2018-02-01, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Blåmärken efter hårt ådragna strips kanske. Dvs en ring av blåmärken runt huvudet.
Ja det var ett "bra" förslag, usch... Tror nog att det är fler blåmärken för visst pratade man om misshandel? 1 vet vi om, det som Betina menade på styrkte "fallet" ner från stegen. Blåmärken visar att hon levde...
Citera
2018-02-01, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja det var ett "bra" förslag, usch... Tror nog att det är fler blåmärken för visst pratade man om misshandel? 1 vet vi om, det som Betina menade på styrkte "fallet" ner från stegen. Blåmärken visar att hon levde...

Ifølge anklageskriftet havde Peter Madsen dog på forhånd planlagt og forberedt hendes død. Blandt andet ved at medbringe "sav, kniv, tilspidsede skruetrækkere, stropper, strips og rør
Herefter blev hun ifølge tiltalen bundet "ved hovedet, på arme og ben", inden han mishandlede hende "ved at slå hende, stak og snittede i hende og dræbte hende", som det er formuleret i anklageskriftet.

Vilken ångest för de anhöriga att få veta vad som hände, hur hon avled, när hon avled och vad som hände innan hon gick bort. Stackars människor.
Senast redigerad av Picasso2 2018-02-01 kl. 10:30.
Citera
2018-02-01, 14:37
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Som jag trodde då: det ger inte alltid ngt att förklara igen.

Allt han ägnar sig åt är ett och samma missbruk.
Ok haha, nu trillade polletten ned! Jo precis, att Fånens drivkrafter är desamma i alla hans ”intressen”. Så tror faktiskt jag också, nördig experimentlusta, nyfikenhet, något som håller den för honom mördande tristessen borta, måste vara extrem. En alkoholist kan dricka brännvin den ena dagen, vin den andra, öl den tredje.. beroendet är en viss mängd alkohol. Ubåt ena dagen, mord andra dagen och raket tredje dagen.. beroendet är en viss mängd kickar av samma styrka.
Senast redigerad av Trollet3 2018-02-01 kl. 14:39.
Citera
2018-02-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Ok haha, nu trillade polletten ned! Jo precis, att Fånens drivkrafter är desamma i alla hans ”intressen”. Så tror faktiskt jag också, nördig experimentlusta, nyfikenhet, något som håller den för honom mördande tristessen borta, måste vara extrem. En alkoholist kan dricka brännvin den ena dagen, vin den andra, öl den tredje.. beroendet är en viss mängd alkohol. Ubåt ena dagen, mord andra dagen och raket tredje dagen.. beroendet är en viss mängd kickar av samma styrka.

Jo, han är nog en spänningssökare av rang. Behöver kickarna som livsluft. Men jag tror att t.o.m. han inser att han gick lite för långt den här gången. Nu lär han inte få nån kick av någonting alls på många många år.
Citera
2018-02-01, 14:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3

Precis. Det är en fråga om fokus på den egna kortsiktiga gratifikationen. Godis och snabba kalorier. Kickar.

Med föreställningen att det är detta som egentligen är det väsentliga, när det i själva verket måste vara det underordnade till ett funktionellt "bruk" – livsbruk.

Därmed handlar det (vanligen) också om en idealisering och romantisering av det fullkomliga och slutgiltiga –gränsöverskridandet, den perfekta formen, det uppnådda ouppnåeliga. Världen är dessvärre inte så beskaffad.

Och, som man säger, "båda ska ha något ut av det". Och man ska ta sig ner från Everest också, för att lyckas.

Han har gjort självgratifikationen till livets huvudsak. Det håller inte. Blir för mycket godis. Ribban höjs till det brister. Hans "natur" blir att exploatera "naturen", dvs att bortse från hans nästa som människa och inte erkänna några gränser för sin självtillfredsställelse. Enkel matematik.

Frihet.

Jämlikhet.

Broderskap....

Vår egen "frihet" måste låta sig begränsas av de andras existens.
Citera
2018-02-01, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Var huvudet bundet? Det har jag missat. Har du nån länk där jag kan läsa?

Udda att binda huvudet, även för Madsen, men vad vet jag? Kanske strax under hakan, men han ville hur som helst fixera offret, få ut mesta möjliga av sin sadism. Det verkar troligt. Förfarandet liknar nog vissa andra mördares förfaranden. Mördaren vill relatera, se ögon osv.
Citera
2018-02-01, 15:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Precis. Det är en fråga om fokus på den egna kortsiktiga gratifikationen. Godis och snabba kalorier. Kickar.

Med föreställningen att det är detta som egentligen är det väsentliga, när det i själva verket måste vara det underordnade till ett funktionellt "bruk" – livsbruk.

Därmed handlar det (vanligen) också om en idealisering och romantisering av det fullkomliga och slutgiltiga –gränsöverskridandet, den perfekta formen, det uppnådda ouppnåeliga. Världen är dessvärre inte så beskaffad.

