Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Jag måste säga att jag inte förstår ditt slagord "Inga hazarer på våra gator". Jag kan förstå dina åsikter i asylpolitiken i allmänhet, även om jag inte delar alla av dem. Jag bor inte i söder så jag har inte sett demonstrationen men jag kan till och med förstå att du känner dig rädd. Men menar du att ingen hazar någonsin får gå på våra gator? Oavsett om hazaren som går på våra gator är turist, ambassadanställd, gäststuderande eller arbetstagare. Eller om hazaren är född som svensk medborgare, av föräldrar som fått PUT och svenskt medborgarskap för flera decennier sedan? Om du inte vill se några andra än etniska svenskar på dina gator i söder varför går du inte ut och ropar det i stället? Typ "Inga utlänningar på våra gator". I all välmening.
Men nantale, rädd är jag inte för vare sej hazarer eller andra illegaler. Än så länge.
Varför valet blev "inga hazarer" var naturligtvis för att jag använde motdemonstranternas slagord.
Det är ju de sittande hazarerna tråden handlar om. Och de klädintresserade gossarna var just hazarer.
Det är de som är ILLEGALA som inte ska gå på mina gator. Och ingen annans heller. Dom ska hem!
Varför skulle jag ropa "inga utlänningar på våra gator" för? Då blev jag ju av med både kirurgen som opererade mej (ryska) och min husläkare (chilenare)
För att inte tala om min tobakshandlare (kurd).
Det måste dock vara nån måtta på invällandet. Hucklen, även om de är här legalt vill jag inte ha på mina gator.
1% med utländsk bakgrund kanske räcker?
Möjligtvis lite fler programmerare tills vi har utbildat tillräckligt många.
Men då saknas ju bostäder till dem.