2017-08-29, 19:13
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Var försiktig med att kalla människor för dumma, två poster upp så resonerar du så som att AFA fungerade som ett globalt nätverk.

Att det finns vissa personer som är aktiva mellan grupperna är säkert sant. Däremot är den gamla myten om att det är samma människor som är med i AFA, RF, Allt åt Alla, SUF osv osv en ren och skär lögn som aldrig har kunnat beläggas, så inte heller i detta fallet.

Dessa "vissa personer" utgör ju kärnan i den Sorossponsrade bajskastarvänstern i Expos nätverk. Oavsett vilken bokstavskombination de påstår sig tillhöra. Såpass många foton som den nationella rörelsen samlat på sig av vänsterns motdemonstranter under årens lopp gör att vi har en tämligen god kunskap om vilka de drivande aktörerna är. Naturligtvis är det "the usual suspects" som försöker veva igång motdemonstration mot NMR i Göteborg nu. Det VET vi. Sen är det inte säkert att folk i gemen fattar det.
Citera
2017-08-29, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baragnell
En del fel i artikeln däremot. AFA Göteborg ligger inte bakom något evenemang på facebook. Gruppen som ligger bakom facebookeventet heter "Göteborgs antifascistiska front". Det är en grupp som inte har något med AFA att göra. Sedan förstår jag inte vad AFA har att vinna på att tala med Sveriges radio om eventuella planer.

Jag tror faktiskt att du kan ha rätt i det, så hur ser du på att Expressen låter en fristående krönikör sprida fake news och uppmana folk att inte delta i demon?
Citat:
På Facebook har nästan 7 000 personer anmält att de är intresserade av att delta i en motdemonstration mot nynazisterna med evenemangsnamnet "Inga nazister i Göteborg" - med ytterligare 3 000 personer som signalerar att de ska gå i protesttåget. Engagemanget är glädjande - och viktigt. Nazister får aldrig tro att våra gator är deras, eller att en manifestation som sprider hat och är en förfärande uppvisning i historielöshet och uttryck för en brutaliserande polarisering får stå oemotsagd.

Däremot är det mindre säkert att den mest lämpliga arrangören för en folklig manifestation är Göteborgs Antifascistiska Front, med kopplingar till Antifascistisk aktion, som också står för Facebook-evenemanget.
http://www.expressen.se/gt/ledare/cs...-goteborgarna/
Citera
2017-08-29, 19:47
Medlem
CashMan-s avatar
Det lär bli bråk. Gbg har många förorter . De ligger nära centrum oxå. Mycket arga blattar och vänster människor i Gbg .

Hoppas på 2000 deltagare från nmr
Ny tid
Citera
2017-08-29, 19:49
Medlem
CashMan-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Sveriges radio har inte lyckats nå AFA inför motdemon, har de också som policy att inte prata med folkförrädar-media?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6765029

AFA sitter ju i median ditt punghål
Citera
2017-08-29, 20:46
Bannlyst
Hur stor tror ni den utländska uppslutningen kan bli, har demonstrationen uppmärksammats i andra länders alternativmedia?

Citat:
Ursprungligen postat av CashMan-
AFA sitter ju i median ditt punghål
Tja, det kan säkert sitta en och annan där även utanför Expos redaktion. Ansvarig utgivare för SR Göteborg tar avstånd från beskrivningen.
https://www.nordfront.se/sveriges-ra...aktivister.smr
Citat:
Tidigare idag skrev Nordfront om hur Sveriges Radio (SR) via journalisten Emilie Lindholm beskrev AFA som en ”vänsteraktivistgrupp”. Efter ett mail till journalisten som låg bakom artikeln fick Nordfront svar av Sveriges radio Göteborgs kanalchef och ansvarige utgivare Tomas Gustafsson, som tar avstånd från beskrivningen.
Senast redigerad av DisSid 2017-08-29 kl. 20:48.
Citera
2017-08-29, 21:16
Medlem
baragnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Nog brukar du inte komma med några intellektuella påståenden här på forumet. Men du kan väl inte vara så dum att du inte förstår att det är samma personer bakom bägge?

AFA och liknande personer inom den sfären använder sig utav olika grupper för att få med sig "vanligt folk". Fåren fattar inte att dom står sida vid sida med våldsbejakande vänsterextremister.

Mm det är däremot inget jag tror. Det är inte heller något jag inte förstår. Jag vet att Gaf och Afa Göteborg inte är samma grupp. Sedan får du gärna tro att det är Zog och Soros själv som styr båda grupper. Du får gärna tro att Gaf och Afa är samma grupp.

