Flashback bygger pepparkakshus!
2017-08-08, 09:28
Medlem
nittontrettons avatar
Har sedan ett år tillbaka haft kraftig yrsel engång i veckan.. läkarbesök efter besök.. prov efter prov.. kom dem inte framtill något.
Men nu sista besöket såg dem att min ena trumhinna inte reagerade när man blåser ut och håller för näsan.

Att det blivit uppsvälld och vätska inne i örat /sliget eller vad det kallades.

Någon som har något tips på hur man ska få ut vätskan fort? Fick kortison som man tar som nässpray. Men har nu tömt behållaren och felet kvarstår... tänkte om någon vart med om samma?

Väldigt vanligt att dem som jobbar på flygplan drabbas av det. Passar mig högst olämpligt då jag är taxi chaufför och när yrseln kommer blir man helt borta..
Citera
2017-08-08, 09:34
Bannlyst
Du får helt enkelt gå tillbaks till farbror doktorn, börja med att rådgöra med sjukvårdsupplysningen.
Citera
2017-08-08, 09:39
Medlem
nittontrettons avatar
Fick receptet på kortisonen för ca 12 dagar sedan.. tänkte om det är för tidigt att gå till Doktorn. Tänkte om någon hade något tips
Citera
2017-08-08, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nittontretton
Fick receptet på kortisonen för ca 12 dagar sedan.. tänkte om det är för tidigt att gå till Doktorn. Tänkte om någon hade något tips

1177
Citera
2017-08-08, 11:25
Medlem
Jag har själv haft liknande besvär, och fick då diagnosen Menieré som beror på att trycket i örat blir för högt. Blev yr så att jag inte kunde röra på huvudet, och fick upp allt jag ätit under flera timmar. Jag är osäker på om det kan vara detta, men du kan ju googla och se om det stämmer. Har försökt att skicka en länk, men har en krånglande dator. Vad som då kunde hjälpa, men inte alltid, var åksjuketabletter.
Senast redigerad av sabrina56 2017-08-08 kl. 11:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in