2017-08-13, 21:40
Medlem
Hejsan, skulle gärna vilja veta om där är någon person ute i vårat avlånga land som har kombinerat skola och jobb samtidigt? Själv är jag antagen till högskolan i höst och tänkt kombinera skola med jobb (100%) Själv så har jag en bra dialog med min chef, han vill inte att jag slutar eller att jag ska börja plugga😂 Alla seminarium som man kommer att ha ska jag givetvis gå på, de dagar som är satta till grupparbete kommer jag att få sköta på distans/träffas en helg osv är min förhoppning. Så är där någon som gör, gjort eller kommer att göra det lite som mig. Släng gärna i väg i tråden😀 Fridens
Citera
2017-08-13, 21:50
Medlem
sasos avatar
beror på vilken typ av jobb
själv jobbade jag på farsans kontor medan jag läste på handels
Citera
2017-08-13, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
beror på vilken typ av jobb
själv jobbade jag på farsans kontor medan jag läste på handels
Tack för svar! Tyckte du det var jobbigt? Du kanske hade mer flexibel eftersom du jobba hos din far😀 jag jobbar inom tryckeri branschen gjort det dem senaste tio åren så jag jobbar två skift. Min förhoppning är att börja jobba helg. Skall tilläggas att jag har en dotter också därav måste jag jobba samtidigt 😂
Citera
2017-08-13, 21:59
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artino
Tack för svar! Tyckte du det var jobbigt? Du kanske hade mer flexibel eftersom du jobba hos din far😀 jag jobbar inom tryckeri branschen gjort det dem senaste tio åren så jag jobbar två skift. Min förhoppning är att börja jobba helg. Skall tilläggas att jag har en dotter också därav måste jag jobba samtidigt 😂

nej inte så värst,
under tenta perioderna jobbade jag mindre
hinner du vara med din dotter?
Citera
2017-08-13, 22:42
Medlem
stevie1971s avatar
Jag började plugga efter att ha jobbat några år och hade precis fått barn, men jag jobbade extra när jag hade lov eller ibland under läsperioderna och det var ett kvalificerat jobb, som gav bra betalt. Detta innebar att jag slapp ta CSN-lån, vilket kändes bra. Det var lite slitsamt i perioder, men man var ung och orkade köra på ganska hårt.

Se till att du klarar studierna först och främst. Går det bra och du får tid över, så jobba gärna extra om du orkar. Att jobba 100% kan nog bli svårt, om det inte är en lättare utbildning.
Citera
2017-08-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av artino
de dagar som är satta till grupparbete kommer jag att få sköta på distans/träffas en helg osv är min förhoppning.

Eftersom vi inte vet vad du ska plugga är det svårt att men det där upplägget låter naivt, beroende på vad du ska studera förstås.
Citera
2017-08-14, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Eftersom vi inte vet vad du ska plugga är det svårt att men det där upplägget låter naivt, beroende på vad du ska studera förstås.
Hej! Jag har fått schema preliminärt iaf. Nu i början kommer jag vara där. Jag ska plugga till lärare (har en fru som är lärare) så jag har perfekt uppbackning. Sen så har man VFU men där har jag komp timmar som täcker. Har sparat ihop semesterdagar i 6 år. Så lite har jag planerat inför detta😀 Jag förstår att det kan låta naivt men för min del är detta dett enda sättet.
Citera
2017-08-14, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevie1971
Jag började plugga efter att ha jobbat några år och hade precis fått barn, men jag jobbade extra när jag hade lov eller ibland under läsperioderna och det var ett kvalificerat jobb, som gav bra betalt. Detta innebar att jag slapp ta CSN-lån, vilket kändes bra. Det var lite slitsamt i perioder, men man var ung och orkade köra på ganska hårt.

Se till att du klarar studierna först och främst. Går det bra och du får tid över, så jobba gärna extra om du orkar. Att jobba 100% kan nog bli svårt, om det inte är en lättare utbildning.
Jag är mentalt redo på att det kommer bli slitsamt, det är möjligt efter man kört på ett tag att man går ner till 50% men känner att jag måste testa till 100% för känns det bra så måste jag köra på det.Hur länge plugga du?
Citera
2017-08-14, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
nej inte så värst,
under tenta perioderna jobbade jag mindre
hinner du vara med din dotter?
Dottern kommer först. Ser jag att hon blir lidande så kommer jag inte att plugga, därav så hoppas jag på helg skift. Då är det en dag hon blir lidande, förskola måste hon gå på.
Citera
2017-08-14, 06:55
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.03-inlägg raderade. Trams undanbedes.

/Mod.
Citera
2017-08-14, 07:27
Medlem
lighten-ups avatar
Helgjobb ska väl gå an - att plugga på vardagarna, jobba på helgerna.
Citera
2017-08-14, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Helgjobb ska väl gå an - att plugga på vardagarna, jobba på helgerna.
Jag hoppas på det, frun är inte lika glad. Ska bara försöka få en till att jobba det😂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in