• 2
  • 3
2017-08-10, 12:16
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Tack för tipset, men jag förstår inte hur man kan få ränta hos ett spelbolag. Dessutom är pengarna del av ett arv, där det finns testamente om att kapital och ränta ska vara enskild egendom. Problemet är att jag inte ha vågat flytta pengarna från det ursprungliga kontot, med risk för att de då ska bli giftorättsgods.

Det går inte. Jag mejlade både Svenska spel och ATG om att få öppna konton där jag ville lägga en större summa som engångsinsats utan att spela för dem. Syftet var att få bort pengarna från Skatteverkets insyn.

Jag fick samma svar från båda, att det är förbjudet att använda deras konton som sparkonton och inte spela för pengarna som då skulle raderas.
Om skattemyndigheten frågar så är det deras skyldighet att berätta hur mycket pengar som finns på kontona. Om kontona syns hos skatteverket när dom går in på personnumret, det tror jag dom gör.
Citera
2017-08-10, 13:48
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Det går inte. Jag mejlade både Svenska spel och ATG om att få öppna konton där jag ville lägga en större summa som engångsinsats utan att spela för dem. Syftet var att få bort pengarna från Skatteverkets insyn.

Jag fick samma svar från båda, att det är förbjudet att använda deras konton som sparkonton och inte spela för pengarna som då skulle raderas.
Om skattemyndigheten frågar så är det deras skyldighet att berätta hur mycket pengar som finns på kontona. Om kontona syns hos skatteverket när dom går in på personnumret, det tror jag dom gör.
Låter rimligt!

Det där är inget för mig i alla fall, då jag inte vill undanhålla pengar från min fru. Bara säkerställa att mina pengar, som är enskild egendom, inte blir giftorättsgods.
Citera
2017-08-12, 09:15
Medlem
Om du har en miljon på banken har du råd att prata med en jurist eller advokat. Gör det, så får du svart på vitt vad du kan göra med pengarna och inte.
Citera
2017-08-12, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Tack för tipset, men jag förstår inte hur man kan få ränta hos ett spelbolag. Dessutom är pengarna del av ett arv, där det finns testamente om att kapital och ränta ska vara enskild egendom. Problemet är att jag inte ha vågat flytta pengarna från det ursprungliga kontot, med risk för att de då ska bli giftorättsgods.

Du får inte ränta.. det han menade var att du skulle göra en valutaspekulation, en total chansning alltså. Inte riskfritt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in