av skiten som produceras på FB? Loungen kan ju vara rolig emellanåt, till skillnad från flashback som bara bidrar med massa jävla gnäll och i slutänden sänker hela FBs standard och rykte. Användare såsom TD kan spy sin galla över allt och alla här och nästan lyckas vända hela skutan med sina myteriövningar.

Först och främst, är detta delforum ett av de enda sätten att framföra kritik mot Flashback, något som överhuvud uppfattas som något positivt, av alla utom dig, törs jag påstå. Att den fornstore TD kunde "spy sin galla" i denna delforum, ser du det som något negativt? Galla, kan i detta fall lätt översättas till kritik, och kritik bör komma upp till ytan då yttrandefrihet råder, en åsikt du uppenbarligen ej delar med mig. Vidare måste du se till saker och tings orsaker, varför skapar delforumet Flashback "dålig stämning?", just precis, på grund av loungen och dylika institutioner. Gå på källan, istället för att försöka få tyst på meningsmotståndare.

Citat:
Så jag föreslår att detta underforum är det som kastas ut, och inte Loungen. För, som sagt, det är inte loungen som förstår stämningen på FB, det är flashback.

Se ovan. Roten till det onda, är loungen.

Citat:
Om anävnare har klagomål så kan de ju ta det direkt med moderatorerna eller Admin, eller varför inte installera särskilda moderatorer som har som enda uppgift att ta emot klagomål, dvs. överföra klagomålen till Admin och Outlaw. Ungeför som en ombudsman eller någ. FO kanske de kan heta, Flashbackombudsman, eller användareombudsman.

Meningen med delforumet Flashback är att hålla en öppen diskussion angående påtalade brister i forumet, något som skulle försvåras avsevärt av detta forums nedläggning. Du kanske inte förstår innebörden i ordet debatt? Här står lite som kanske lyckas upplysa dig om offentliga diskussioner: http://en.wikipedia.org/wiki/Debate
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in