2017-08-04, 21:38
Medlem
cybergrodans avatar
När jag var i Vietnam käkade jag väldigt mycket vårrullar, och speciellt på ett ställe var de extremt goda. Nu har tänkt försökt mig på att laga dessa själv, och vill hitta ett bra recept. Som jag förstår så gör vietnameserna vårrullar med rispapper, men det känns inte som att det stämmer med bilden här nedan.
https://media-cdn.tripadvisor.com/me...h-standard.jpg

Vad kan det vara? Är det glasnudlar tro? Är det isåfall enbart nudlar, eller är det rispapper också?
Citera
2017-08-04, 23:28
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
När jag var i Vietnam käkade jag väldigt mycket vårrullar, och speciellt på ett ställe var de extremt goda. Nu har tänkt försökt mig på att laga dessa själv, och vill hitta ett bra recept. Som jag förstår så gör vietnameserna vårrullar med rispapper, men det känns inte som att det stämmer med bilden här nedan.

Vad kan det vara? Är det glasnudlar tro? Är det isåfall enbart nudlar, eller är det rispapper också?

Bor du i en ort med en Asiatisk butik. Gå in och fråga.
Och du har ett paket med dig hem.
Citera
2017-08-05, 00:34
Medlem
beckbrallans avatar
Citat:

Tycker det ser ut att vara glasnudlar/vermicelli lindade runt vårrullen och sen friterade
Citera
2017-08-05, 18:08
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Bor du i en ort med en Asiatisk butik. Gå in och fråga.
Och du har ett paket med dig hem.
Smart! Har jag inte ens tänkt på.
Citat:
Ursprungligen postat av beckbrallan
Tycker det ser ut att vara glasnudlar/vermicelli lindade runt vårrullen och sen friterade
Ja visst gör det? Jag får helt enkelt testa mig fram, det är ju inte fel med ''vanliga'' rullar heller.
Citera
2017-08-05, 18:16
Bannlyst
Det ser ut som en vanlig vietnamesisk enkelfritering, med just glasnudlar som du säger. Kikar man lite extra kring kanterna så ser man dom där snirliga sakerna som indikerar just det. Soppan verkar dock lite tunn. Jag vill gärna ha lite must och "kropp" i mina soppor.

Citat:

Citera
2017-08-05, 18:25
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nassegorang
Det ser ut som en vanlig vietnamesisk enkelfritering, med just glasnudlar som du säger. Kikar man lite extra kring kanterna så ser man dom där snirliga sakerna som indikerar just det. Soppan verkar dock lite tunn. Jag vill gärna ha lite must och "kropp" i mina soppor.
Ja exakt, men tror du att det är rispapper också eller enbart nudlar?
Någon soppa är det inte, det är en typisk vietnamesisk dip som oftast äts till vårrullar.
Citera
2017-08-05, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ja exakt, men tror du att det är rispapper också eller enbart nudlar?
Någon soppa är det inte, det är en typisk vietnamesisk dip som oftast äts till vårrullar.

Nåväl. I det här fallet är det du som är experten! :-)

Jag är jättedålig på asiatisk mat, även om det är toppenkäk!
Senast redigerad av Nassegorang 2017-08-05 kl. 19:18.
Citera
2017-08-06, 15:37
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nassegorang
Nåväl. I det här fallet är det du som är experten! :-)

Jag är jättedålig på asiatisk mat, även om det är toppenkäk!
Haha nja, men tack för svar i alla fall! Ska ge mig på detta imorgon och återkommer med resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in