Citat:
Ursprungligen postat av DisSid
Jag tror faktiskt att du kan ha rätt i det, så hur ser du på att Expressen låter en fristående krönikör sprida fake news och uppmana folk att inte delta i demon?

http://www.expressen.se/gt/ledare/cs...-goteborgarna/

Bryr mig inte vad en liberal tycker. Sedan är det inte heller förvånande att en sån som Csaba Perlenberg hetsar att "våldsvänstern" ligger bakom för att driva en tramsig borgerlig agenda.
Senast redigerad av baragnell 2017-08-29 kl. 21:32.
Citera
2017-08-29, 23:10
Medlem
baragnells avatar
Kul även att Csaba Perlenberg inte lägger fram några som helst belägg för att det är Afa som ligger bakom evenemanget, eller på vilket sätt Gaf har kopplingar till Afa. Räcker väl att det står antifascism för att det ska vara våldsvänstern!!!!

Fjantjournalisten Emelie ändrade även sin artikel på Sveriges radio. Har däremot inget argument varför Gaf skulle klassas som vänsterextrema. Är det för att de kallar sig antifascister? Förväntar mig inget svar, men pajasjournalisterna sitter väl och läser den här tråden.
Senast redigerad av baragnell 2017-08-29 kl. 23:17.
Citera
2017-08-30, 17:20
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Kul även att Csaba Perlenberg inte lägger fram några som helst belägg för att det är Afa som ligger bakom evenemanget, eller på vilket sätt Gaf har kopplingar till Afa. Räcker väl att det står antifascism för att det ska vara våldsvänstern!!!!

Fjantjournalisten Emelie ändrade även sin artikel på Sveriges radio. Har däremot inget argument varför Gaf skulle klassas som vänsterextrema. Är det för att de kallar sig antifascister? Förväntar mig inget svar, men pajasjournalisterna sitter väl och läser den här tråden.

Tja, ibland klarar ju även MSM-journalister av att lägga ihop två och två. Vi andra som är lite mer välinformerade VET att det är AFA som ligger bakom uppropet i Göteborg. Hur vi vet det kan du ju fundera över.
Citera
2017-09-01, 23:12
Medlem
baragnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Tja, ibland klarar ju även MSM-journalister av att lägga ihop två och två. Vi andra som är lite mer välinformerade VET att det är AFA som ligger bakom uppropet i Göteborg. Hur vi vet det kan du ju fundera över.

Ok. Cool info du verkar sitta på.

Vilken rutt är den mest sannolika att de kommer få gå? Avenyn är bra ur ett polisiärt perspektiv pga enkelt att spärra av.
Citera
2017-09-01, 23:28
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ok. Cool info du verkar sitta på.

Vilken rutt är den mest sannolika att de kommer få gå? Avenyn är bra ur ett polisiärt perspektiv pga enkelt att spärra av.

Det upplyser jag givetvis inte dig om utan det får ni se IRL. Men polisen tycks rätt inställda på att "hantera" vänstern kan vi väl säga.
Citera
2017-09-02, 15:58
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Vilken marschväg blir det tror ni? Enklaste vore från Gustaf Adolfs torg via avenyn till Götaplatsen. Blir enkelt för polisen att spärra av då. Däremot har de blivit nekade att vara på Götaplatsen. Ska bli intressant.
min prognos: rödingarna slår sönder banker och mcdonalds i sin iver alldeles för tidigt, sen marcherar nazister från nån parkering bakom götaplatsen till götaplatsen. står där nån timme eller två , innan de blir borteskorterade. nåt i stil sd:s 93 manifestation.
Citera
2017-09-05, 19:17
Medlem
motarbetars avatar
Läste att Dan Eliasson har blandat sig i demonstrationen i Göteborg. Och vad säger det? Jo att han har fått direktiv att nu försöka få till ett Svenskt svar på Charlottesville. Samtidigt ska Vänstern kraftsamla ifrån Danmark, Finland och Tyskland.

Hoppas NMR verkligen gör det yttersta för att inga skandaler ska hända inom sina egna led. Försök att dokumentera allt som händer, från alla håll och kanter. För nu har ni chansen att visa det Svenska folket vad vänstern egentligen är för slags människor.

Kan ni sköta allt exemplariskt så kommer media inte kunna hugga er i ryggen. Utan dom kommer vara tvungna att visa att stöket alltid kommer ifrån det röda hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in