2006-01-09, 03:02
Medlem
pastorns avatar
Egentligen är det Snövit som ska svara, men jag passar på att flika in mina åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Ja, skvaller och gnäll kommer alltid att finnas, men man kan fråga sig varför ett forum för just detta ska få finnas. Är vi här för att skvallra om varandra egentligen, eller är vi här för att vi tycker det är kul att debattera sådant vi är intresserade av?

Vi är här för att debattera sådant vi är intresserade av ja. Men samtidigt har en användare tagit för mycket fokus. Orsaken till att fokus har riktats mot användaren är för att användaren varit egocentrerad i sina trådar och svarsinlägg. Det har senare visat sig vara ett stort misstag av användaren att rikta allt för många flashbackares uppmärksamhet mot sig själv. Svaret på vad som kan hända ser vi nu.

Citat:
Med tanke på att allt ser likadant ut nu som innan denna debatt du berömmer så mycket så kan man verkligen fråga sig vilket värde den hade. Mer än att informera användarna om skvaller och gnäll såklart.

Nej, det ser inte ut som förut. Flashback är för tillfället befriad från användaren som krävde så mycket uppmärksamhet.

Citat:
Men allas åsikter kan inte framföras om ena sidan är en skrikande pöbel som fått vittring på blod, och andra sidan är en enstaka användare. Sånt borde ALDRIG få förekomma. Inte på en arbetsplats, inte i skolan, och verkligen inte på FB.

Jo, ena sidans åsikter kan mycket väl framföras även om man har en skrikande pöbel mot sig. Pluxor är ett gott bevis om något för det. Ezzelino är ganska ensam även han. Men båda två riktar fokus mot sakfrågan istället för att rikta fokus mot sig själva.
Citera
2006-01-09, 03:11
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastorn
Vi är här för att debattera sådant vi är intresserade av ja. Men samtidigt har en användare tagit för mycket fokus. Orsaken till att fokus har riktats mot användaren är för att användaren varit egocentrerad i sina trådar och svarsinlägg. Det har senare visat sig vara ett stort misstag av användaren att rikta allt för många flashbackares uppmärksamhet mot sig själv. Svaret på vad som kan hända ser vi nu.
Aha, då förstår jag. Jantelagen är en regel även på FB, oskriven måhända, men ändå... CharlieR ska inte tro att hon är något för då ska minsann FBs fina debattörer trycka ner det i halsen på henne illa kvickt.

Citat:
Nej, det ser inte ut som förut. Flashback är för tillfället befriad från användaren som krävde så mycket uppmärksamhet.
Det var tydligen självmant. I vilket fall som helst så anser jag att man har feta problem om man blir provocerad av en liten sjuttonårig flicka. Men problemet är om FB verkigen blir "befriat" från henne. Inte för att jag själv läste hennes inlägg (vet inte ens var hon skrev förutom i diktforumet), men jag tycker att alla som deltagit i detta mobandet bör skämmas ögonen ur sig.

Citat:
Jo, ena sidans åsikter kan mycket väl framföras även om man har en skrikande pöbel mot sig. Pluxor är ett gott bevis om något för det. Ezzelino är ganska ensam även han. Men båda två riktar fokus mot sakfrågan istället för att rikta fokus mot sig själva.
Tycker du att man kan jämföra vuxna människor med ett barn? Och dessutom så är Ezzelino en mycket intelligent och beläst människa som tål enhel del mer än en omyndig person. Anser inte du det själv?
Citera
2006-01-09, 03:20
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Aha, då förstår jag. Jantelagen är en regel även på FB, oskriven måhända, men ändå... CharlieR ska inte tro att hon är något för då ska minsann FBs fina debattörer trycka ner det i halsen på henne illa kvickt.

Nej, jantelagen är inte en regel här. I så fall skulle alla ge sig på Roger Persson. Men det gör inte folk, för han har sina åsikter klara och är högst kompetent att bevisa sin sak. Till skillnad från användaren som nu är borta i en vecka.

