Flashback bygger pepparkakshus!
2017-10-13, 01:38
Medlem
€rics avatar
Intressant att se vem som ska leda SSK imorgon om falk är borta? De har ju ingen annan utbildad tränare i staben? Waltin gör comeback?

edit: Såg att deras nya andre tränare haft A-lag i Danmark förut så troligtvis blir det ju han.
Citera
2017-10-13, 14:06
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Intressant att se vem som ska leda SSK imorgon om falk är borta? De har ju ingen annan utbildad tränare i staben? Waltin gör comeback?

edit: Såg att deras nya andre tränare haft A-lag i Danmark förut så troligtvis blir det ju han.
Grossmann står i båset

https://www.instagram.com/p/BaL-ZiJHGcz/?taken-by=hockeyallsvenskan_official
Citera
2017-10-13, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Grossmann står i båset

https://www.instagram.com/p/BaL-ZiJHGcz/?taken-by=hockeyallsvenskan_official

Har inte sett Tälje något i år, men är Grossmann så nedgådd att han gör mer nytta i båset än på planen alltså?
Citera
2017-10-13, 18:34
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare
Har inte sett Tälje något i år, men är Grossmann så nedgådd att han gör mer nytta i båset än på planen alltså?

Han spelade inte mot Modo heller, säkert skadad. SSK hade ett helt gäng borta vilket man också märkte. Såg lite kul ut i slutet när Modo fick en utvisning och försökte ställa upp ett PP-spel med en man mindre.

Men Modo spelar för bekvämt just nu! Jag förstår varför SSK ligger sist men man krigade i alla fall till sig en seger. Och Sörensen släppte inte så många returer.
Citera
2017-10-13, 21:18
Medlem
von_Ss avatar
Hej då Åkerblom.
Citera
2017-10-13, 21:22
Medlem
vegeges avatar
Kändes som att Modo kontrollerade VH stora delar, intetsägande tredje men VH har ett riktigt äckligt PP. Hanses ingripande vid 2-2 orkar jag inte ens snacka om. Tabellen tajtar till bortsett från TIK som ser ut att skaffa sig ett litet försprång.

Leksand i fritt fall? Bara Wennerholm som kommer se dom som helt uträknade gissar jag. Ge inte den mannen några klick, om han nu skulle få för sig nått.
Senast redigerad av vegege 2017-10-13 kl. 21:59.
Citera
2017-10-13, 21:28
Medlem
Gefreiters avatar
Löven vinner i OT. Lite surt att man ska dela på poängen i allsvenskan men en vinst i alla fall.

Snyggt avslut av Ottosson!
Citera
2017-10-13, 21:43
Medlem
6ers avatar
Nu börjar man känna igen modo igen..
Senast redigerad av 6er 2017-10-13 kl. 21:53.
Citera
2017-10-13, 21:46
Medlem
Gyllentands avatar
Smått frustrerande när Modo viker ner sig i tredje perioden. Var ju en rätt bra bortamatch fram till dess, men nej, då ska man tydligen skänka bort alla poäng...

Nåväl, vi gör bort våra skitmatcher nu i början av säsongen. Gott så. Räkna med Modo i toppen framåt våren.
Citera
2017-10-13, 21:59
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Hej då Åkerblom.

Ja nu räcker det. Sparka Åkerblom!
Citera
2017-10-13, 23:30
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Jag skrev innan MoDo-matchen att jag skulle stamma av lycka om SSK fick med sig en pinne, det blev tre! Glad som Hästmannen när han hittade en karbinhake i gräset (om någon minns den dokumentären) blev jag, och stammade gjorde jag "Ti-ti-titta du, ti-titta du, kan du tänka dig va bra? Nu far vi hem glådd i hågen". Segern var tursam, javisst, det var inte den bästa insatsen för året rent spelmässigt, men kämpainsatsen var fantastisk och på så sätt förtjänade Södertälje ändå sina poäng. MoDo var som Vegege skrev tidigare för bekväma och den enda som var beredd att ta en kula för laget där var Pierre Schilken. Vilket resurs MoDo har i honom ändå. Grym!

Ikväll mot Oskarshamn blev det två pinnar till. Ujujuj. Även denna gång var det mer kamp än skönspel som gav poängen mot ett spelmässigt bättre lag. Det finns mycket kvar att jobba på men nu blåser det i alla fall positiva vindar igen. Vindar som gör mig lycklig så lycklig. På söndag blir det hoppsasteg hela vägen till Norrköping.

EDIT: Det var den här Hästmannen jag menade. Genuin lycka.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det går ju alltid att fråga sig vad som är så unikt med olika lags supportrar sätt att hålla på sitt lag. Naturligtvis kommer aldrig SSK-supportrarna hålla på Leksand, men jag förstår inte problemet med att göra liknelsen att hålla på ett lag i vått och torrt. Vad är felet med att hålla på SSK som Leksands supportrar gör när det gäller Leksand?
Visst jag förstår vad hon menar och blir själv inte särskilt upprörd över det. Men det var jävligt klantigt sagt. Det finns lägen när man bör låta bli att be sin fru vara kåt, glad och tacksam. Vid dessa tillfällen är det inte heller till minsta hjälp att använda argumentet att grannfrun alltid är kåt, glad och tacksam. Det gäller att lära sig läsa av när dessa tillfällen är och väga sina ord på guldvåg då, hur man än tycker att det egentligen borde vara.
Senast redigerad av Dygdepladdrare 2017-10-13 kl. 23:34.
Citera
2017-10-14, 00:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Visst jag förstår vad hon menar och blir själv inte särskilt upprörd över det. Men det var jävligt klantigt sagt. Det finns lägen när man bör låta bli att be sin fru vara kåt, glad och tacksam. Vid dessa tillfällen är det inte heller till minsta hjälp att använda argumentet att grannfrun alltid är kåt, glad och tacksam. Det gäller att lära sig läsa av när dessa tillfällen är och väga sina ord på guldvåg då, hur man än tycker att det egentligen borde vara.

Du menar: tala inte med dåren om stenen, så vitt du inte vill ha den i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in