2017-08-10, 18:43
Medlem
Det började med att jag bet av en bit av tanden som gick ner djupt så jag fick en akuttid. När jag kom dit så hittade han två små hål i tanden och borrade samt fyllde tanden.

Nu har det gått ett bra tag minst en till två månader är inte helt säker. Så fort jag tuggar på något hårt på den tanden så gör det ont. Riktigt jobbigt är det..

Jag aldrig haft en smärta i denna tand tidigare. Vad ska jag göra tycker ni?
Citera
2017-08-10, 19:02
Medlem
Kan tillägga att det var 3 månader sedan. Smärtan som uppkommer vid tuggande av tanden började alltså efter lagning och har hållt sig men kanske blivit lite bättre. Läste på kommentar på internet att det kan ta upp till 6 månader för att smärtan ska avstå efter en lagning i vissa fall.
Senast redigerad av Babyspenat 2017-08-10 kl. 19:07.
Citera
2017-08-10, 19:06
Medlem
MelPoomenes avatar
Bakterier kan ha växt till under lagningen. Hur som helst så borde du ringa till mottagningen och få en snabb uppföljning.
Citera
2017-08-10, 19:07
Medlem
Voelsens avatar
Så ska det inte vara. Ring tandläkaren och berätta.
Kan möjligen vara så lätt som att slipa ner lagningen lite, så den belastas mindre.
Citera
2017-08-10, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelPoomene
Bakterier kan ha växt till under lagningen. Hur som helst så borde du ringa till mottagningen och få en snabb uppföljning.

Jag ska på undersökning den 6e september så jag väntar tills dess. Ringde akuten där jag var och dem sa att jag kunde komma för en undersökning men har inte råd med två undersökningar så väntar tills den 6e.
Senast redigerad av Babyspenat 2017-08-10 kl. 19:12.
Citera
2017-08-10, 19:12
Medlem
Voelsens avatar
Lagningar har garanti. Du borde kunna få ett besök gratis.
(Det fick jag en gång när en lagning inte slutade göra ont)
Citera
2017-08-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voelsen
Lagningar har garanti. Du borde kunna få ett besök gratis.
(Det fick jag en gång när en lagning inte slutade göra ont)

Jag frågade henne i telefonen om jag var tvungen att betala och hon sade att jag måste betala (folktandvården)

Kanske är olika regler mot akut och icke akut. Eller så mena hon själva besöket och inte om det behövs fixa något. Får ta och ringa igen
Senast redigerad av Babyspenat 2017-08-10 kl. 19:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in