2017-08-13, 17:50
Medlem
mainfurers avatar
V28 blev jag rejält förkyld, det satt i nästan två veckor. Har varken badat eller gjort något annat konstigt, inte heller "träffat" någon sjuk. Sen pigg o frisk som vanligt. Nu i fredags (v32) blir jag förkyld igen och nog lite värre denna gång, snorar o blir täppt, hostar som fan o ont i halsen. Första gången var likadant men lite mildare (känns det som).

Börjar bli orolig att det kan vara något annat eländigt. Har tänkt att vänta ett par dagar till innan jag ringer läkaren för att se om det blir bättre. Känns lite konstigt att vara sjuk så mycket o framförallt nu under sommaren. Är förövrigt nästan aldrig sjuk. Vad tror ni?

Edit: Ingen feber vill jag tillägga men slö och matt
Citera
2017-08-13, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
V28 blev jag rejält förkyld, det satt i nästan två veckor. Har varken badat eller gjort något annat konstigt, inte heller "träffat" någon sjuk. Sen pigg o frisk som vanligt. Nu i fredags (v32) blir jag förkyld igen och nog lite värre denna gång, snorar o blir täppt, hostar som fan o ont i halsen. Första gången var likadant men lite mildare (känns det som).

Börjar bli orolig att det kan vara något annat eländigt. Har tänkt att vänta ett par dagar till innan jag ringer läkaren för att se om det blir bättre. Känns lite konstigt att vara sjuk så mycket o framförallt nu under sommaren. Är förövrigt nästan aldrig sjuk. Vad tror ni?

Edit: Ingen feber vill jag tillägga men slö och matt
ingen feber ingen fara.
Citera
2017-08-13, 18:30
Medlem
Låter som en eftersläng .. du kände dig frisk men troligen hade du viruset kvar i kroppen. Vila mycket. Låter inte som nåt farligt. :-)

/Allvetaren
Citera
2017-08-13, 18:38
Medlem
negetes avatar
Förkylning, även kallad "rhinoviruses" finns i 99 olika kända varianter.
Detta är anledningen till att man kan bli förkyld flera gånger på raken, för även om kroppen har byggt upp en immunitet mot din förkylning och du har blivit frisk så kan du springa på en personen och bli smittat av en annan variant direkt efter.

Detta anges ofta som anledning till varför vi inte har ett vaccin till denna sjukdom, finns för många varianter.

Det är många forskare som påstår sig vara nära dock, man kan får hålla tummarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in