2017-08-12, 18:46
Medlem
Smegmas avatar
I november förra året så märkte jag att mitt tal förändrades. Det blev sluddrigt och låter ansträngt något som det aldrig har varit innan. Jag har aldrig innan haft problem att prata, jag var snarare en pratare och den som tog initiativ till att dra igång diskussioner. Nu drar jag mig mer undan för att slippa prata. Bara en sak som att ringa till någon (släkt, myndighet) och dom tror att jag är på fyllan och sedan förklara på sluddrigska att jag inte är det, pinsamt.

Vad fan kan det bero på? Jag hörde med en känning och denne sa du har åkt på en vilande stroke.

Jävligt jobbigt i alla fall.
Citera
2017-08-12, 19:11
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Progressiv bulbär pares.

Usch, har en bekant som drabbats av detta.
Citera
2017-08-12, 19:17
Medlem
Smegmas avatar
Tack för ett seriöst svar!

Hoppas du drabbas av det du föreslog Progressiv bulbär pares! Pajas!
Citera
2017-08-12, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma

Men det låter som en progressiv degenerativ sjukdom.
Citera
2017-08-12, 19:23
Medlem
Smegmas avatar
Helvete. Nu blir jag rädd på allvar. Det är ju bara talet som har brustit hittills. Men ska jag vara ärlig så är syn och balans lite lattjo senaste tiden också. Kanske skulle kolla detta.
Citera
2017-08-12, 19:25
Avslutad
Citat:

Varför hoppas du det?
Citera
2017-08-12, 19:30
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Varför hoppas du det?
Förlåt för att jag skrev det. Jag har gått med detta ett längre tag, svammlande, dålig syn och balans som är helt fel. Jag trodde du drev med mig. Jag har inte vågat gå till läkare för att få höra vad det är. Men FAN om det nu är Progressiv bulbär pares!!!

HELVETE!!!
Citera
2017-08-12, 19:34
Avslutad
Citat:
Förlåt för att jag skrev det. Jag har gått med detta ett längre tag, svammlande, dålig syn och balans som är helt fel. Jag trodde du drev med mig. Jag har inte vågat gå till läkare för att få höra vad det är. Men FAN om det nu är Progressiv bulbär pares!!!

HELVETE!!!

Det var inte jag som skrev det.
Men det ska väldigt mycket till att det skulle vara just det. Kolla upp hos läkare så kommer du må bättre sen.
Citera
2017-08-12, 19:35
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:

Tydligen har hjärnan degenererat på dig också, du har knarkat för mycket.
På min ignoreralista nu.
Citera
2017-08-12, 19:50
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp08
Det var inte jag som skrev det.
Men det ska väldigt mycket till att det skulle vara just det. Kolla upp hos läkare så kommer du må bättre sen.
Sorry, skrev fel där. Men tack för responsen och visat intresse. Jag ska kolla upp det på måndag. Man blir ju orolig och rädd. Det är fruktansvärt irriterande. Att gå ifrån ett väloljat munläder till krampbröleri i truten på ett halvår känns inte bra.

Ha en fortsatt trevlig kväll-helg!

Senast redigerad av Smegma 2017-08-12 kl. 19:54.
Citera
2017-08-13, 02:25
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Sorry, skrev fel där. Men tack för responsen och visat intresse. Jag ska kolla upp det på måndag. Man blir ju orolig och rädd. Det är fruktansvärt irriterande. Att gå ifrån ett väloljat munläder till krampbröleri i truten på ett halvår känns inte bra.

Ha en fortsatt trevlig kväll-helg!

Ålder på dig?
Citera
2017-08-14, 00:44
Medlem
Är talet alltid sluddrigt, eller är det bara i skarpt läge? Om du sitter hemma och pratar för dig själv eller läser högt från någon text, är det samma då? Hur menar du med sluddrigt? Har du normal rytm och flyt i talet, men att det låter grötigt? Hur blir det om du pratar långsammare och anstränger dig?

Jag hade försökt få en tid till en neurolog och röntga hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in