2017-11-02, 12:17
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Kundtjnst eller sljare lr det vl knappast vara svrt att f anstllning som, de letar ju efter folk mest hela tiden och allt som oftast utan krav p vare sig erfarenhet eller utbildning. Nackdelen r vl att mnga andra sker, men det gller ju alla jobb du inte behver ha relevant erfarenhet/utbildning fr.

Nu r det inte de mest stimulerande jobben i vrlden kanske, men s som du beskrev situationen lt det som du mest ville ha ngot att gra + dra in lite stlar medan du funderade p vad du skulle satsa p karrirsmssigt...

Jo jag vill just ha ett jobb nu bara fr att dra in pengar det r prioritet nummer 1 fr tillfllet.
Just nu r jag mest inne p krjobb faktiskt nu nr jag ntligen tog det dr jvla krkortet efter alla dessa r. Har skt en jvla massa budbilsjobb s hoppas jag fr svar frn ngra.
Citera
2017-11-02, 15:07
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Taxichaffis, kontakta lokala taxibolag - har fr mig att de str fr utbildningen ocks.

Fan det r tydligen krav att man ska ha haft krkort i minst 2 r innan man kan ta taxilegg Jag tog mitt nyligen.
Citera
2017-11-05, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaPundare
Ska kolla upp det tack fr tipset!

Om ngon annan har ngot krjobb som tips skriv grna

Funderat lite p vktare ocks, det var svrt att f vktarjobb innan jag hade krkort men nu borde det vara lttare.

Bor du i de tre strre Stderna och inte r dum i huvudet s har du jobb som vktare imorgon om du vill.
Citera
2017-11-05, 15:40
Medlem
PappaPundares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idevaerlden
Bor du i de tre strre Stderna och inte r dum i huvudet s har du jobb som vktare imorgon om du vill.

Bor i Sthlm. Skte bara ett vktarjobb men ska ska fler om det r s som du sger.
Citera
2023-07-11, 01:06
Bannlyst
Var kan man hitta ett snabbt jobb?

Allts varan varfr krvs det allt dumt fr alla jobb?

Finns det inget jobb dr man bara skall lyfta grejer i 8h? Jag har letat och letat men tydligen s finns det inget sdant arbete.

Finns det inget jobb dr de sger diska det hr 8h?

Frmst det frsta alternativet. verallt d sger de CV OCH PERSONLIGT BREV. S jvla cringe, fr det andra s r det bgigt.

Och sedan varfr kan de inte bara ge jobbet till personen efter de gjort all formellt jobb som CV OCH PERSONLIGT BREV. Som att det inte finns jobb dr du bara skall lyfta saker i 8h?
Citera
2023-07-11, 01:10
Bannlyst
Hahahaha ja annars? Gr bra?
Citera
2023-07-11, 01:11
Medlem
Har du kollat byggsvngen? Bygga stllning eller rivning kanske?

Annars restaurangjobb kan man nog f genom walk ins.
Citera
2023-07-11, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Har du kollat byggsvngen? Bygga stllning eller rivning kanske?

Annars restaurangjobb kan man nog f genom walk ins.

Vad menar du med byggsvngen? Skte och fick fram BYGGSVNGEN AB i Vsters?

Vad menar du med bygga stllning eller rivning?

Restaurangjobb krver dock CV OCH PERSONLIGA BREV. Det r inte det att cvet och personliga brevet r problemet, det kan man fixa enkelt. Utan nr de frgar om sdant s vljer de bland mnga om en position och det tar tid och man fr inte de oftast eftersom det finns folk som har extremt mycket erfarenhet.

Aprop bygg delen, kan du utveckla och bertta om hur enkelt det r att f jobb dr?

Tack s mycket fr rden.
Citera
2023-07-11, 01:16
Medlem
Bubba00s avatar
Det kommer inga stekta sparvar flygandes!

Lgg om ngons uppfart och skicka fakturan. Du mste vara AGGRESSIV i ditt jobbskande.
Citera
2023-07-11, 01:17
Medlem
Mingla101s avatar
Jag kan relatera till din frustration.
Det r bara s det hr "jvla" samhllet fungerar..
Skaffa utbildning eller var krd.
Citera
2023-07-11, 02:34
Medlem
Flyttgubbe, finns gott om bemanningsfretag som sker folk om du r sugen p att lida.
Citera
2023-07-11, 02:35
Medlem
Rivare str ocks hgt i kurs, om du vill m snppet vrre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in