2017-09-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
En asylsökande tävlar. Varför är jag inte förvånad.

Jag undrar mest varför en ryska vill bo i ett skithål som Sverige.
Citera
2017-09-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sachos_legs
Jag undrar mest varför en ryska vill bo i ett skithål som Sverige.

Finns många anledningar, den största är nog att hela hennes familj fått uppehållstillstånd...

Utöver det.
1: En ny Agnes?
2: Fel låt (har en del att ge dock)
3: Fel låt (härlig ton)
4: Nej nej nej
5: Sabbar en av de bästa låtarna de senaste åren... Total slakt, på ett negativt sätt! Sjunger bra, men sabbar låten!

Edit: Har inte sett resultatet nej, kl är nu 01:20

Edit2: Sett nu och ja, 1an var typ självklar... 5an var den bästa efter, men tror att 2an och 3an kunnat ta det med bättre låtar...
Sjukt besviken på 5an fortfarande... menar originalet live är fan underbart, trots problem med halsen!
https://www.youtube.com/watch?v=DDWKuo3gXMQ
Senast redigerad av chrisemil 2017-09-19 kl. 01:33.
Citera
2017-09-19, 03:34
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Folket röstade rätt!

Hur fungerar det rent sändningsmässigt? Känns som att delgivandet av slutresultatet i rutan kan ha varit inspelat.

Annars undrar man ju vad de gör under den timma som det är andra program.
Citera
2017-09-19, 03:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Finns många anledningar, den största är nog att hela hennes familj fått uppehållstillstånd...

Utöver det.
1: En ny Agnes?
2: Fel låt (har en del att ge dock)
3: Fel låt (härlig ton)
4: Nej nej nej
5: Sabbar en av de bästa låtarna de senaste åren... Total slakt, på ett negativt sätt! Sjunger bra, men sabbar låten!

Edit: Har inte sett resultatet nej, kl är nu 01:20

Edit2: Sett nu och ja, 1an var typ självklar... 5an var den bästa efter, men tror att 2an och 3an kunnat ta det med bättre låtar...
Sjukt besviken på 5an fortfarande... menar originalet live är fan underbart, trots problem med halsen!
https://www.youtube.com/watch?v=DDWKuo3gXMQ

Tycker också att Paulina misslyckades. Det verkade som att hennes självförtroende inte höll. Och härlig ton ja, ska någon bli ett wildcard här tror jag det är Daria. Lite synd om Lizette, om inget annat så för genren. Hon får börja göra omtolkningar i still med Ed Kueppers, så blir väl juryn nöjd

https://www.youtube.com/watch?v=cXUoByz6dug
Citera
2017-09-19, 05:05
Medlem
Citat:
Jag är fortfarande bitter över Mega. Vilken oerhört vacker man vi blev blåsta på.

https://www.instagram.com/mega.arsheed/

Är mega med på revanschen `Så vacker man ja och även musikaliskt
Citera
2017-09-19, 06:36
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Är ju ingen spänning alls om de visar på hemsidan vem som går vidare 1 timme före direktsändningen. Och att deltagarna inte skulle nås av det som om studion skulle vara Fort Knox är helt osannolikt. De måste fejka sina reaktioner?

Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Hur fungerar det rent sändningsmässigt? Känns som att delgivandet av slutresultatet i rutan kan ha varit inspelat.

Annars undrar man ju vad de gör under den timma som det är andra program.
Det var tydligen förinspelat. Slutresultatet hade visats på TV4-play en timme innan de visade det på tv-kanalen.
Att sjunga sist betyder då att man måste vara bäst för att hinna få några röster på 2-3 minuters ringande/sms, eller så är det riggat.
Citera
2017-09-19, 06:43
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det var tydligen förinspelat. Slutresultatet hade visats på TV4-play en timme innan de visade det på tv-kanalen.
Att sjunga sist betyder då att man måste vara bäst för att hinna få några röster på 2-3 minuters ringande/sms, eller så är det riggat.

En gissning är att man inte kan sätta igång förrän den sista har fått sitt omdöme av juryn, men vem vet.
Citera
2017-09-19, 08:31
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Tramsa inte. Mega är definitivt en kille. Sen om han är homosexuell eller inte är en annan diskussion.

Jag tramsar inte. Han ser ut som tjej tycker jag. Homosexuell skrev jag inget om. Men nu när du skriver om det. Ja, han är väldigt feminin även i kroppsspråket. Något är det som inte stämmer med grabben.
Citera
2017-09-19, 08:54
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio

Känns ju helt meningslöst, de 3-4 minuterna kan de lika gärna visa live på vanlig tv också.
Citera
2017-09-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Jag tramsar inte. Han ser ut som tjej tycker jag. Homosexuell skrev jag inget om. Men nu när du skriver om det. Ja, han är väldigt feminin även i kroppsspråket. Något är det som inte stämmer med grabben.

Bögradarn har gett utslag på betydligt fler än bara Mega denna idolsäsongen vill jag lova ...!!!!! Bara bögar å babianer i TV.. Å feministtjejer såklart.
Citera
2017-09-19, 16:33
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
En gissning är att man inte kan sätta igång förrän den sista har fått sitt omdöme av juryn, men vem vet.
Olivia hade sjungit klart 20.48 igår. För henne blev det reklam direkt efter låten så juryn gav då sitt omdöme 20.54 typ med tanke på 4:ans långa reklamavbrott. Så hon fick ju överlägset minst tid på sig att få röster till sig om TV4 gick ut med resultatet 21.00 på TV4-play.
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Känns ju helt meningslöst, de 3-4 minuterna kan de lika gärna visa live på vanlig tv också.
Helt meningslöst. Men det är ju TV4, tv-kanalen från helvetet.
Citera
2017-09-19, 16:46
Medlem
De som ska göra upp om en plats till fredagens kvalfinal genom revanschen är Victor Leksell, Magdalena Reise, Anna-Mi Svedjekrans och Emelie Battah.

http://www.tv4.se/idol/artiklar/de-gick-vidare-i-revanschen-i-idol-2017-59bfecb5cf4a37bdb400db8a

Hoppas på Emelie. Hon är ju minst lika bra som många av dem som gick vidare till kvalveckan. Förövrigt tycker jag att den här säsongen verkar bli den sämsta någonsin rent sångmässigt med något enstaka undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in