2017-08-06, 21:55
Medlem
Gazons avatar
Har en Iphone och en Mac- dator sen länge. Vet inte om jag råkat göra något men det dyker upp en safari ruta längst ner till vänster och höger om safari appen så finns det en TV- ruta . Hur får jag bort det?
Citera
2017-08-06, 22:15
Medlem
Rassas avatar
Lite bättre förklarat, tack? Dyker upp på Macen eller telefonen? Om jag får gissa så antar jag att det är Continuity (Synkad på svenska) som menas. Du kan alltså börja surfa eller skriva ett mail eller en anteckning på datorn eller telefonen och sedan fortsätta på den andra enheten. Testa att tex surfa in på Flashback på telefonen, börja skriva i en tråd och sedan klicka på Safari-ikonen med "TV-rutan" på datorn och se vad som händer. Läs mer om Synkad här:

https://support.apple.com/sv-se/HT204681
Citera
2017-08-06, 23:07
Medlem
Gazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Lite bättre förklarat, tack? Dyker upp på Macen eller telefonen? Om jag får gissa så antar jag att det är Continuity (Synkad på svenska) som menas. Du kan alltså börja surfa eller skriva ett mail eller en anteckning på datorn eller telefonen och sedan fortsätta på den andra enheten. Testa att tex surfa in på Flashback på telefonen, börja skriva i en tråd och sedan klicka på Safari-ikonen med "TV-rutan" på datorn och se vad som händer. Läs mer om Synkad här:

https://support.apple.com/sv-se/HT204681

Vad är det du vill ha en bättre förklaring på? Förstår du inte vad jag menar? På telefon kan den inte dyka upp, så bättre än så vet du inte!
Citera
2017-08-06, 23:22
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gazon
Vad är det du vill ha en bättre förklaring på? Förstår du inte vad jag menar? På telefon kan den inte dyka upp, så bättre än så vet du inte!

Hur fan ska jag kunna veta om "Safari-rutan" dyker upp på telefonen eller datorn? Det är ju därför jag frågar. Varför skriver du inte på vilken enhet den dyker upp? Har du ens läst mitt svar ordentligt? Testat tipsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in