2017-08-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Klart att de inte vill, för då måste de ju arbeta.

Polisen har signalementet, men de går inte ut och säger att de har det eller säger vad det är så här tätt inpå. Om ingen förare eller något annat vittne träder fram och man inte får tag på GM kan det vara aktuellt med att göra signalementet offentligt. Men det kan komma att ta ett tag beroende på hur utredningen går. Håll koll på polisens facebook eller på deras hemsida, det är där de släpper signalement först, sen är det tidningarna som väljer om de ska skriva ut signalement eller inte.
De arbetar på detta, det kan jag lova!
Citera
2017-08-07, 16:07
Medlem
Sheen999s avatar
Borde vara straffbart att inte ingripa på något sett under grova brott. Möjligt att ingen såg något men med tanke på hur civilkuraget är i det här landet skulle väl ingen bli förvånad.

Edit. Överfallet borde ha skett här? https://www.google.dk/maps/@56.03834...7i13312!8i6656

Eller på andra sidan vägen, om det skedde på andra sidan är det mycket märkligt att ingen gjorde något.

Edit 2. Var visst precis på andra sidan.. https://www.google.dk/maps/@56.03821...7i13312!8i6656
Senast redigerad av Sheen999 2017-08-07 kl. 16:24.
Citera
2017-08-07, 16:15
Medlem
Grottgretas avatar
Ensamma bilförare skall alltså med fara för sitt eget liv ge sig på tre överkåta babbar (för jag antar det är babbar det handlar om) mitt i natten? Det hela blir ju väldigt knepigt detta. Man tycker ju, om de sett något vill säga, att de kunnat ringa polisen i varje fall.. Tragisk utveckling i vårt en gång så fina land.
Citera
2017-08-07, 16:23
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottgreta
Ensamma bilförare skall alltså med fara för sitt eget liv ge sig på tre överkåta babbar (för jag antar det är babbar det handlar om) mitt i natten? Det hela blir ju väldigt knepigt detta. Man tycker ju, om de sett något vill säga, att de kunnat ringa polisen i varje fall.. Tragisk utveckling i vårt en gång så fina land.
För det första handlade det bara om 1 Gm. För det andra kan man åtminstone tuta och skrämma bort honom. För det tredje är man en sån jävla mes har man ingen rätt att klaga.
Senast redigerad av Sheen999 2017-08-07 kl. 16:29.
Citera
2017-08-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Borde vara straffbart att inte ingripa på något sett under grova brott. Möjligt att ingen såg något men med tanke på hur civilkuraget är i det här landet skulle väl ingen bli förvånad.

Edit. Överfallet borde ha skett här? https://www.google.dk/maps/@56.03834...7i13312!8i6656

Eller på andra sidan vägen, om det skedde på andra sidan är det mycket märkligt att ingen gjorde något.

Edit 2. Var visst precis på andra sidan.. https://www.google.dk/maps/@56.03821...7i13312!8i6656

Men frågan är hur många bilar som körde förbi. Med tanke på vilken dag, tidpunkt och plats så tror jag inte att det var många bilar.
Sen var det rätt mörkt och det hade ju kunnat ske precis bakom/omkring det där elskåpet eller vad det nu är som står mitt i gräsplätten.
Sen har man nog rätt bra koll på just vägen när man kör just där om i fall att det skulle komma någon springandes över gatan.

//Siegestor
Citera
2017-08-07, 18:52
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Men frågan är hur många bilar som körde förbi. Med tanke på vilken dag, tidpunkt och plats så tror jag inte att det var många bilar.
Sen var det rätt mörkt och det hade ju kunnat ske precis bakom/omkring det där elskåpet eller vad det nu är som står mitt i gräsplätten.
Sen har man nog rätt bra koll på just vägen när man kör just där om i fall att det skulle komma någon springandes över gatan.