Citat:
Det var tydligen självmant. I vilket fall som helst så anser jag att man har feta problem om man blir provocerad av en liten sjuttonårig flicka. Men problemet är om FB verkigen blir "befriat" från henne. Inte för att jag själv läste hennes inlägg (vet inte ens var hon skrev förutom i diktforumet), men jag tycker att alla som deltagit i detta mobandet bör skämmas ögonen ur sig.

Och det här är flashback det står dig fritt att tycka och framföra vad du vill.

Citat:
Tycker du att man kan jämföra vuxna människor med ett barn? Och dessutom så är Ezzelino en mycket intelligent och beläst människa som tål enhel del mer än en omyndig person. Anser inte du det själv?

Då har användaren inte ett dugg här att göra om användaren är omyndig. Jag tänker inte dalta med personer. Gör man det så kommer flashback sakta att förtvina och bli något myspys ställe. Och innan man vet ordet av så är både det ena och det andra förbjudet och då har vi en lunarstorm. Tål inte användaren att folk har en motsatt åsikt. Så har användaren ingenting här att göra.
Citera
2006-01-09, 03:27
Medlem
Snövits avatar
Le Grand Maître

Nu är det faktiskt du som gör att den medlemmen du inte tycker ska mobbas debatteras. Du drar upp henne som exempel när det är forumet Flashback som ska diskuteras.

Pastorn
Det går bra att svara. Jag tror dessutom att jag kan behöva lite hjälp i debatten. I och med att Le Grand Maître anser att kvinnor inte har samma försånd som män så tvivlar jag på att han kan förstå mina inlägg, de är ju trots allt "bara" på en kvinnas nivå.

Citat:

Jo så kan det vara men ibland så kan det vara lite väl hårt. Lämnar man ut personlig information kan man ibland få äta upp det ordentligt med rena påhopp. Men det är så som det är här hårt men hjärtligt, jag gillar klimater och tar gärna lite påhopp och förolämpningar.
Citera
2006-01-09, 03:32
Medlem
pastorns avatar
Passar på att svara på detta på en gång.

Citat:
Helt klart ska FB vara ett forum som tillåter hetsiga debatter, jag trivs tom med det rent persnligen. Samtidigt så anser jag inte att man kan släppa loss en hel pöbel på en enstaka användare, eller ens ta upp till offentlig debatt om en användare är helt jävla korkad eller inte. Någon gräns måste det vara. Du tackar moderatorerna, men här har de fanimig inte gjort något alls. De ska ha en fet spark i röven för deras slapphänthet istället. Men det är märkligt - de gör inget alls när en ensam användare blir föremål för en hel mobb, men om en annan användare någon enstaka gång höjer rösten i en redan infekterad småskalig debatt så ska åtgärer genast delas ut. Var finns det rimliga i detta beteende? Nej, FB, och särskilt dess moderatorkår är ett jävla ryggdunkarsystem.

Jo även jag känner en stor debattlust när känslorna svallar. Men orsaken till att mobben är lös i det här fallet är för att denna användare drog åt sig uppmärksamhet till sin person och inte till den sakfråga användaren ville diskutera. Så ser jag på saken i vart fall. Det kan vara så att något annat ligger bakom vissa framträdande personers åsikter. Samma åsikter som fick dom bannade, men det betraktar jag än så länge som rykten som florerar på andra forum.

Citat:
Så bara för att man har behov av uppmärksamhet så ska man automatiskt bli dömd till att bli mobbad? Vanlig medmänsklighet tillåter inte sånt. Och att denne användare skulle ha tagit stort utrymme vet jag inget om eftersom jag inte själv märkte av det. Jag märkte bara mobbingen i detta underforum.

Flashback är inte till för att man ska få uppmärksamhet. Vill man ha uppmärksamhet föreslår jag lunarstorm. Flashback är till för att få framföra sina åsikter, hur obekväma dom än kan vara. Min åsikt och jag tror jag delar den med många här är att denna användare inte hade någonting här att göra.

