2017-08-08, 18:34
Medlem
Jag har fått klämringar av ulnarisnerven, vad jag har förstått så ska man hålla armen rak när man sover.
Har besökt 4-5 sportbutiker och 3 olika apotek, dom hade inget som verkade kunna hjälpa och frågade dom dessutom om det fanns någon annanstans men det visste dom inte. Även ringde jag till 1177 inte svar där heller.
Citera
2017-08-08, 18:39
Medlem
Memmajemmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outerik
Jag har fått klämringar av ulnarisnerven, vad jag har förstått så ska man hålla armen rak när man sover.
Har besökt 4-5 sportbutiker och 3 olika apotek, dom hade inget som verkade kunna hjälpa och frågade dom dessutom om det fanns någon annanstans men det visste dom inte. Även ringde jag till 1177 inte svar där heller.

Du kan fixa en tillfällig skena åt dig mha toapappersrulle. Klipp längs sidan och sen något mjukt över, typ en strumpa. Sen kan du trä den över handleden och vira runt bandage/gasbinda så det blir stabilt 👍🏻
Citera
2017-08-08, 18:40
Avslutad
ta damsugar röret eller nån träbit och tejpa eller linda med tyg
Citera
2017-08-08, 18:46
Medlem
Jag har tillverkat en tog bara en handduk och lindade med silvertejp, sen klippte jag bara upp den, sen varje natt så tar jag bara en annan sort tejp och lindar runt, blir stabilt som fan men har ingen lust att göra det i flera veckor till, så är inte rädd att lägga runt 1000 kr på den.
Citera
2017-08-08, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outerik
Jag har tillverkat en tog bara en handduk och lindade med silvertejp, sen klippte jag bara upp den, sen varje natt så tar jag bara en annan sort tejp och lindar runt, blir stabilt som fan men har ingen lust att göra det i flera veckor till, så är inte rädd att lägga runt 1000 kr på den.

En sjukgymnast kan kanske vara behjälplig med en skena?
Citera
2017-08-08, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loppiloppan
En sjukgymnast kan kanske vara behjälplig med en skena?
Kan den säkert vara men tycker det borde gå och få tag i en iallafall.
Citera
2017-08-08, 21:07
Medlem
tv-geeks avatar
Här kan du beställa en ortos som är skapad speciellt för det ändamål du beskriver 👍.

http://www.mediroyal.se/sv/product/armbage-ulnaris

Hoppas att du blir bättre snart!
Citera
2017-08-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tv-geek
Här kan du beställa en ortos som är skapad speciellt för det ändamål du beskriver 👍.

http://www.mediroyal.se/sv/product/armbage-ulnaris

Hoppas att du blir bättre snart!
Tack, verkar kunna funka.
Det är väl mer något som går mej på nerverna än något jag lider av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in