Citat:
Ursprungligen postat av
ClinicallyBlaze
Det har du rätt i. Kollade på videon, och det är tydligt. Det lät underligt, emellertid, så det är rätt naturligt att folk ställde sig frågande. (alltså om MSM inte avsiktligt förväxlat "you" med "Jews").
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Ännu ett tecken på hur nationalism och nynazism är ett allvarligt hot. I synnerhet mot minoriteter och stigmatiserade samhällsgrupper. Det hände i Sverige under
Pride och vid Mynttorget, och nu händer det i USA. Finns det mer patetiska män i världen? De går runt och skriker "
Jews will not replace us!" och "
Hail Trump!" med facklor. Haha, fy fan vad pinsamt.
Konstigt att detta inte ligger i delforumet
Terrorism, för det är precis vad det är.
Du verkar ju delvis rätt förnuftig: du tycker inte det spelar en ganska stor roll vem som initierar oroligheterna? Pride var väl lite NMR-tomtar som attackerade, även om det inte blev så mycket. Samma med Mynttorget kanske, även om jag inte följde det. Men här var ju demonstranterna onekligen först på plats. Du tycker som jag att tomtar i vit burka (som nån annan träffande skrev) är rätt sorgliga gestalter. Dessutom i många fall beväpnade, och uppenbart redo för våld. Men vad hade hänt om de lämnats i fred? Du tror inte ingenting hade hänt då? Det tror nämligen jag.
Du tycker inte detta gör en stor skillnad:
att det var aggressiva BLM- och antifa-typer som startade stridigheterna genom att attackera demonstranterna?
Mitt intryck är att fringe Nazi grupper funnits i USA väldigt länge. Man har lite inslag om dem på burken ibland, men
ingen bryr sig. Det är mest nu, när antifa och BLM blivit stora och våldsbejakande inslag som man har fått för sig att konfrontera dessa med våld.
Även om det också är möjligt att även Nazi-fringen vuxit lite pga Trump.
Jag tycker det var bra att Trump sa ifrån mot rasism och KKK, men jag är besviken på att han inte upprepade sitt fördömande av våldet "on all sides". Hur mycket våld och förstörelse ska antifa och BLM tillåtas orsaka?
Som de flesta människor rankar jag nazzarna som "värre" än BLM och antifa. Men alla är obehagliga. Och jag tycker standarden för hur man bedömer sånt våld alltid bör vara:
vem kastade första stenen?
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Jepp, ännu vidrigare är alla användare på Flashback som förminskar eller till och med försvarar denna terroristattack.
Fast det där säger du mest för att plocka politiska poäng, i synnerhet som det inte är helt klarlagt än
vad som hände (även om det verkar troligt att det var avsiktligt).
Om en BLM-are blivit skjuten med en AR-15 under protesterna, hade det också varit terror? Om en vit-maktare hade strukit med efter att en antifa-aktivist dragit en kniv, hade det också varit terror? Eller är det bara pga att den här leffen åkte i en bil som du använder den termen?