Eftersom bilen i sig inte verkar vara av nyare slag och värd särskilt mycket så skulle jag testat med några av de förslag som redan getts här:
En lämplig grovgängad plåtskruv eller två men jag skulle slabba på och täta med lämpligt medel innan jag drog in sista gängorna. Loctite/PP har nåt som är lämpligt:
http://www.loctite.se/loctite-4457.h...=8802657075201
Jag har själv lagat en plåttank med detta, en nästan-genomrostning mitt under tanken. Borstade bara rent och strök på och sen var det tätt. Förstökte först med allehanda andra medel men det höll bara ett tag. Sen sålde jag bilen, hehe...
Funkar inte det så skulle jag ta bort baksätet och se om man inte kommer åt tankarmaturen genom att plocka bort ett stort lock som är fastskruvat där, brukar vara stort nog för att få ner handen. På så sätt kan man sätta in genomgående bultar + mutter och täta. Glöm inte brickor eller samma typ av tätningsmateriel.
Funkar inte något av detta finns ingen annan lösning än att plocka bort tanken men i och med detta öppnas också nya möjligheter. Det finns firmor som är experter på att svetsa plast - brukar vara samma som håller på med karosseri- och lackarbeten. För dessa borde detta vara en bit-av-kaka om man kommer med tanken lös.