2017-08-06, 01:32
Medlem
rovmuns avatar
Jag håller på och kollar på AI. Har sett flera som låtit datorn genera saker från inlärda saker med AI.
Manus till film
Konstruktion av drönare
Musikstycke
Kaross
osv osv....

Vad finns det för typ av mjukvaror som är bra till detta?
Eller är det så att man måste koda allt från början själv?
Citera
2017-08-06, 01:58
Medlem
4yoonlys avatar
Finns ingen riktigt mjukvara idag som är "one fix all" typ dock... Neural networks skall vara en liten start i alla fall i basic nivå...

Men ex. Sergey Brin som var med och skapade Google hade ju ingen egentlig önskan att enbart göra en bra sökmotor utan samla information (ifrån människor) för att arbeta emot hans huvudsakliga idé.. AI.

Jag tror om någon/några är nära så är det Google.
Så för input är ju mänskliga "inputs" det bästa tror jag, dvs internet i princip idag...
Citera
2017-08-06, 03:32
Medlem
Ansar-al-Bundys avatar
Jag lade upp en tråd om AI nyligen https://www.flashback.org/t2858685, där finns en del info.
Citera
2017-08-09, 08:21
Medlem
Microsoft Azure har en del APIer för sånt.
Citera
2017-09-04, 23:10
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Finns ingen riktigt mjukvara idag som är "one fix all" typ dock... Neural networks skall vara en liten start i alla fall i basic nivå...

Men ex. Sergey Brin som var med och skapade Google hade ju ingen egentlig önskan att enbart göra en bra sökmotor utan samla information (ifrån människor) för att arbeta emot hans huvudsakliga idé.. AI.

Jag tror om någon/några är nära så är det Google.
Så för input är ju mänskliga "inputs" det bästa tror jag, dvs internet i princip idag...

Menade inte att det fanns on lösning men tänkte mest på var jag ska starta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in