2017-08-15, 09:00
Medlem
PingPongZongs avatar
Dom verkar ha problem med maten nu. Frukosten räcker inte. Är ju för få som stödjer det här så folk kommer få slut på sina personliga pengar. Strejkarna kan väl fan inte få statlig/kommunalt bidrag NU.

Måste ju vara dyrt föda så mkt folk.

Blir hungerstrejk nu? Del två inleds. Då drar väl dom flesta.
Citera
2017-08-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Haha ja, visst, det är därför de bäst betalda samt akademiker bor där. Medan din skithåla är fylld av skithus och skitlägenheter som bebos av folk som längtar till städer som Stockholm

-

En fin historia om en grupp svenskafghanska killar som tagit sig till Medis ända från Karlstad till fots! https://www.facebook.com/aliajha.zardadi/videos/487357384958497/?hc_ref=ARTY09oSgCdxkxlAfLaBvtWuVPl5QbWGtgOwumrIdv p9Ww-cxSAqaXu-ZzBpyu7nlo4&fref=gs&hc_location=group_member_profi le
Återigen lyser din inkompetens och brist på allmänbildning genom. De med högst inkomst som bor i sthlm:s är bosatta i Danderyd, Täby, Djursholm, Lidingö och sen får vi inte förglömma det vackra och snobbiga Östermalm. Att det bor mycket akademiker på Södermalm betyder inte per automatik att man har hög lön. En sopgubbe i sthlm har högre inkomst än många akademiker.
Den där historien är en fantasihistoria, varför gå när man kan åka allmänna färdmedel eller bil?
Citera
2017-08-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frobozz
Jag går förbi Medis dagligen. Det har funnits en, två batiktanter, nån emotjej och en och annan gubbe, med andra ord ett ytterst fåtal. De lär inte heller vara södermalmsbor. Vad man kan se är stödet helt obefintligt från södermalmsbor.

Jag skojade naturligtvis litet, men jag tänkte i första hand på klimatet i Stockholmsmedia. sådant som anses "inne" eller "ja preciiis" i den stgckholmska offentligheten. Den dogmatiska synen på feminism, "normbrott", "rasifiering", hipp konceptkonst, syrefattiga och självtillräckliga litterära och politiska "ikoner", såpbubbleaktigt okrtiska hype-reportage osv. Stockholm har blivit alldeles för dominerande i svensk offentlighet på senare år, för självtillräckligt, och det är allt annat än bra för Sverige.

Vi behöver verkligen fler och andra röster, sådana som *inte* kommer från den stockholmska medle- och överklassen - eller har kuperats och tämjts av de senares mediala nätverk.
Citera
2017-08-15, 09:16
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Information
Vi vill visa vårt missnöje främst till politikerna men också rättsväsendet att dom överhuvudtaget tillåter denna form av ockupation på en allmän plats genom att ha en tyst manifestation nu på lördag klockan 13. Ta med en svensk flagga!

Bra initiativ! Tyvärr kommer dom att stämplas som nazister och ultrarasister av media.
Citera
2017-08-15, 09:22
Medlem
Sillen.frunkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Bra initiativ! Tyvärr kommer dom att stämplas som nazister och ultrarasister av media.
ja tyvärr, det har ju blivit fult att vara svensk...
Citera
2017-08-15, 09:23
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Dom verkar ha problem med maten nu. Frukosten räcker inte. Är ju för få som stödjer det här så folk kommer få slut på sina personliga pengar. Strejkarna kan väl fan inte få statlig/kommunalt bidrag NU.

Måste ju vara dyrt föda så mkt folk.

Blir hungerstrejk nu? Del två inleds. Då drar väl dom flesta.
Var framgår det att det skulle vara slut på mat? Under gårdagen sade de sig förbereda middag för hundratals (vilket kombinerades med en bild där det fåtal kvinnor som strejkar arbetade med att serva pojkbarnen genom att lägga upp mat).
Citera
2017-08-15, 09:32
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Då får det bli så. Att avhålla sej från att reagera mot vansinnet är värre.
Ska vi sitta tysta och låta detta ske? Hela vårt land hinner bli ockuperat utan att vi protesterar.
Det svåra blir att hinna sprida infon.
Det är även folk från andra landsändar som anmält intresse.
Citera
2017-08-15, 09:37
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Då får det bli så. Att avhålla sej från att reagera mot vansinnet är värre.
Ska vi sitta tysta och låta detta ske? Hela vårt land hinner bli ockuperat utan att vi protesterar.
Det svåra blir att hinna sprida infon.
Det är även folk från andra landsändar som anmält intresse.

Woah woah, lugna ner dig. Jag är inte fienden här. Jag säger inte att man ska avhålla sig. Jag beklagar mig att dessa människor som vågar stå upp emot galenskaperna blir svartmålade. Vilket är realiteten i dagens Absurdistan.
Citera
2017-08-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Var framgår det att det skulle vara slut på mat? Under gårdagen sade de sig förbereda middag för hundratals (vilket kombinerades med en bild där det fåtal kvinnor som strejkar arbetade med att serva pojkbarnen genom att lägga upp mat).

Frågan är hur länge det går att hålla uppe detta bara med gästande batiktanters hjälp? Som PingPong skrev nyss, det är mitt i månaden och ganska säkert ebb i kassan för dessa hazarbröder, de kan knappast räkna på några ytterligare bidrag för att de sitter och leker demonstranter på Medis.

Och de gästande batikdamerna är mer intresserade av att ha sex med killarna på något hotell, utan insyn. Att betala för mat till hundratals pers, mat som helst ska kunna tillagas utomhus - det lär de inte vara intresserade av. De ser det som at skattebetalarna, svenska folket, borde betala sådant.
Citera
2017-08-15, 09:56
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Woah woah, lugna ner dig. Jag är inte fienden här. Jag säger inte att man ska avhålla sig. Jag beklagar mig att dessa människor som vågar stå upp emot galenskaperna blir svartmålade. Vilket är realiteten i dagens Absurdistan.

Jag gick väl inte till angrepp mot dej?
Citera
2017-08-15, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Frågan är hur länge det går att hålla uppe detta bara med gästande batiktanters hjälp? Som PingPong skrev nyss, det är mitt i månaden och ganska säkert ebb i kassan för dessa hazarbröder, de kan knappast räkna på några ytterligare bidrag för att de sitter och leker demonstranter på Medis.

Och de gästande batikdamerna är mer intresserade av att ha sex med killarna på något hotell, utan insyn. Att betala för mat till hundratals pers, mat som helst ska kunna tillagas utomhus - det lär de inte vara intresserade av. De ser det som at skattebetalarna, svenska folket, borde betala sådant.

Hur kan de ha skralt i kassan, när alla säger att de får så jäkla mycket pengar?
Något går inte ihop här.
Citera
2017-08-15, 10:14
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X

Du har säkert rätt i att det kommer att bli ett problem framöver. Så också saniteten och de förhållanden en traditionell svensk höst erbjuder.

Dessutom måste de som har uppehållstillstånd på bas av att de går i gymnasiet se till att ta sig till dit på dagarna - annars riskerar de att förlora sitt uppehållstillstånd.

Således finns incitamenten att trappa upp den här aktionen - någon nämnde hungerstrejk, det skulle väl inte förvåna mig helt och fullt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in