Har däremot denna användare någonting här att göra så kommer användaren att komma tillbaka och slåss för sina åsikter trots att så många är emot användaren. I likhet med tidigare nämnda exempel Pluxor och Ezzolino.
Citera
2006-01-09, 03:40
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Flashback är inte till för att man ska få uppmärksamhet. Vill man ha uppmärksamhet föreslår jag lunarstorm. Flashback är till för att få framföra sina åsikter, hur obekväma dom än kan vara. Min åsikt och jag tror jag delar den med många här är att denna användare inte hade någonting här att göra.

Finns väl ingen användare som inte har ngt att göra på FB. Det är väl därför vi har moderatorer, de får dom sköta.
Va fan, känns som att det är loungen och inte övriga fb ni debatterar...
Citera
2006-01-09, 03:44
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jo så kan det vara men ibland så kan det vara lite väl hårt. Lämnar man ut personlig information kan man ibland få äta upp det ordentligt med rena påhopp. Men det är så som det är här hårt men hjärtligt, jag gillar klimater och tar gärna lite påhopp och förolämpningar.

Jo, det är nog klimatet som gör att även jag tycker om Flashback så mycket. Det och möjligheten att få säga vad man tycker.
Citera
2006-01-09, 03:44
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Nu så är det möjligen så att FB i teorin är utformat för att vara ett forum för alla möjliga, även obekväma, åsikter. Men som både du och jag vet så finns det många åsikter som inte är särskilt accepterade på detta forum och vars upphovsmän förringas, förlöjligas och förnedras så snart de dyker upp. Kommentarer såsom "du har fan i mig inget här att göra" eller "ta dina åsikter år helvete" etc är knappast ovanliga. Har man alltså inget här att göra om man har avvikande åsikter om något? Jag vet ju själv att jag uppenbarligen inte har något här att göra med tanke på alla som gapat just detta.
Citera
2006-01-09, 03:45
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapojken
Finns väl ingen användare som inte har ngt att göra på FB. Det är väl därför vi har moderatorer, de får dom sköta.

Dessvärre kom diskussionen att glida in på användaren i stället för sakfrågan. Jag känner dock att jag sagt mitt och tackar för mig i denna debatt. Sov gott alla!
Citera
2006-01-09, 03:46
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapojken
Nej, det vi debatterar är inte loungen, det är underforumet flashback. Just detta forum du nu läser detta. Detta forumär värre än loungen, mycket värre. Tycke jag i alla fall. Tydligen är jag ensam om det också...
Citera
2006-01-09, 03:47
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Nu så är det möjligen så att FB i teorin är utformat för att vara ett forum för alla möjliga, även obekväma, åsikter. Men som både du och jag vet så finns det många åsikter som inte är särskilt accepterade på detta forum och vars upphovsmän förringas, förlöjligas och förnedras så snart de dyker upp. Kommentarer såsom "du har fan i mig inget här att göra" eller "ta dina åsikter år helvete" etc är knappast ovanliga. Har man alltså inget här att göra om man har avvikande åsikter om något? Jag vet ju själv att jag uppenbarligen inte har något här att göra med tanke på alla som gapat just detta.

Bara att ta det med en klackspark och gå vidare eller lever du framför datorn så du gråter dig till sömns av ett par hårda ord? Det är ju knappast någon som kommer banna dig för en åsikt här...
Citera
2006-01-09, 03:47
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Le Grand Maître

Nu är det faktiskt du som gör att den medlemmen du inte tycker ska mobbas debatteras. Du drar upp henne som exempel när det är forumet Flashback som ska diskuteras.
Nej, jag drar inte upp henne till debatt. Om jag gör något så försvarar jag henne, men det stämmer inte för jag vet inte något om henne. Det jag gör är att jag angriper mobbingkulturen här. Men tydligen är jag den ende som har något emot denna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in