2017-08-04, 09:39
Medlem
Hej.

Kul att min första tråd skall handla om något negativt, ungefär som mitt liv i övrigt iofs...

Har under en längre tid lidit av olika grader av depression, och ätit olika preparat för att stävja den. Under många år, när jag var yngre, var jag mer eller mindre ett svin, slog mina flickvänner, var rent elak mot min son och betedde mig som något jag inte ville vara.

Har 2 föräldrar som är alkoholister, varav min far gick bort för 3 år sen, min mor har jag ingen kontakt med i dagsläget, jag har även 2 äldre systrar som så gott som hela min uppväxt sett mig som det svarta fåret i familjen, dels på grund av att jag var som jag var samt att jag satt hårt mot hårt då det gäller min mors alkoholism, har t.ex. anmält henne för rattfylla 2 ggr, vilket resulterat i indraget körkort m.m.

Uppväxten är präglad av slag och psykisk misshandel, något som inte mina systrar såg något nämnvärt av då dom lämnade hemmet en lång tid före mig.

I dag har jag en fin familj, min son har vuxit upp till en rejäl man och vi har pratat om det som var i hans barndom, jag har erkänt att jag inte var någon bra person, vilket mina föräldrar aldrig gjort för mig, d.v.s. erkänt sina misstag.

MEN, det känns hela tiden som jag inte har något att leva för i princip, går varje dag och känner mig oerhört ensam, till saken hör dessutom att jag inte har några nära vänner som jag umgås med, så jag går djupare och djupare ner i känslan / tanken om ensamhet. Jag äter idag 150 mg av Venlafaxin, vilket gör mig väldig apatisk känns det som, men jag vet ju inte hur jag varit UTAN medicinering. Sexlusten är heeelt väck, kan inte prestera sexuellt vilket inte direkt är så bra då man är riktigt nere, spär ju liksom bara på känslan av misslyckande i livet...

Vad skall jag göra för att bli den jag EGENTLIGEN är, glad, spontan, kåt och rolig !? Det här går inte längre, man har ju bara ett liv och jag vill inte gå så här längre....
Citera
2017-08-04, 10:17
Medlem
Hej.
Skaffa dig ett intresse, tex träning, cykla, bowling, simning... Ja du fattar. Poängen är att du själv måste göra något även om det tar emot! Att bara sitta och vänta o grubbla historia leder ingen vart.
Vafan ditt nya liv börjar idag! Blicka framåt!
Citera
2017-08-04, 11:11
Medlem
Inte loggat in på flera år men jag kände att jag kunde relatera lite.
Träna, ta ut dig fysiskt så du blir helt tom i skallen, du blir då glad, nöjd och känner en sorts eufori.

Min mentala hälsa står & faller nästan med att jag underhåller kroppen genom att träna några gånger per vecka.
När du rensat skallen och åter har fokus så börjar du att beta av problem och sysslor. Det går mycket bättre då!
Citera
2017-08-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knoxportion
Hej.
Skaffa dig ett intresse, tex träning, cykla, bowling, simning... Ja du fattar. Poängen är att du själv måste göra något även om det tar emot! Att bara sitta och vänta o grubbla historia leder ingen vart.
Vafan ditt nya liv börjar idag! Blicka framåt!

Det svåra är att man inte finner någon glädje i saker och ting. Jag har haft många olika hobbys men känner i regel bara nån sorts glädje när jag dricker eller tar någon laglig drog.

Jag har provat varit utan alkohol och droger i månader, tränat, ätit bra kost men ingenting verkar funka. Ingenting gör mig glad. Jag antar att TS kan befinna sig i samma sits.
Citera
2017-08-04, 11:47
Medlem
Det är just det att ta sig över tröskeln, jag har ett stort intresse i sportfisket, men det ger mig knappt någonting alls numera. Jag vet inte ens vad som gör mig riktigt lycklig idag, det är bara en känsla av tomhet...
Citera
2017-08-04, 14:13
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Det är nog inte så ovanligt att människor som har haft en tuff uppväxt kan gå vilse i tankarna i vuxen ålder.
Det verkar ju som om du kommit till en hel del insikter och nu när livet egentligen har blivit som det ska vara känner du dig tom.

Är man van vid kaotiska omständigheter kan man konstigt nog sakna dem när lugnare omständigheter träder in.

