2017-08-14, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kom nu ihåg vem som hela tiden drar upp detta med minskande andel. Igen, igen och igen. Vet du vem? Du.

Citat:
“The slogan speaks to a number of issues that white supremacists are preoccupied with — the preservation of the white race and white cultural history, and their fear that whites will become a powerless minority in the face of changing demographics,” the ADL wrote.

The motto grew out of “alt-right” protests responding to the anti-Trump art project from Shia LeBeouf called “He will not divide us.” According to the ADL, Damigo said on camera during one protest: “Shia LeBeouf, you will not replace us with your globalism.” Others then joined in, shouting, “You will not replace us.”

“The term reflects the primary white supremacist worldview that unless immediate action is taken, the white race is doomed to extinction by an alleged ‘rising tide of color,’” the ADL wrote, “purportedly controlled and manipulated by Jews.”

Jag förklarar alltså enbart den rätt uppenbara meningen av det som demonstranterna skanderade. Lite lustigt att du försöker förneka det. Läs även ovanstående redigerade post.
Citera
2017-08-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du och experten10 vill dock kalla detta ett folkmord. Jag anser det språkbruket vara felaktigt, och ideologiskt härröra från vit-makt-miljön. Men jag förstår vad de som kallar detta ett folkmord, eller som talar om ett folkutbyte (replacement) menar. Och det tror jag som sagt de flesta gör.

Jag vet exakt från vem uttrycket white genocide kommer. Jag tvivlar på att du gör det. Kan du utveckla vad du menar med vitmakt-miljön? För grejen är den att i denna demonstration finns det exakt 0 personer som vill använda det ordet. Menar du att ingen i denna demonstration var från "vitmakt-miljön"?

Citat:
Jag förklarar alltså enbart den rätt uppenbara meningen av det som demonstranterna skanderade. Lite lustigt att du försöker förneka det. Läs även ovanstående redigerade post.

Men vita blir inte ersatta. Du och jag nådde en tydlig överenskommelse om det. Ska jag behöva citera ditt inlägg där du i klartext skriver att inget utbyte, d.v.s ingen ersättning, pågår?

Notera att DonaldTrump2020 vill kalla det "replacement".
Citera
2017-08-14, 21:53
Medlem
Endevils avatar
Citat:
De vita blir en minoritet? Det ser jag som rätt okontroversiellt och allmänt accepterat; jag gav ju också en källa på detta. Men jag ser ändå inte att nån FN-deklaration om folkmord passar som en adekvat beskrivning på den processen. Men ok, vi har olika syn.

Dock håller jag nog till stor del med dig angående MSMs vinklade rapportering om detta. Ta bara ingressen till den senaste artikeln om detta i NYTimes:

Här läggs ju skulden uttryckligen på demonstranterna; trots att det ju för alla är helt uppenbart att våldet bara bröt ut då motdemonstranterna dök upp. Om det var någon som "incited" våld här, så var det BLM-packet. Dock håller jag det för troligt att vit-maktarna körde med grövre våld. Men det var inte de som började.

Wikipedia, "white genocide":

Men att den procentuella andelen vita sjunker är alltså ingen konspiration, utan allmänt accepterad kännedom:

Du och experten10 vill dock kalla detta ett folkmord. Jag anser det språkbruket vara felaktigt, och ideologiskt härröra från vit-makt-miljön. Men jag förstår vad de som kallar detta ett folkmord, eller som talar om ett folkutbyte (replacement) menar. Och det tror jag som sagt de flesta gör.

Inte bara en minoritet utan de vita kommer att försvinna helt om utvecklingen fortsätter. Hade du tyckt att det hade varit lika okontroversiellt om det hade gällt ett icke-vitt folk? Som...tibetaner exempelvis? Läs förarbetena till Folkmordskonventionen. Den har tillämpats flera gånger och FN har inte haft några problem att för icke-vita folk tolka punkterna exakt som jag gjort.

Finner du det inte också märkligt att polisen inte gjorde sitt jobb alls i Charlottesville? När Althögern kom till parken där de skulle hålla tal så fanns inga poliser där men däremot mängder av Antifaaktivister som bl.a kastade syra på demonstranterna. Lägg ihop detta med MSMs rapportering och man behöver inte vara konspiratoriskt lagd för att förstå vilka krafter som styr.
Citera
2017-08-14, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Finner du det inte också märkligt att polisen inte gjorde sitt jobb alls i Charlottesville? När Althögern kom till parken där de skulle hålla tal så fanns inga poliser där men däremot mängder av Antifaaktivister som bl.a kastade syra på demonstranterna. Lägg ihop detta med MSMs rapportering och man behöver inte vara konspiratoriskt lagd för att förstå vilka krafter som styr.