//Siegestor
Ja det är möjligt att ingen såg något, men hur många skulle bli förvånade om nån svenne såg det men pissade på sig och trampade på gaspedalen istället? Det är ju liksom det som är anledningen till att många blattar är så kaxiga och våldtar/tafsar öppet, en klar majoritet vågar inte göra ett skit i såna här situationer.

Till exempel i Nässjö för nått år sen när en 13-åring blev omringad av en flock orcher mitt på stationen, flera vuxna vittnen men ingen gjorde ett skit.
Citera
2017-08-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Ja det är möjligt att ingen såg något, men hur många skulle bli förvånade om nån svenne såg det men pissade på sig och trampade på gaspedalen istället? Det är ju liksom det som är anledningen till att många blattar är så kaxiga och våldtar/tafsar öppet, en klar majoritet vågar inte göra ett skit i såna här situationer.

Till exempel i Nässjö för nått år sen när en 13-åring blev omringad av en flock orcher mitt på stationen, flera vuxna vittnen men ingen gjorde ett skit.
"Fegheten" beror främst på att om jag som etnisk svensk petar på en menasnubbe, så döms jag hårt.
Kommer dä säkert att dömmas som ett rasistiskt dåd mot invandrare. Tyvärr, så har PK eliten ställt till det så !
Citera
2017-08-07, 20:17
Medlem
Rengens avatar
Området däromkring är en Bermudatriangel. Mord, rån, bilbränder. Svarta scooters utan lyse i 80 km/h standardmässigt med 2 st svartklädda yngel med huvor. Såg häromdagen ett ekipage vars passagerare höll ett stadigt tag om ett baseballrack. Förmodligen på väg för att banka ner någon som kränkt hans heder. Jag skiter i detta eftersom utvecklingen har blivit ostoppbar.
Som boende ett par km därifrån i villa (där det är oerhört lugnt, än, och perfekt bo centralt) är mitt största problem istället hur lång tid det tar innan de utökar sina revir till att inkludera mig.
Citera
2017-08-07, 20:25
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Var alla för fulla som körde förbi för att bry sig??
Kanske var det förare som bedömde att sannolikheten för att våldtäktsoffret röstat för en sådan tråkig utveckling är 87%? Då vill man ju inte störa i kulturutbytet.
Citera
2017-08-07, 21:14
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
"Fegheten" beror främst på att om jag som etnisk svensk petar på en menasnubbe, så döms jag hårt.
Kommer dä säkert att dömmas som ett rasistiskt dåd mot invandrare. Tyvärr, så har PK eliten ställt till det så !
Vem bryr sig, man måste offra sitt ego för något större för att få igenom riktiga förändringar här i världen. Man kan vända och vrida på det hur mycket man vill, det är den fegheten som har satt oss och håller kvar oss i denna situation.

Men det är väl för obekvämt, de flesta människor vill bara leva sina liv och inte gå utanför sin komfortzon. Därför får vi vänta ett bra tag innan en förändring sker, OM den sker.
Senast redigerad av Sheen999 2017-08-07 kl. 21:18.
Citera
2017-08-07, 22:11
Medlem
RadioDDR1s avatar
Hon glömde burkan och betalade ett högt pris för det. Sannolikt en 87-procentare ute på vift mitt i natten.
Citera
2017-08-07, 22:26
Medlem
Xpander-s avatar
Hur ska vanligt folk veta när en svensk kvinna vill och när hon inte vill knulla med afrikaner?
Det är ju inte direkt ovanligt med samtycke om jag förstått rätt.
Känns som att de får reda ut den här soppan själva.
Skyll inte på bilister..
om någon tutan hade han säkert blivit anklagad för att va rasist.

Majoriteten av kvinnorna vill ju att vi ska vara världens socialkontor, oavsett vad det är för patrask.. och svenska män ska faan arbeta, betala skatt och hålla käft.. nu kommer konsekvensen av årtionden av idioti. (rättare sagt, nu har det blivit övertydligt och svårt att mörka)

Grattis
Senast redigerad av Xpander- 2017-08-07 kl. 22:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in