2017-12-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack för rättelsen! Var för slö för att kolla ... Nåja, dessa typer kan ha familjer, barn, bra arbeten och kan vara högaktade. Likafullt begår de dessa vidriga brott. I bland kan äktenskap förhindra misstankar och underlätta brottet.

Sånt som familj och arbete och ett välordnat liv spelar ingen roll för personer med de mörkaste tankarna av alla. Inget annat har något värde. Ondskan har totat tagit över deras intresse. Det säger en hel del om hur stark denna ursinniga onda drift är. Det värsta av allt är att de fortfarande är helt medvetna om vad de gör. Usch och fy!
Citera
2017-12-31, 01:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Man kan inte dra slutsatsen att ubåten bara drevs med sin elmotor bara för att den stora dieselmotorn inte kunde styras från tornet. Roderkontrollen fanns ändå i fjärrkontrollen och det räcker. Även om man är ensam ombord så kan man på fåtalet sekunder ta sig ner för att starta den stora dieselmotorn, lägga i framväxeln och sedan klättra upp i tornet och styra därifrån utan att ha omedelbar kontroll över dieselmotorn. Med tanke på hur ofta PM brukade vara ute med Nautilus ensam så hade han säkert inga problem att sköta det. För finlir i hamn kan man nöja sig med enbart elmotorn då det måste gå snabbt att skifta mellan fram och back men ute på öppet vatten är det inte så noga.

Själv styrde jag en gång min segelbåt (en vindstilla kväll då jag gick för motor, inga segel) liggande på fördäcket med linor bak till rorkulten. Motorn fick jag springa bak till aktern om jag ville ändra något på. Inga problem.

Tyskens resonemang om tider faller därmed. Sedan finns det så klart andra saker som totalt utesluter det där snacket om luckan och kvävning men det har vi väl tjatat tillräckligt om redan.

Problemet var väl att dieselmotorn inte gick att slå av från tornet. Men ja, du har rätt: tysken skriver ikväll att han fått besked från sina kontakter i Köpenhamn, att M faktiskt har gjort precis så förut. (Och den aktuella natten var det ju högsta möjliga fart som gällde, snarare än säkerheten.) Tysken skriver också, att körde M dieseln och strömgeneratorn på fullgas, så hade han mindre än 15 sekunder på sig att få upp luckan, om den fallit igen som han påstod. Jag undrar när vi ska få veta vad M själv har skrivit i de där 36 sidorna där han beskriver avgas-scenariot?!
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-31 kl. 01:55.
Citera
2017-12-31, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Problemet var väl att dieselmotorn inte gick att slå av från tornet. Men ja, du har rätt: tysken skriver ikväll att han fått besked från sina kontakter i Köpenhamn, att M faktiskt har gjort precis så förut. (Och den aktuella natten var det ju högsta möjliga fart som gällde.) Tysken skriver också, att körde M dieseln och strömgeneratorn på fullgas, så hade han mindre än 15 sekunder på sig att få upp luckan, om den fallit igen som han påstod. Jag undrar när vi ska få veta vad M själv har skrivit i de där 36 sidorna där han beskriver avgas-scenariot?!

Om det är värdelöst, vilket jag tror, kommer det inte nämnas alls.
Citera
2017-12-31, 01:53
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
.....
(Och den aktuella natten var det ju högsta möjliga fart som gällde.) ....

Var fick du det ifrån?
Citera
2017-12-31, 01:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Om det är värdelöst, vilket jag tror, kommer det inte nämnas alls.

VET man det? Om det inte är HELT omöjligt att det har gått till så, så kommer i alla fall försvaret att ta upp det.

Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Var fick du det ifrån?

Hans första tanke var förmodligen att fly. Tror du inte?
Citera
2017-12-31, 02:11
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Fly för vadå och för vem då?
Nej, han dök väl i undervattensläge och styckade KW bland annat.
Citera
2017-12-31, 02:34
Medlem
Citat:
VET man det? Om det inte är HELT omöjligt att det har gått till så, så kommer i alla fall försvaret att ta upp det.

Försvaret kommer inte att ta upp Madsens, av åklagaren motbevisade, teorier. Nej.

Nej, igen. Han tänkte åka hem till utgångsplatsen med ubåten, tuffa in i hamn. Hävda att släppt av Kim under gårdagen, tagit en normal tur, fått problem med ballasttanken ... inte hört några anrop för han hade varit under däck.

Han blev tagen med "fingrarna mitt i syltburken" ......... han hade bortsett från den mest naturliga egenskapen - att man saknar någon som inte kommer hem. Larmar.

Svårt för någon som inte har dessa känslor, att förutse, att det leder till stort spaningsuppdrag.

När han väl blev synlig, hade han inget annat alternativ än att sänka Nautilus och hoppas att allt blod försvann. Han tvingades till det.
Citera
2017-12-31, 02:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Fly för vadå och för vem då?
Nej, han dök väl i undervattensläge och styckade KW bland annat.

Ja, gissa..?

Ja, det är klart, men efter det. När man har gjort något sådant, och har likdelar att sänka, så vill man nog komma så långt bort som möjligt, så fort som möjligt, från det område där sökpådraget kommer att starta, tror du inte? (Kunde du inte låta bli nyårschampagnen?)
Senast redigerad av Merwinna 2017-12-31 kl. 02:37.
Citera
2017-12-31, 02:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Försvaret kommer inte att ta upp Madsens, av åklagaren motbevisade, teorier. Nej.

Nej, igen. Han tänkte åka hem till utgångsplatsen med ubåten, tuffa in i hamn. Hävda att släppt av Kim under gårdagen, tagit en normal tur, fått problem med ballasttanken ... inte hört några anrop för han hade varit under däck.

Han blev tagen med "fingrarna mitt i syltburken" ......... han hade bortsett från den mest naturliga egenskapen - att man saknar någon som inte kommer hem. Larmar.

Svårt för någon som inte har dessa känslor, att förutse, att det leder till stort spaningsuppdrag.

När han väl blev synlig, hade han inget annat alternativ än att sänka Nautilus och hoppas att allt blod försvann. Han tvingades till det.

Det förutsätter ju att de är motbevisade, och det har vi väl inte hört något om? Rättsläkarna skulle göra ytterligare undersökningar på kroppen efter att M kom med avgasscenariot, men jag har aldrig sett några resultat från det i tidningarna. Har du?

Han måste ha hört på radion att han var eftersökt redan vid 3-tiden på natten. Och då blev det panik.
Citera
2017-12-31, 02:43
Medlem
Citat:
Ja, gissa..?

Ja, det är klart, men efter det. När man har gjort något sådant, och har likdelar att sänka, så vill man nog komma så långt bort som möjligt, så fort som möjligt, från det område där sökpådraget kommer att starta, tror du inte? (Kunde du inte låta bli nyårschampagnen?)

Var PM ens medveten om ett sökpådrag?
Citera
2017-12-31, 02:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Var PM ens medveten om ett sökpådrag?

Han måste ju ha slagit på radion, när han dök upp. Han måste ha hört anropen fast han valde att inte svara.
Citera
2017-12-31, 03:30
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ja, gissa..?

Det är ingen gissningslek.

Visste han i förväg om sökpådraget?
Han flydde ju inte, han gömde sig under vattnet ett tag och sen när idioten trodde att han klarar sig genom att ljuga så kröp de fega kräket upp igen och drog till med en lögn och sedan ljög igen och igen och igen...

Vad jag dricker eller inte dricker har inte du med att göra, det är inte det tråden handlar om.
Senast redigerad av PantherE 2017-12-31 kl. 03:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in