Jo, det håller jag med om. Eller kanske inte "märkligt" med tanke på vem som styr där, men definitivt beklagligt. Det behöver du dock inte försöka övertala mig om, jag har förfäktat det rätt länge i tråden. Inget hade hänt om demonstranterna lämnats i fred. Därför bär vänsterextremisterna en stor del av skulden. Dock urskuldar det exempelvis inte dåren som kraschade med bilen, om detta nu var avsiktligt.

Huruvida de vita kommer försvinna helt, eller om detta är att klassa som ett folkmord: jag har redogjort för min syn, och tror närmare ingående på detta är OT. Men klart är väl att demonstranterna omhuldar den vyn. Om jag eller andra håller med är väl rätt sekundärt.
Citera
2017-08-14, 22:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Problemet är att jag har rätt och du har fel.
Alt right är en meme organisation.
Att 4chan har en hemsida som alt-r nyttjar betyder inte att de har äganderätt eller driver den. Moderaterna i /pol/ är det samma som i /a/, /b/, /s/, osv - är du med på banan? Om inte så är du ... buhu, en idiot. Tror du genuint att 4chan.org/pol/ drivs av nazister, kkk m.m.? Nej, det är lika som flashback, ett forum med subforum, mkay?
Citera
2017-08-14, 23:09
Medlem
Citat:
Huruvida de vita kommer försvinna helt, eller om detta är att klassa som ett folkmord: jag har redogjort för min syn, och tror närmare ingående på detta är OT. Men klart är väl att demonstranterna omhuldar den vyn. Om jag eller andra håller med är väl rätt sekundärt.

Det finns en viss ironi här som jag tror att det skulle göra dig gott att ta till dig. Att göra sig av med ett folk är per definition folkmord. Detta förnekar du samtidigt som du med rätta ser ner på idiot-nazister som insisterar på att Hitler inte gjorde något fel gällande judarna. Du vet... det finns judar kvar och trots det envisas en del judar med att kalla folkmord för folkmord.

Du får berätta för dem vad FN tycker -- enligt dig.
Citera
2017-08-14, 23:31
Medlem
Demonstrationerna!
I Charlottensville fick tre olika grupper rätt att demonstrera.
I två månader diskuterade den här alt.right ledaren med polisen om hur de skulle göra för att undgå våld.
En vecka före demonstrationen skulle ske förbjuds den. Då stämmer alt.right ledaren staden för att de förbjuder åsiktsfrihet. Domaren anser att staden begått fel och ger alt.right rätt att hålla demonstrationen.
Kvällen före ville de uppsöka en annan staty men märkte att deras tilltag var känt (spion?) så att hela statyn var omringad av antifa och de ringde efter polisen. Polisen kom - och gjorde ingenting trots att dessa antifa anföll alt.right.
Nästa dag skulle den stora demonstrationen äga rum klockan 12 och det visade sig att inga stadspoliser var på plats - som man lovat. Man hade dessutom satt blockaderna på ett sådant sätt så att talarna inte kunde nå talarpodiet och så fort de märkte detta anfölls de av antifa och black lives matter - så fastän demonstrationen avblåstes så kunde de inte ta sig därifrån utan de blev påpucklade med olika typer av vapen och pepparspray och stenar i händerna som träffade en av de gamla veteranerna i huvudet så att han blödde ymnigt. Man kan se på de olika videorna att både polisen och de andra demonstranterna pucklar på alt.right medlemmarna.
Åtminstone två av dem som bar facklor och skanderade nazistiska slagord har fastnat på en tidigare film om samma typ av batalj - fast då tillhörde de antifa.
Jag ser nog det här som ett bakhåll (vilda västern stil i modern tappning) iscensatt av staden med polisens hjälp... fastän de poliser som deltog kan blir sparkade för att de inte skötte sitt jobb.
Citera
2017-08-14, 23:48
Avstängd
OliverCromwells avatar
Jävla identitära jävlar håller på att ruinera nationalismen om de ska få fortsätta så här!

Richard Spencer är antingen en FBI-agent själv eller så är han det största problemet som vita män i USA har idag pga hans vansinniga inkompetens. Både han och dårarna på TRS är inkompetenta!

