2017-08-13, 17:34
Medlem
Sam.Boyds avatar
Tycker det är bra.

Har dessa getvallare eftergymnasial utbildning?

Det här är ett lysande exempel på det nya Sverige och det tillskott de "flyende" givit oss.
Citera
2017-08-13, 17:41
Moderator
Tinuviels avatar
Ett helt värdelöst reportage.

En relevant vinkel hade varit hur mycket det kostar samhället att två(!) afghaner vallar tjugo getter under övervakning av ytterligare en person.

På SR utmålades detta som ett "ovanligt integrationsprojekt".

Vad kostar det? Har det någon framtid? Är det försvarbart att samhällets resurser läggs på den här typen av arbetsuppgifter?

Tyvärr hade inte SR:s reporter språklig kompetens att ställa sådana frågor ( 17 min in i programmet: http://sverigesradio.se/sida/default...programid=4540 ) och det var nog ändå inte en vinkel som SR var intresserad av, istället fick styrelseledamoten Malin Bakke utan en enda kritisk fråga tala sig varm för projektet.
Citera
2017-08-13, 17:49
Medlem
Qebuis avatar
Bra att de får arbeta men varför just valla getter? Stackars, stackars getter.
Citera
2017-08-13, 17:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Bra att de får arbeta men varför just valla getter? Stackars, stackars getter.
FÅR arbete?

Det är ett integrationsprojekt. Det rör sig om en uppgift subventionerad av samhället - om föreningen behöver herdar får de väl bekosta det själva.
Citera
2017-08-13, 18:17
Medlem
Är inte barnarbete förbjudet enligt FN's Barnkonvention?
Citera
2017-08-13, 18:21
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommelier
Hur mycket afghansperma kan en get bära på?

>Högrisk projekt om man ser till getternas situation.. vi borde ändra lagen om tidelag igen till att det blir tillåtet att ha sex med djur.. Oerhört bättre än att fjortisar blir våldtagna..

Jag gick inte i skolan i Afghanistan

Och nu är jag lycklig get herde i Sverige ?

Vad hände med raketforskarna och läkarna ?
Senast redigerad av flaskborste 2017-08-13 kl. 18:25.
Citera
2017-08-13, 18:43
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Jag gissar att några av männen som ännu inte fått en batiksexpartner nu får möjlighet att idka tidelag.
Hoppas att djurrättsaktivister är vaksamma!
Citera
2017-08-13, 18:46
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste

>Högrisk projekt om man ser till getternas situation.. vi borde ändra lagen om tidelag igen till att det blir tillåtet att ha sex med djur.. Oerhört bättre än att fjortisar blir våldtagna..

Jag gick inte i skolan i Afghanistan

Och nu är jag lycklig get herde i Sverige ?

Vad hände med raketforskarna och läkarna ?
De lediga tjänsterna som raketforskare och läkare är redan tillsatta av somalierna och marockanerna tyvärr, men Esrange och Karolinska lovade att höra av sig när det dyker upp någon ledig tjänst.
Senast redigerad av FFL88 2017-08-13 kl. 18:53.
Citera
2017-08-13, 18:50
Medlem
Samma sak i angered, jag tänker på Somalier och kamelerna i det nu nedlagda kamelcentrat Många.. Jag menar såklart några få har ingen annan kompetens än kamel fårskötsel. Visserligen är det inget det går att försörja sig på men med bidrag hysas arbetslöshetssiffror till och allt ser bra ut på ytan. Ytan är viktig i Sverige just nu.
Citera
2017-08-13, 18:53
Medlem
Provokatörs avatar
"Projektet fick oväntad hjälp när det visade sig att några av de ensamkommande flyktingpojkarna på ön vuxit upp som vallpojkar hemma i Afghanistan."

Sverige slungas flera hundra år tillbaka i utvecklingen och det beskrivs som en framgångssaga, vi behöver riktiga företag med riktiga arbetstillfällen inga djävla hittepåuppgifter.

Först en totalt misslyckad kamelfarm i Angered och nu vallning av getter enligt medeltida metod, vad blir nästa steg?

Det är med förtvivlan jag minns denna stollighet:

"Över en miljon kronor i skattepengar och bidrag har beviljats, men fortfarande finns inte ett spår av det utlovade kamel*centret i Angered. Trots att bygglov saknas har pengar gått till staket, souvenirer och import av kamelmjölk. – Det sägs att mjölken hjälper mot autism, säger fullmäktige*ledamoten Malin Larsson (MP)." http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...B6lk-1.4150581

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2017-08-13 kl. 19:37.
Citera
2017-08-13, 18:54
Medlem
UNPROFORs avatar
Tycker synd om de stackars getterna, de har inte gjort något för att förtjäna dessa kommande sexövergrepp.
Citera
2017-08-13, 18:56
Medlem
Pe.Wahlgrens avatar
Hoppas man ger de stackars getterna gynekoloundersökningar regelbundet. Skulle inte vilja bli vallad av några våldtäktsafghaner om jag var en get 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in