2017-08-14, 19:44
Medlem
Jag är 2 meter lång väger 150 kilo
hoppade över frukosten
Jag käkade en vanlig tallrik med makaroner & bacon
Jag har hällt i mig 50cl 40% sprit, 2st 33cl burkar 4.5% cider.
Jag trodde jag skulle bli asfull. (hade sparat denna flaskan för att däcka)

Jag känner mig som om jag skulle kunna sätta mig bakom ratten,
jag har ingen direkt alkoholpåverkan (jag äger ingen bil kommer inte testa)

Men är jag för fet för alkohol?
Jag började dricka innan jag käkade makaronerna,sen fortsatte jag halsa
tills flaskan blev tom, jag har suttit 2 timmar och väntat på vrålfyllan.
WTF?
Citera
2017-08-14, 19:56
Medlem
studioxswes avatar
Det är väl helt klart att du inte har några hjärnceller kvar eftersom det är andra gången du ställer i princip samma fråga.

(FB) Ökar LCHF alkoholtoleransen?

Du kanske skulle testa att ta lite droger istället, det skulle nog ditt hjärta må bra av.
Citera
2017-08-14, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Det är väl helt klart att du inte har några hjärnceller kvar eftersom det är andra gången du ställer i princip samma fråga.

(FB) Ökar LCHF alkoholtoleransen?

Du kanske skulle testa att ta lite droger istället, det skulle nog ditt hjärta må bra av.
Tack för påminnelsen, men nu är det så att jag äter "vanlig mat"
och pasta är inte något jag åt under min LCHF period.
Så därför tänkte jag att en ny tråd var nödvändig.
Citera
2017-08-14, 21:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Jag är 2 meter lång väger 150 kilo
hoppade över frukosten
Jag käkade en vanlig tallrik med makaroner & bacon
Jag har hällt i mig 50cl 40% sprit, 2st 33cl burkar 4.5% cider.
J

Du väger i runda slängar dubbelt så mycket som mig. Om jag drack hälften av det du druckit. Då hade jag blivit salongsberusad. Om jag druckit det du druckit då hade jag blivit rejält full. Så jag tror det är din stora kropp som gör att du behöver dricka mera. För jag tror mycket på att kg i förhållande till mängd alkohol är väsentligt.

Jag håller också på med LCHF. Jag tycker faktiskt att jag tål mera alkohol nu. Har inte en aning om varför.
Senast redigerad av Hegamon 2017-08-14 kl. 21:34.
Citera
2017-08-15, 04:18
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Är lika lång och väger ca 110kg, sist jag festade så drack jag 3 starköl och en hel 350ml 40% vodkaflaska (minus en shot som jag bjöd en polare på)

Började dricka vid ca 18.30 och alkoholen var slut vid ca 00.00, jag kände mig knappt full på hela kvällen, endast lite smått berusad. Och då drack jag endå ganska hastigt på förfesten.

Har dock druckit ungefär lika mycket förr fast då vägde jag ca 20kg mer än sist jag festade. Och blev riktigt full.

Du kanske får hälla i dig rejält med sprit tills du blir så full som du vill vara, (oftast blir det lite mer) och sen bara fylla på med öl/cider lite då och då!
Citera
2017-08-15, 04:38
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Det handlar enbart om tolerans.

Jag är över två meter och väger säkert runt 150. Eller "ERR" som det står på vågen 28 bast.
Brukade kunna ta mig igenom hur blöta kvällar som helst, aldrig haft en minneslucka i mitt liv o.s.v. trots hur många AW-Last Calls som helst.

När jag fick barn för över två år sedan upphörde min alkoholkonsumtion i princip helt. Gångerna jag varit "ute" sedan dess kan förmodligen räknas på två händer, hårddraget en.

Nuförtiden blir jag kalasfull på en stor stark. Kan känna mig "bakfull" ett par timmar efter intag av en eller två starköl. Skulle inte våga köra bil förrän långt, långt inpå morgondagen efter alkoholkonsumtion i vilken mängd som helst kvällen innan.
Citera
2017-08-15, 16:38
Medlem
Jag får banta då,blir för dyrt med en liter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här