Kanske lite vilsen men du är snart på stigen igen.

Bra gjort att du anmälde din mor för rattfylla. En del ser det som om man är taskig mot den man anmäler men det kan lika gärna bero på en djupt inrotad ansvarskänsla.
Citera
2017-08-04, 14:25
Medlem
Har varit i liknande sinnestillstånd.
Det som kan kicka igång dig är ett ÄVENTYR.
Behöver inte vars alls avancerat men ett miljöombyte och helt annan omgivning kan hjälpa.

Har du råd o möjligheter så stick i väg på egen hand några dagar.

Lågbudget - Bussen till Köpenhamn.

Mer stålar - dra till östeuropa eller om du gillar värme, supa o hålligång tex mallis.
Citera
2017-08-04, 16:03
Medlem
Låter som ytterligare ett fall av "Care less syndrome":

https://www.artimus.se/whocaresinswe...esinsweden.php
Citera
2017-08-04, 16:28
Bannlyst
Låter som att du igenom uppväxt och egna handlingar har slutit dig mentalt och känslomässigt för att inte skada dig själv och andra?

Försök öppna upp ditt hjärta för allmänheten. Våga vara sårbar. Hur man gör det har jag ingen aning om, men det ska tydligen hjälpa mycket.
Citera
2017-08-04, 16:39
Medlem
Jo, alltså, det är ju inte så att jag inte bryr mig om mina nära och kära. Det är mer en förbannad apati till livet i sig, liksom: blir det inte bättre än så här, jag har ju bättrat mig och blivit en stabil person. Skall jag då inte få MÅ bättre.
Citera
2017-08-04, 18:07
Medlem
Att sitta isolerad är aldrig bra eller ens tänka i den riktningen. Kraften finns i det kollektiva. Utvidga ditt medvetande till att omfatta fler än bara dig själv. Gemenskap är styrka oavsett var du finner den.
Citera
2017-08-05, 20:34
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putte1969
Hej.

Kul att min första tråd skall handla om något negativt, ungefär som mitt liv i övrigt iofs...

Har under en längre tid lidit av olika grader av depression, och ätit olika preparat för att stävja den. Under många år, när jag var yngre, var jag mer eller mindre ett svin, slog mina flickvänner, var rent elak mot min son och betedde mig som något jag inte ville vara.

Har 2 föräldrar som är alkoholister, varav min far gick bort för 3 år sen, min mor har jag ingen kontakt med i dagsläget, jag har även 2 äldre systrar som så gott som hela min uppväxt sett mig som det svarta fåret i familjen, dels på grund av att jag var som jag var samt att jag satt hårt mot hårt då det gäller min mors alkoholism, har t.ex. anmält henne för rattfylla 2 ggr, vilket resulterat i indraget körkort m.m.

Uppväxten är präglad av slag och psykisk misshandel, något som inte mina systrar såg något nämnvärt av då dom lämnade hemmet en lång tid före mig.

I dag har jag en fin familj, min son har vuxit upp till en rejäl man och vi har pratat om det som var i hans barndom, jag har erkänt att jag inte var någon bra person, vilket mina föräldrar aldrig gjort för mig, d.v.s. erkänt sina misstag.

MEN, det känns hela tiden som jag inte har något att leva för i princip, går varje dag och känner mig oerhört ensam, till saken hör dessutom att jag inte har några nära vänner som jag umgås med, så jag går djupare och djupare ner i känslan / tanken om ensamhet. Jag äter idag 150 mg av Venlafaxin, vilket gör mig väldig apatisk känns det som, men jag vet ju inte hur jag varit UTAN medicinering. Sexlusten är heeelt väck, kan inte prestera sexuellt vilket inte direkt är så bra då man är riktigt nere, spär ju liksom bara på känslan av misslyckande i livet...

Vad skall jag göra för att bli den jag EGENTLIGEN är, glad, spontan, kåt och rolig !? Det här går inte längre, man har ju bara ett liv och jag vill inte gå så här längre....

Är det kvinnorna du misshandlade som påstod att du egentligen är glad, spontan, kåt och rolig? haha

Du är ett typexempel på en uttråkad man. Skaffa dig ett fritidsintresse så kanske du lever upp.

Du ska inte slå människor om det inte är självförsvar. Det är viktigt!
Senast redigerad av singularitet 2017-08-05 kl. 20:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in