Läs gärna Anti-Dems inlägg om vad som hände i Charlottesville och hur Spencer och TRS förstör för alla andra nationalister inklusive sig själva!

Citat:
Well, here’s a pattern I’ve noticed: every time Richard Spencer holds a major event, the rest of the right ends up having to do damage control for weeks (or even months) afterward. What does this pattern tell you? It tells me that Richard Spencer couldn’t successfully run a whorehouse during a gold rush, much less run a movement that’s going to save the white race and restore the West to its former glory. Anyone who puts Richard Spencer or TRS in charge of anything more important or complex than a podcast is a damn fool and is going to get the inevitable disaster that’s coming to them right between the eyes.

Läs gärna hela inlägget, riktigt bra!

https://antidem.wordpress.com/2017/08/13/charlottesville/

Helt otroligt hur den borgerlige Spencer gråter efter detta. Vad fan trodde han skulle hända?

Han verkar tro att polisen och en vänsterextrem stad som Charlottesville skulle skydda honom?

Spencer är för fan mer naiv än Stefan Löfven! Lol!
Citera
2017-08-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jävla identitära jävlar håller på att ruinera nationalismen om de ska få fortsätta så här!

Nu är det bara att hoppas att Spencer åker in i federalt fängelse i tio år. Han kan skriva en bok om hur han är emot Trumps föreslagna invandringsreform. Ja, Spencer är emot att strypa invandringen rejält.
Citera
2017-08-15, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell

Richard Spencer är antingen en FBI-agent själv eller så är han det största problemet som vita män i USA har idag pga hans vansinniga inkompetens. Både han och dårarna på TRS är inkompetenta!

Läs gärna Anti-Dems inlägg om vad som hände i Charlottesville och hur Spencer och TRS förstör för alla andra nationalister inklusive sig själva!

Läs gärna hela inlägget, riktigt bra!

https://antidem.wordpress.com/2017/08/13/charlottesville/

Helt otroligt hur den borgerlige Spencer gråter efter detta. Vad fan trodde han skulle hända?

Han verkar tro att polisen och en vänsterextrem stad som Charlottesville skulle skydda honom?

Du menar de som vågar göra en förändring, på riktigt? Vilka är i Medelhavet och gör en fysisk aktion?

Ärligt talat så framstår NMR som pajasar just nu med deras inaktivitet. Med det sagt hoppas jag att NMR skärper till sig och ökar sitt engagemang.
Citera
2017-08-15, 00:11
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokyBacon
Du menar de som vågar göra en förändring, på riktigt? Vilka är i Medelhavet och gör en fysisk aktion?

Ärligt talat så framstår NMR som pajasar just nu med deras inaktivitet. Med det sagt hoppas jag att NMR skärper till sig och ökar sitt engagemang.

Nu stödjer jag DefendEurope projektet och har tom donerat.

Men hittills har de inte ens börjat med sitt uppdrag.

Vi får se och bedöma det i efterhand.

Med det sagt så tycker jag inte att DefendEurope kan kompencera för Richard Spencers naivitet och idioti.
Citera
2017-08-15, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Har du källa på det? Den enda jag sett uttrycka detta är du. Ingen annan.

Jag kan förklara hur det där fungerar. b) och c) är med råge uppfyllda. En räcker. Bara så att du förstår det här med konventioner...

Att göra sig av med ett folk är folkmord. Hur hanterar man det? Jo, t.ex. FN tar fram ett litet dokument som beskriver det. Du sätter vagnen framför hästen.

Det här är faktiskt komiskt. "Egenlig mening" -- detta försvar hjälper inte någon. Så vad du gör är att förneka något som faktiskt pågår samtidigt som du tar ett nonsensord i försvar, ett ord som beskriver något definitivt inte pågår.

Du förnekar det som pågår samt insisterar på att något som inte pågår faktiskt pågår.

"nämligen just att andelen vita sjunker" <-- Detta är inte utbyte. Det har du själv medgett i klartext. Notera att DonaldTrump2020 och du verkar vara ense om denna replacement-term. Han vågar sig inte ens på att försvara den dock. Folknmord pågår på svenskar också.

Alla vita länder och bara vita länder tvingas ha invandring och integration.

Vad vågar jag inte försvara? Folkutbytet? Alltså färre vita och fler andra. Jag tror vi håller med varandra ganska skapligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in