Hejsan! Jag har under dagen intagit 23mg ksalol och 10mg diazepam, dock inte allt på samma gång. Det första intaget var vid kl 17 och det senaste vid 20:30. Grejen är att jag känner mig inte speciellt påverkad alls! Tidigare har jag blivit totalt knockad av 5mg ksalol men nu känner jag mig endast lite flummig, ungefär som en tidig måndagsmorgon. Jag hittade en tråd på internet som sa att maxdosen för xanax/ksalol var runt 16mg per dag och en överskridning av den kunde vara dödlig.
Nu till min fråga. Med tanke på mängden jag intagit, är jag i fara eller är det lugnt? Jag är trött men har jobbat under dagen men försöker hålla mig vaken någon timme till.
Inte för att spåra ur tråden men shoppen jag köpt ifrån säljer Galenika och dessa kan ju vara lite si och så gällande styrka.
Vad säger flashback?
Senast redigerad av Silentmind 2017-08-09 kl. 21:34.
Hejsan! Jag har under dagen intagit 23mg ksalol och 10mg diazepam, dock inte allt på samma gång. Det första intaget var vid kl 17 och det senaste vid 20:30. Grejen är att jag känner mig inte speciellt påverkad alls! Tidigare har jag blivit totalt knockad av 5mg ksalol men nu känner jag mig endast lite flummig, ungefär som en tidig måndagsmorgon. Jag hittade en tråd på internet som sa att maxdosen för xanax/ksalol var runt 16mg per dag och en överskridning av den kunde vara dödlig.
Nu till min fråga. Med tanke på mängden jag intagit, är jag i fara eller är det lugnt? Jag är trött men har jobbat under dagen men försöker hålla mig vaken någon timme till.
Inte för att spåra ur tråden men shoppen jag köpt ifrån säljer Galenika och dessa kan ju vara lite si och så gällande styrka.
Vad säger flashback?
Varför har du slängt i dig så mycket? Självmordsbenägen? Hur mycket väger du och vilken tolerans har du? Bör inte vara någon fara dock men låter väldigt onödigt att slänga i sig den mängden. Drick ingen alkohol det vore inte bra.
Slängde i mig för att jag ville koppla av, brukar göra det ibland, 3mg ksalol brukar räcka men nu hände nästan inget så jag tog mer och mer. Jag har inga självmordstendenser. Väger 176 och har rätt bra tolerans mot benzo. Håller absolut med om att det här var onödigt.
Även om det nu inte är ett utlåtande från en läkare så hittade jag det här på internet:
You could take THOUSANDS of 2mg Xanax , and you wouldn't be sure to die...
You can't OD on Benzos alone.
On the other hand, Xanax is extremely lethal/deadly if it's combined with ALcohol, GHB/GBL/1,4 Butanediol, Barbituates, or any other downer.
Som sagt så har jag inga andra substanser i blodet än ksalol och stesolid. Och nu har det ju gått ett bra timmar och jag känner mig fortfarande skärpt, börjar misstänka att det är falska piller jag fått tag på.
Slängde i mig för att jag ville koppla av, brukar göra det ibland, 3mg ksalol brukar räcka men nu hände nästan inget så jag tog mer och mer. Jag har inga självmordstendenser. Väger 176 och har rätt bra tolerans mot benzo. Håller absolut med om att det här var onödigt.
Även om det nu inte är ett utlåtande från en läkare så hittade jag det här på internet:
You could take THOUSANDS of 2mg Xanax , and you wouldn't be sure to die...
You can't OD on Benzos alone.
On the other hand, Xanax is extremely lethal/deadly if it's combined with ALcohol, GHB/GBL/1,4 Butanediol, Barbituates, or any other downer.
Som sagt så har jag inga andra substanser i blodet än ksalol och stesolid. Och nu har det ju gått ett bra timmar och jag känner mig fortfarande skärpt, börjar misstänka att det är falska piller jag fått tag på.
Ja, du har garanterat blivit blåst. Du hade varit mycket fluddrigare om du tagit 23 mg. Det syns inte några stavfel eller liknande i din text. Blåst är vad du är
Även om nu tillfället skulle uppstå i framtiden, vart ligger maxintaget för bensodiazepiner innan det är tack och adjö?
Det är väldigt individuellt och beror på tolerans, vikt, ev. intag av andra droger/mediciner. Men visst, enbart benso då krävs det väldigt mycket för att coola. Finns en tråd i annat forum där har du LD50 på benso inklusive xanor.
Okej tack, jag rör inget annat än benso vid enstaka tillfällen men nog för att ha en liten tolerans uppbyggd . I vilket fall så lever jag nog för att se morgondagen, tack för snabba svar!
Väger ungefär 1/4 av din vikt och kunde trycka i mig 40mg - 80mg ksalol om dagen när jag missbrukade bens, klarade mig utmärkt men det var nog med nöd och näppe, har jag fått klart för mig nu i efterhand.
Det är nog ingen fara skulle jag tro!
Däremot kanske det är som du skriver att du blivit blåst, med tanke på att dom inte verkar fungera ens vid så hög dos
Jag lever, minns allt fån gårdagen och känner mig precis som vanligt. Man kan nog lugnt säga att jag tåled mina tabletter väl haha eller byggt upp en skyhög tolerans denna gång.
Jag är inte missbrukare, jag började ta benso igen förra veckan som en semesterpryl efter ett uppehåll på ca 4 månader så gårdagens tabletter borde ha knockat mig totalt.
Senast redigerad av Silentmind 2017-08-10 kl. 06:22.
Jag lever, minns allt fån gårdagen och känner mig precis som vanligt. Man kan nog lugnt säga att jag tåled mina tabletter väl haha eller byggt upp en skyhög tolerans denna gång.
Jag är inte missbrukare, jag började ta benso igen förra veckan som en semesterpryl efter ett uppehåll på ca 4 månader så gårdagens tabletter borde ha knockat mig totalt.
Tänk nu på att det finns riktigt kassa ksalol där ute, kan förstå varför du fick höja dosen. Skulle du tagit 23mg 0,5 xanax tabs så skulle du fortfarande sova nu :P
Ja, det skulle varit härligt att få ta på ett gäng äkta Xanax/xanor då Ksalol är såpass ojämna, Nåväl, tråd kan låsas, jag lever ännu än dag. Tack för tips!
Nu återuppväcker vi dom döda, jag har pangat tjack under natten och har tråkigt innan läggdags.
Ska leta upp källor till dom här påståendena men det är inte bara så att det är "kassa xanor"(eller ja i egentligen mening så är dom ju kassa) utan det är helt enkelt att 0.25mg och 1.0mg ser exakt likadana ut. Blev själv lite suspekt när jag drog i mig vad jag trodde var 3mg och i vanliga fall tvärdör jag på 2mg nu förra helgen fick jag inte i närheten av den effekten och när jag kollade runt var det detta svaret jag fick.
Tänkte mest om någon får för sig att söka detta gäller alltså ksalol endast, och inte xanor eller alprazolam(medicinen inte substansen).
Så förebyggande se till och få dom i blisterförpackning, och ska dubbelkolla faktan att dom verkligen ser exakt likadana ut. Men kan inte se någon annan förklaring själv.
/Kim