2017-08-11, 22:44
Medlem
meatandmoss avatar
Hur skulle en lösning kunna se ut där bröllopet sker på en idyllisk paradisstrand men ögonblicket ändå delas med alla vänner och familj?

Det ska vara så att vänner och familj känner deltagandet .en ändå ska paret inte stå i centrum?

Förslag och idéer?
Citera
2017-08-11, 23:02
Medlem
Förstår inte riktigt. Vill ni vara helt utan anhöriga/vänner vid själva vigseln? Är det viktiga att vigseln ska ske på en strand? Ska festen vara på en strand?
Citera
2017-08-11, 23:04
Avslutad
Alltså... vad fan menas?
Citera
2017-08-11, 23:05
Medlem
Oroa dig inte, ingen bryr sig i alla fall. Ha bröllopet litet och privat på en paradisö och lägg upp lite bilder på instagram, så räcker det så.
Citera
2017-08-11, 23:22
Medlem
var på liknande liten 'fest/bröllop' på kreta chania. hotellet låg några meter från stranden och där var bordet uppdukat med massa mat dryck o bröllopstårta. var ca 20-30 pers. det var iofs på kvällen så folk var inte i vägen
Citera
2017-08-12, 07:59
Medlem
meatandmoss avatar
Inser att frågan inte var tydlig.

Detta är en klassisk kompromiss. En av oss vill inte bjuda sina föräldrar på bröllopet eller själv stå i centrum med andra ord inte ha några andra på bröllopet alls, den andra av oss vill ha ett stort bröllop och kunna få med en del vänner och på något vis visa upp för alla att man gift sig. Samt att svensexa & möhippa blir av. Svensexa & möhippa är något vi båda skulle kunna tänka oss.

Som en kompromiss funderas det nu på om man kan "rymma iväg" på ett bröllop och gifta sig på en strand men ändå göra släkt och vänner inbjudna på distans genom någon sort livesändning eller spela in delar för att dela efterhand på en hemsida med bilder och video från bröllopet? Inbjudningskort?
Ja sättet och metoden vet vi inte hur vi ska fixa, så alla goda idéer mottages tacksamt!
Citera
2017-08-12, 08:05
Medlem
Finns online bröllop, så vigs man online och ni kan bjuda vänner till livesändning, även präst viger er online, tror det räcker att googla vigsel online
Citera
2017-08-12, 08:26
Medlem
Gift er borgerligt o skicka ett kort?
Om ni absolut inte ska ha någon fest så spelar det väl mindre roll med formalian?

Är den ena partens föräldrar kinkiga så kan ni ge fan i att skicka kort öht
Citera
2017-08-12, 08:30
Medlem
Min fästmö ville helst ha det litetoch få det överstökat så att hon fick mitt efternamn på "rätt väg".

Jag tycker att om man ändå ska göra något så dumt som att gifta sig så kan man iaf ställa till med en fet fest
Citera
2017-08-12, 10:47
Medlem
meatandmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
Jag tycker att om man ändå... ...gifta sig så kan man iaf ställa till med en fet fest
Håller helt med.

Jo skicka kort vore okej, men det leder kanske inte riktigt till delaktigheten som skapar svensexa/möhippa direkt. Samma med Instagram.

Vigselonline kanske vore rätt. Dock får jag ingen bra träff. Ikea verkade ha något tidigare (2015) men inte längre. Kanske finns utrikiska alternativ.
Citera
2017-08-12, 18:16
Medlem
heropsychodreamers avatar
Stå på stranden själva och livestreama till familj och vänner.
Citera
2017-08-12, 18:21
Medlem
Gabriel Knights avatar
Man måste ha två vittnen för att vigseln ska juridiskt vara giltig i Sverige så två gubbar måste finnas närvarande förutom vigselförrättaren oavsett den är borgerlig eller kyrklig.

Det går att ta två gubbs från baren eller av A-laget på den lokala parkbänken om det kniper men de måste kunna skriva under på vigselbeviset.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-08-12 kl. 18:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in