2006-01-08, 16:35
Medlem
illums avatar
Jag vet inte hur era favoritforum är fördelade men för mig ligger de som regel ett eller två forum per kategori, alltså bara Vapen & militär i Hobby & fritid, Flashback i Övrigt, Medier & journalistik i Media och några till vilket gör att alternativen för att dölja eller visa kategorier inte hjälper mig så mycket. Prenumeration av ämne gäller ju bara enskilda ämnen också, inte hela forum.

Jag undrar om det går att implementera någon sorts favoritkategori, liknande prenumeration av ämne. Jag efterfrågar en kategori längst upp, Favoriter, där jag själv kan sortera in de forum jag är intresserad av. Det borde vara frivilligt självklart och styras antingen via cookies som idag eller via inställningar i kontrollpanelen.

Det här skulle kanske till och med kunna hjälpa att minska bandbredd från forumet? Speciellt om man först kommer till Favoriter och en länk till Resten av FB? I mina exempel antar vi att användaren har valt några forum ur Data, IT & Internet som favoriter. Kolla bilderna så förstår ni hur jag menar...

Förslag 1
Förslag 2
Citera
2006-01-08, 16:48
Bannlyst
Jag kör "Forum med prenumeration"
Fungerar utmärkt.
Forumverktyg - Prenumerera på detta furum

Annars väldigt fint photoshoparbete
Citera
2006-01-08, 19:46
Medlem
ojns avatar
Jag gillar förslaget.

De forum jag besöker, besöker jag dagligen. Övriga inte alls. Så det vore trevligt att kunna filtrera bort de ointressanta.
Citera
2006-01-08, 19:55
Medlem
illums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jag kör "Forum med prenumeration"
Fungerar utmärkt.
Forumverktyg - Prenumerera på detta furum

Annars väldigt fint photoshoparbete
Hm, jag hade inte provat det där tidigare. Det blir ju något liknande det jag tänkt fast lite krångligare. Enda sättet att se sina prenumererade forum är i kontrollpanelen eller gör jag fel?

Jag misstänker att om alla skulle göra det här så skulle det börja belasta servern med rätt mycket e-mail bara av den enkla anledningen att det kommer upp som default för mig när jag ska prenumerera fastän man säkerligen inte vill ha mail varje gång någon postar i forumet. O_O
Citera
2006-01-08, 22:43
Medlem
enverhoxha99s avatar
Hmmmmm konstruktivt förslag med hög potential, tycker jag. Undrar om det finns någon mod för vBulle som kan göra det? Jag skulle helt klart använda den funktionen
Citera
2006-01-10, 19:00
Medlem
Asterixs avatar
Jag skulle uppskatta en sån här lösning väldigt mycket. Särskilt nu när både Webbutveckling & grafisk formgivning och Länktips blivit underforum. Att använda prenumerationsfunktionen tilltalar mig inte alls eftersom det blir för smalt.
Citera
2006-01-10, 21:04
Medlem
lifers avatar
Skitbra förslag! Då slipper man scrolla fem mil varje gång man är här.
Citera
2006-01-10, 21:16
Medlem
TTKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illum
Hm, jag hade inte provat det där tidigare. Det blir ju något liknande det jag tänkt fast lite krångligare. Enda sättet att se sina prenumererade forum är i kontrollpanelen eller gör jag fel?

Jag misstänker att om alla skulle göra det här så skulle det börja belasta servern med rätt mycket e-mail bara av den enkla anledningen att det kommer upp som default för mig när jag ska prenumerera fastän man säkerligen inte vill ha mail varje gång någon postar i forumet. O_O

Jag använder också favoriterna och jag tycker att det inte är något problem. Jag klickar automatiskt på "User CP"-länken iställer för "Flashback Forum"-länken strax ovanför. Hur smidigt som helst.

Och när jag lägger till forum så har jag ingen e-mail som default. Har säkert att göra med enskilda inställningarna.

Dessutom så kan man ju rigga en "nya inlägg" funktion som bara visar nya inlägg från vissa forum, det borde nog också vara behändigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in