Och, som man säger, "båda ska ha något ut av det". Och man ska ta sig ner från Everest också, för att lyckas.

Han har gjort självgratifikationen till livets huvudsak. Det håller inte. Blir för mycket godis. Ribban höjs till det brister. Hans "natur" blir att exploatera "naturen", dvs att bortse från hans nästa som människa och inte erkänna några gränser för sin självtillfredsställelse. Enkel matematik.

Frihet.

Jämlikhet.

Broderskap....

Vår egen "frihet" måste låta sig begränsas av de andras existens.

Jag förstår vad du menar, men det du beskriver är ju negrer, zigenare och WT. Folk som saknar långsiktiga mål, eller mål överhuvudtaget, och endast lever för stunden - göka, ta någonting att äta som man är sugen på, enklaste musiken, enklaste underhållningsprogrammen på TV, det som finns till hands, inget som kräver sökande eller lärande, arbete eller ansträngning. M är ju precis tvärtom; hans stora mål - rymdfärden - är oerhört långsiktigt. Och han har arbetat hårt i flera decennier, även med sådant som inte alls är roligt i stunden - som att driva en förening och därefter ett företag med allt vad det innebär - för att nå det målet. Går inte att prata om på samma dag.
Senast redigerad av Merwinna 2018-02-01 kl. 15:05.
Citera
2018-02-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag förstår vad du menar, men det du beskriver är ju negrer, zigenare och WT. Folk som saknar långsiktiga mål, eller mål överhuvudtaget, och endast lever för stunden - göka, ta någonting att äta som man är sugen på, enklaste musiken, enklaste underhållningsprogrammen på TV, det som finns till hands, inget som kräver sökande eller lärande, arbete eller ansträngning. M är ju tvärtom; han mål - rymdäfärden - är oerhört långsiktigt, och han har arbetat hårt i flera decennier, även med sådant som inte alls är roligt i stunden - som att driva en förening och därefter ett företag med allt vad det innebär - för att nå det målet. Går inte att prata om på samma dag.
Långsiktigt vete fan. Han har utbildat sig tillräckligt för att klara vissa saker, när han nått dit så har han avbrutit utbildningen. Han är inte intresserad av själva lärandet, utan bara tillräckligt för att klara det han tänkt. Ungefär som planen som körde in i WTC. De där s k piloterna gick på flygskola. Men de avbröt utbildningen då man skulle lära sig att landa. Det behövde dom ju inte lära sig. De skulle aldrig landa.
Citera
2018-02-01, 15:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag förstår vad du menar, men det du beskriver är ju negrer, zigenare och WT. Folk som saknar långsiktiga mål, eller mål överhuvudtaget, och endast lever för stunden - göka, ta någonting att äta som man är sugen på, enklaste musiken, enklaste underhållningsprogrammen på TV, det som finns till hands, inget som kräver sökande eller lärande, arbete eller ansträngning. M är ju tvärtom; han mål - rymdäfärden - är oerhört långsiktigt, och han har arbetat hårt i flera decennier, även med sådant som inte alls är roligt i stunden - som att driva en förening och därefter ett företag med allt vad det innebär - för att nå det målet. Går inte att prata om på samma dag.

Jag gör väl inte anspråk på att sist och slutgiltigt förklara allt han kan ha varit, bara vart han valde att sluta det.

Många halkar ur spår i hans ålder för att livsformen upphör att fungera, och man måste sadla om. Han kanske inte har förstått sig på hur han kunde anpassa sig. Somliga försöker bestiga samma berg till det blir uppenbart att det inte är hantverket utan kicken som är drivkraften. Ikaros. Ser man överallt i tillvaron.

Jag kan inte tillföra mer.
Citera
2018-02-01, 15:12
Medlem
volvo 240s avatar
Var Kim nåt snygg? Jag menar eftersom han sett till att få ombord just henne så borde hon ju vaarit nåt extra.

Varför har vi inte det utmärkta straffet förvaring även i Sverige. Fast egentligen är ju dödstraff efter gruppvåldtäkt av negrer det minsta Madsen förtjänar.
Citera
2018-02-01, 15:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Var Kim nåt snygg? Jag menar eftersom han sett till att få ombord just henne så borde hon ju vaarit nåt extra.

Varför har vi inte det utmärkta straffet förvaring även i Sverige. Fast egentligen är ju dödstraff efter gruppvåldtäkt av negrer det minsta Madsen förtjänar.

Vad är skillnaden på dansk förvaring och svenskt livstids fängelse?
Citera
2018-02-01, 15:25
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Jag tycker inte att hon var snygg, men smaken är ju olika. Kolla den översta bilden här, där hon inte är stylad eller sminkad, t.ex.. (För att inte tala om hur töntig pojkvännen ser ut...)

http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in